Постанова
від 02.06.2014 по справі 826/3792/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 червня 2014 року № 826/3792/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Соколової О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Група стратегічного консалтингу" до третя особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Центральний державний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови №123-ЦД-1-е від 19.02.2014 встановив:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Група стратегічного консалтингу (далі - позивач) з адміністративним позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - відповідач, Комісія), третя особа Центральний державний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.02.2014 року №123-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді зобов'язання сплатити штраф у розмірі 17000,00грн.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що порушення вчинено під час реорганізації ЗАТ Український центр післяприватизаційної підтримки підприємств в ТОВ Група стратегічного консалтингу 21.02.2002 року, а саме не було подано до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій. На думку позивача, строк притягнення до відповідальності до 21.02.2005 року, отже строк для притягнення юридичної особи до відповідальності сплив, а відповідачем неправомірно накладено штрафну санкцію. Також, позивач вважає безпідставною вимогу про скасування реєстрації випуску акцій, оскільки це суперечить п.2 розділу 1 Порядку скасування реєстрації випуску акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737, за яким скасування реєстрації випуску акцій здійснює Комісія, а позивач мав лише потягом десяти робочих днів з дати затвердження передавального акта подати до реєстру вального органу низку документів для скасування реєстрації випуску акцій. Оскільки позивачем подано документи для скасування реєстрації випуску акцій 11.11.2013 року, ТОВ Група стратегічного консалтингу вважає, що відсутній факт вчинення правопорушення а тому постанова від 19.02.2014 року №123-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів підлягає скасуванню.

Представники позивача у судовому засіданні надали пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві та просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував.

Представник третьої особи заперечував проти заявлених позовних вимог.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши письмові докази в матеріалах справи, суд встановив наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Група стратегічного консалтингу , створене в процесі реорганізації Закритого акціонерного товариства Український центр післяприватизаційної підтримки підприємств , зареєстровано як юридична особа Голосіївською районною в місті Києві державною адміністрацією від 21.02.2002 року № 10681200000001034, ідентифікаційний код юридичної особи 22920824, що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та довідкою з ЄДРПОУ АА №783270. Свою діяльність здійснює на підставі Статуту.(а.с.9, 21, 22)

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", Законом України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон № 448), Положенням про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 02.10.2012 року № 1343, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 року за № 1764/22076 (далі - Положення № 1343), Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167 (далі - Правила № 1470).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 448, державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, в тому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

У відповідності до статті 6 зазначеного Закону та Положення про Національну комісія з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого указом Президента України № 1063/2011 від 23.11.2011 року, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

За приписами ч.1 ст.7 Закону № 448, основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. (ч.1 ст.12 Закону № 448)

Рішенням від 10.09.2013 року №1818 зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю Група стратегічного консалтингу , правонаступника закритого акціонерного товариства Український центр післяприватизаційної підтримки підприємтсва , у строк до 10.11.2013 року усунути порушення вимог пункту 3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737. (а.с.7)

Відповідачем у відношенні позивача складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 06.02.2014 року №145-ЦД-1-Е, яким встановлено ознаки порушення рішення від 10.09.2013 року №1818 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 10.11.2013 року). Дане рішення Комісії виносилось у зв'язку з порушенням вимог пункту 3 Розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року№737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року №822/23354, строком до 10.01.2013 року товариство не скасувало реєстрацію випуску акцій, що свідчить про невиконання рішення Комісії. (а.с.35)

Відповідно до п.3 розділу 3 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Комісії від 23.04.2013 року №737 протягом десяти робочих днів з дати затвердження передавального акта комісія з припинення подає до реєструвального органу такі документи для скасування реєстрації випуску акцій:

а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій ;

б) копію рішення про затвердження передавального акта, що засвідчується підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, при цьому:

у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів подається копія протоколу загальних зборів акціонерів, оформленого відповідно до статті 46 Закону України Про акціонерні товариства ;

у разі прийняття відповідного рішення єдиним акціонером товариства подається копія рішення акціонера, оформленого відповідно до статті 49 Закону України Про акціонерні товариства ;

в) копію затвердженого передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства;

г) копію опублікованого згідно з вимогами законодавства повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства (подається у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів);

ґ) довідку про персональне повідомлення акціонерів згідно з порядком, установленим у статуті товариства, про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства (подається у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів);

д) копію повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо прийняття рішення про припинення акціонерного товариства шляхом перетворення, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог законодавства України, засвідчену підписом голови комісії з припинення і печаткою товариства;

є) копію рішення засновників (учасників) створюваного товариства-правонаступника про затвердження його установчих документів і обрання (призначення) органів управління відповідно до вимог законодавства, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою акціонерного товариства, що припиняється;

ж) копію затверджених установчих документів створюваного товариства-правонаступника, підписаних його засновниками (учасниками) або їх уповноваженими особами, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що припиняється, або нотаріально.

Перелік засновників (учасників) створюваного товариства-правонаступника, зазначений у його установчих документах, має включати усіх акціонерів товариства, що припиняється, станом на день затвердження установчих документів створюваного товариства-правонаступника, із зазначенням розміру частки (паю) кожного засновника (учасника).

Розподіл часток (паїв) створюваного товариства-правонаступника відбувається із збереженням співвідношення кількості акцій, що було між акціонерами у статутному капіталі акціонерного товариства, що перетворюється.

Розмір статутного (пайового) капіталу товариства, що створюється шляхом перетворення акціонерного товариства, на дату його створення має дорівнювати розміру статутного капіталу акціонерного товариства, що перетворюється, зменшеному на загальну номінальну вартість акцій, що не підлягають обміну;

з) копію зведеного облікового реєстру власників цінних паперів (при бездокументарній формі існування акцій) або копію реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі існування акцій) акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, складеного станом на 24 годину за три робочих дні до дня прийняття рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що припиняється, або нотаріально;

и) довідку про укладення договору про обслуговування емісії цінних паперів і оформлення глобального сертифіката, засвідчену підписом уповноваженої особи та печаткою депозитарію (при бездокументарній формі існування акцій), або довідку про укладення договору на ведення реєстру власників іменних цінних паперів, засвідчену підписом керівника та печаткою реєстратора (при документарній формі існування акцій).

У разі самостійного ведення реєстру власників іменних цінних паперів товариством надається засвідчена підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства копія ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів;

і) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення.

Водночас, як вбачається з матеріалів справи, позивачем у встановлені строки після винесення акта про правопорушення на ринку цінних паперів №145-ЦД-1-Е від 06.02.2014 не виконано вимоги відповідача.

У зв'язку з невиконанням вимог акта, відповідачем прийнято розпорядження від 20.12.2013 року №160-КФ-В, згідно з яким встановлено перелік порушень, що унеможливлює Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку виконати скасування реєстрації випуску акцій. (а.с.69)

З положень статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" вбачається, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема:

- надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства (пункт 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні");

- накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (пункт 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію. (ст.12 Закону № 448)

Відповідно до п.1 р.14 Правил № 1470, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з прийнятим рішенням у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.

Керуючись п.7 ч.1 ст.11 Закону № 448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, відповідно до акта про правопорушення на ринку цінних паперів №145-ЦД-1-Е від 06.02.2014 року відповідачем винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.02.2014 року №123-ЦД-1-Е, якою на ТОВ Група стратегічного консалтингу накладено штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) грн. (а.с.5)

До того ж, суд зазначає, що після винесення розпорядження про відмову в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, позивачем не вчинено жодних заходів для усунення недоліків, вказаних у розпорядженні від 20.12.2013 року №160-КФ-В.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.02.2014 року №123-ЦД-1-Е, якою на ТОВ Група стратегічного консалтингу накладено штрафну санкцію у розмірі 17000 грн.

Доказами в адміністративному судочинстві, за визначенням частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України, є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

В процесі розгляду справи позивачем доказів крім тих, що містяться у матеріалах справи, до суду не надано, відомостей про наявність інших доказів, які могли б бути витребувані судом, відповідачем не надавалося.

У відповідності до частин першої та четвертої статті 70 цього Кодексу, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Із аналізу вищевикладеного, суд дійшов висновку, що проведення перевірки та оформлення акту з висновками за результатами її проведення є обов'язком відповідача. При цьому, під час складання акту посадова особа Комісії викладає висновки на підставі наявних матеріалів, які досліджувались під час перевірки та є підставою для висновків щодо порушень законодавства на ринку цінних паперів, які, на його думку, мають місце, відображає думку з питань, що входять до об'єкту перевірки.

Отже, Комісія зобов'язана скласти у випадках встановлення правопорушення на ринку цінних паперів акт та не позбавлений права викладати в акті власні суб'єктивні висновки щодо зафіксованих обставин, та в подальшому, у разі виникнення спору щодо рішень про накладення санкції, що приймаються на підставі такого акту, обґрунтовувати ними власну позицію щодо наявності певних допущених юридичною особою порушень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що дії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо накладення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні позивача є правомірними та законними, а тому позовні вимоги в частині визнання зазначених дій відповідача протиправними та незаконними, задоволенню не підлягають.

Враховуючи викладене, суд вважає висновки акту про правопорушення на ринку цінних паперів обґрунтованими, тому, застосування до позивача санкції є правомірними.

Таким чином, постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.02.2014 року №123-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00грн. є правомірною та скасуванню не підлягає.

Також, щодо посилання представника позивача на пропуск Комісією строку притягнення до відповідальності з посиланням на п.9 р.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, оскільки, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери" від 04.07.2012 року були внесені зміни до ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", відповідно до якої - юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції суд зазначає наступне.

Доводи не приймаються судом до уваги, оскільки оскаржуваною постановою до Товариства з обмеженою відповідальністю Група стратегічного консалтингу застосовано санкції не за допущене в 2002 р. правопорушення на ринку цінних паперів, а за невиконання рішення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку від 10.09.2013 року №1818.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до переконання, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку діяла в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та чинним законодавством, а заявлені Позивачем вимоги є необґрунтованими, тому задоволенню не підлягають в повному обсязі.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд приходить до висновку, що докази, якими позивач обґрунтовував свої вимоги, є незаконними, недопустимими, необґрунтованими, такими, що не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки спростовані відповідачем у судовому засіданні та не підтверджуються наявними в справі доказами.

Завданням адміністративного суду є перевірка правомірності (легальності) даного рішення з огляду на чіткі критерії, які зазначені у частині 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлені критерії, якими керується адміністративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень передбаченим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям перевіряється судом з урахуванням закріпленого статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України принципу законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Група стратегічного консалтингу задоволенню не підлягають.

Оскільки суд прийшов до висновків в задоволені позову відмовити сплачений судовий збір позивачем не підлягає поверненню.

Керуючись ст.ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Група стратегічного консалтингу -відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими ст.ст.185-187 цього Кодексу.

Суддя О.А. Соколова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39206005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3792/14

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 02.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні