Ухвала
від 10.06.2014 по справі 927/101/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

УХВАЛА

"10" червня 2014 р. Справа №927/101/14

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Сотнікова С.В.

суддів: Остапенка О.М.

Разіної Т.І.

за участю секретаря Карпюк О.С.,

представників:

від боржника - Гламазда С.М. (дов. від 20.02.2014)

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (Інспекція)

на ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014

у справі № 927/101/14 (суддя Сидоренко А.С.)

за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Бебішелл"

про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Бебішелл"; ліквідовано Товариства з обмеженою відповідальністю "Бебішелл"; провадження у справі про банкрутство № 927/101/14 припинено.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, Інспекція звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014, а справу № 927/101/14 направити до суду першої інстанції на стадію ліквідаційної процедури.

В апеляційній скарзі Інспекція зазначає про порушення судом першої інстанції норм ст.ст. 104, 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст. 60 Господарського кодексу України, ст. 95 Закону про банкрутство, ст. 78, 102 Податкового кодексу України, ст. 121 Конституції України.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 26.05.2014 прийнято до провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві.

Відповідно до розпорядження секретаря судової палати Київського апеляційного господарського від 10.06.2014 розгляд справи № 927/101/14 доручено здійснити судовій колегії у складі: головуючий суддя - Сотніков С.В., судді: Остапенко О.М., Разіна Т.І.

Від боржника надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить залишити ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014 без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Представник Інспекції в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце засідання суду був повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представника боржника, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши наявні матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційне провадження у даній справі підлягає припиненню, з огляду на наступне.

Згідно ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство).

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Бебішелл" звернулось до Господарського суду Чернігівської області з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство в порядку, передбаченому ст. 95 Закону про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 28.01.2014 прийнято заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду, призначено підготовче засідання суду.

Ухвалою суду першої інстанції від 11.02.2014 порушено провадження у справі № 927/101/14 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Бебішелл", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою Господарського суду Чернігівської області від 20.02.2014 у справі № 927/101/14 визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Бебішелл" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, покладено обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Бебішелл" Стук Ірину Михайлівну.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Бебішелл", ліквідовано Товариства з обмеженою відповідальністю "Бебішелл", провадження у справі про банкрутство № 927/101/14 припинено.

В силу особливостей процедури банкрутства, коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи для запобігання необґрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід справи про банкрутства.

У відповідності до ст. 1 Закону про банкрутство учасниками провадження у справі про банкрутство визнано таких осіб: сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Особливості та порядок заявлення кредиторами претензій до боржника, що ліквідується в порядку ст. 95 Закону про банкрутство, визначений положеннями ч. 3 вказаної статті та передбачає, що кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Отже, у справі про банкрутство боржника, що ліквідується в порядку ст. 95 Закону про банкрутство, особа може набути статусу кредитора - сторони у справі про банкрутство, лише після звернення у встановлений законом строк із кредиторськими вимогами до боржника.

Разом з тим, згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 20 Податкового кодексу України зазначено, що органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з вимогами ст.ст. 75, 78 Податкового кодексу України проведення документальних позапланових перевірок дотримання вимог податкового законодавства знаходиться у виключної компетенції державної податкової служби, остання не позбавлена права здійснювати, в межах повноважень, свої функції та проводити перевірку дотримання вимог податкового законодавства платником податків до моменту затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у справі про банкрутство такого платника податків.

Таким чином, повноваження податкових органів на проведення перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) суб'єктів господарювання, які перебувають у процедурах банкрутства не обмежуються чинним законодавством. В будь-якому випадку порушення провадження у справі про банкрутство боржника та винесення постанови судом про визнання боржника банкрутом і введення ліквідаційної процедури не може бути перешкодою податковому органу у здійсненні ним планової або позапланової перевірки боржника.

Отже, орган державної податкової служби не позбавлений права здійснити позапланову перевірку господарської діяльності боржника, а у разі виявлення порушень норм податкового законодавства та встановлення заборгованості боржника по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів) заявити свої претензії до такого боржника шляхом подачі ліквідатору заяви з кредиторськими вимогами. У випадку відмови ліквідатора як керівника боржника надати можливість проведення перевірки суб'єкта господарювання, орган податкової служби вправі оскаржити дії ліквідатора до суду.

Як вбачається з матеріалів справи, доказів на підтвердження призначення податкової перевірки з метою встановлення податкових зобов'язань боржника та відповідно звернення із заявою про визнання кредитором у даній справі податковою інспекцією не надано.

Крім цього, слід зазначити, що скаржником не викладено обґрунтувань, з посиланням на відповідні норми законодавства, яким чином прийнята у даній справі оскаржувана ухвала про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута порушує його права і охоронювані законом інтереси, враховуючи, що перевірки органами державної податкової служби на момент прийняття оскаржуваного судового рішення здійснено не було.

За відсутності перевірки боржника неможливо встановити наявність чи відсутність податкового боргу, який може бути підставою для звернення Інспекції з кредиторськими вимогами до боржника в межах даної справи про банкрутство.

Отже, враховуючи викладені обставини та аналіз норм законодавства щодо порядку визначення та визнання кредитором у справі про банкрутство, передбаченого ст.ст. 1, 23, 24, 25, а також ст. 95 Закону про банкрутство, суд апеляційної інстанції вважає, що податкова інспекція на момент прийняття оскаржуваного судового рішення суду першої інстанції не набула статусу кредитора боржника, у зв'язку з чим вона, відповідно, не була стороною у справі про банкрутство боржника, а оскаржуваний нею процесуальний документ не стосується її прав та обов'язків, а тому Інспекція не має права апеляційного оскарження прийнятого судом попередньої інстанції рішення відповідно до положень ст. 91 ГПК України.

Враховуючи наведене та виходячи із системного аналізу норм ГПК України та Закону про банкрутство, колегія суддів вважає, що спір згідно поданої Інспекцією апеляційної скарги на ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014 не підлягає розгляду в порядку апеляційного провадження.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

Таким чином, з метою усунення процесуального порушення при прийнятті апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до провадження (ст. 91 Господарського процесуального кодексу України), колегія суддів вважає за необхідне припинити апеляційне провадження з перегляду ухвали Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014 у справі № 927/101/14.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 80, ст.ст. 86, 91, 106 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд

УХВАЛИВ:

Припинити апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві з перегляду ухвали Господарського суду Чернігівської області від 10.04.2014 у справі № 927/101/14.

Головуючий суддя С.В. Сотніков

Судді О.М. Остапенко

Т.І. Разіна

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39206257
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/101/14

Постанова від 30.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Ухвала від 22.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Ухвала від 10.06.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Ухвала від 26.05.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Ухвала від 10.04.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 01.04.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Постанова від 20.02.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні