Постанова
від 12.06.2014 по справі 823/1445/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2014 року справа № 823/1445/14

м. Черкаси

16 год. 15 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мишенка В.В.,

при секретарі Гордієнку Ю.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Центральна інвестиційна компанія" про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства "Центральна інвестиційна компанія", в якому просить стягнути штраф у розмірі 1 700 грн.

Позов мотивований тим, що відповідач не сплатив у добровільному порядку штраф за правопорушення на ринку цінних паперів відповідно до постанови від 21.11.2013р. № 3153-ЦД-4-Е в сумі 1700грн. 00коп.

Представник позивача адміністративний позов підтримав в повному обсязі та просив розгляд справи провести без участі представника.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, свого представника не направив, причини неявки суду не повідомив.

У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Виходячи з положень ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон України №448/96-ВР).

Відповідно до ст.1 цього Закону, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно з ч. 4 ст. 6 Закону України №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Право Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів передбачене п.14 ч.1 ст.8 Закону України № 448/96-ВР.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 №3480-ІV (далі - Закон №3480-ІV) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Ч. 4 ст. 40 Закону №3480-ІV встановлений обов'язок емітента не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, оприлюднювати свою регулярну річну інформацію, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні вимоги закріплені також в п. 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591 (діючого станом на час вчинення порушення) (далі - Положення №1591), а саме розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Відкрите акціонерне товариство "Центральна інвестиційна компанія" зареєстроване як суб'єкт господарювання - юридична особа з 27.07.1994р., ідентифікаційний код 21383488.

З акту позивача від 06.11.2013р. № 3233-ЦД-4-Е про правопорушення на ринку цінних паперів суд встановив, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виявлено ознаки порушення відповідачем вимог ст. 40 Закону № 3480-ІV, п.1 глави 7 розділу V Положення №1591, а саме: нерозміщення відповідачем регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних НКЦПФР про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua, з терміном розміщення до 30.04.2013р.

Розглянувши матеріали справи про вищевказане правопорушення 21.11.2013р. позивач прийняв постанову № 3153-ЦД-4-Е згідно з якою за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів наклав на відповідача штрафи в розмірі 1700грн. 00коп. Цей штраф позивач зобов'язав сплатити відповідача у 15 денний термін на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника (балансовий рахунок - 3111, код бюджетної класифікації - 21081100, символ банку - 106).

Розмір фінансових санкцій за такі порушення встановлений п. 7 ст.11 Закону України № 448/96-ВР і становить до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. При цьому згідно з п. 23 ч.2 ст.29 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VІ кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), що застосовуються відповідно до закону, належать до доходів загального фонду Державного бюджету. Класифікацією доходів бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11, передбачено код класифікації доходів бюджету 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції".

Ст.11 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Таке ж положення міститься в розділі XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, згідно з яким постанова за справою про правопорушення, а також рішення Комісії за скаргою на постанову можуть бути оскаржені до суду в порядку і строки, установлені законодавством. Крім того, згідно з вказаною статтею у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Суд звернув увагу, що доказів оскарження постанови від 21.11.2013р. № 3153-ЦД-4-Е та доказів відсутності виявлених позивачем порушень відповідач суду не надав, штрафні санкції, визначені нею - не сплатив.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до п.2.1. Порядку організації роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 09.08.2013 №128 (який діє на час судового розгляду справи), платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України є доходами загального фонду державного бюджету, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в головних управліннях Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та Державній казначейській службі України на ім'я органу Казначейства за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 №119, у розрізі територій та кодів класифікації доходів бюджету.

Взявши до уваги викладене, а також враховуючи, що стягувачем у цьому спорі є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, суд дійшов висновку, що відповідна сума підлягає стягненню до Державного бюджету України через позивача на рахунки, відкриті в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника.

Оскільки клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору у цій справі задоволено, та враховуючи обґрунтованість позовних вимог та норми ч.4 ст.94 КАС України, суд дійшов висновку, що відсутні підстави для стягнення судових витрат із сторін.

Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Центральна інвестиційна компанія" (18000, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 13, ідентифікаційний код 21383488) на користь бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код 38039715) штраф за правопрушення на ринку цінних паперів в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Мишенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39208657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1445/14

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 04.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Постанова від 12.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні