Постанова
від 16.06.2014 по справі 820/8782/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                     Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А        І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  Харків    16 червня 2014 р.                                                                                           № 820/8782/14   Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді –             Севастьяненко К.О.,  розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні"  до  садівничого товариства "Василек"  про стягнення заборгованості,- В С Т А Н О В И В: До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Харківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Харківській області, з адміністративним позовом до садівничого товариства "Василек", в якому просить суд стягнути з відповідача (63524, Харківська область, Чугуївський район, територія Есхарівської селищної ради, зона № 05, садівниче товариство № 1, код 24339223) у дохід держбюджету штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. Одержувач: р/р 31115106700480 відкритий на УДКСУ у Чугуївському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37792204, код платежу до держбюджету 21081100. В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 30.08.2013 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження технічного стану електричного обладнання садівничого товариства "Василек", про що було складено акт № 07/10-37-1240.  За результатами обстеження відповідачу було видано обов'язковий до виконання припис № 07/10-37-1240 від 30.08.2013 р., вимоги якого відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується: актом №07/10-37-1523 від 04.11.2013 р., актами перевірки (протоколами): № 07/10-37-059 від 18.11.2013 р., № 07/10-37-063 від 09.12.2013 р., приписами про усунення перешкод у здійснення державного енергетичного нагляду: №07/10-37-1523 від 04.11.2013 р., № 07/10-37-1606 від 18.11.2013 р., у зв'язку з чим позивачем було винесено постанову № 07/10-01-086 від 17.12.2013 р. про накладання на відповідача штрафу в розмірі 1700 грн. Вказана заборгованість відповідачем самостійно не сплачена. Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачеві рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, внесеною до ЄДРЮОФОП, але поштове відправлення було повернуто на адресу суду з відміткою «знаходиться поза зоною обслуговування». З урахуванням положень ч.11 ст.35 КАС України відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову. Відповідач заперечень проти позову або заяву про визнання позову до суду не надав. Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до вимог ст. 41 КАС України. Відповідно до ч.4 ст.183– 2 КАС України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. З огляду на викладене суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи,  приходить до висновку про необхідність задоволення позову, виходячи з наступного. Судом встановлено, що відповідач, садівниче товариство "Василек", зареєстрований як юридична особа (63524, Харківська обл., Чугуївський р-н, територія Есхарівської селищної ради, зона № 05, садівниче товариство № 1, код 24339223). Відповідно до листа Харківської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» від 14.11.2013 р. № 07-13-3088 повідомлено, що поштові відправлення, адресовані садівничому товариству "Василек", відповідно до ст. 19 Закону України «Про поштовий зв'язок», як підприємству, що знаходиться за межами населеного пункту, видаються у найближчому відділенні  поштового зв'язку. Судом встановлено, що відносини, які виникають з питань виробництва, передачі, розподілу, постачання і використання енергії, забезпечення енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі, регулюються Законом України “Про електроенергетику”. Відповідно до ст. 5 Закону України „Про електроенергетику" однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Згідно зі ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” та пунктів l, 3 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд). Згідно з Положенням «Про відокремлений підрозділ „Держенергонагляд у Північному регіоні», затвердженим директором Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго", Держенергонагляд у Північному регіоні утворено з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи регіону в межах Харківської, Полтавської та Сумської областей України, як складової частини цілісної об'єднаної енергосистеми України. Метою державного енергетичного нагляду (контролю) є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії. Відповідно до статті 9 Закону України “Про електроенергетику” державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці. Як встановлено судом, відповідачем 30.08.2013 р. було проведено обстеження технічного стану електричного обладнання садівничого товариства «Василек», за результатами якої був складений акт № 07/10-37-1240 від 30.08.2013 року (а.с. 7-14). Акт перевірки підписаний керівником суб'єкта господарювання без заперечень, примірник акту отримано керівником суб'єкта господарювання, що підтверджується підписом на примірнику акту (а.с. 14). На підставі вказаного акта перевірки та керуючись ст. 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” був винесений припис № 07/10-37-1240 від 30.08.2013 року, яким садівниче товариство «Василек» було зобов'язано усунути виявлені в ході перевірки порушення чинного законодавства до 01.10.2013 р. (а.с. 15-17) Вимоги зазначеного припису відповідачем у встановлений законом термін не виконано. Судом встановлено, що 04.11.2013 р. позивачем була здійснена спроба провести перевірку виконання вимог припису № 07/10-37-1240 від 30.08.2013 р., але державного інспектора не було допущено до перевірки, про що складено акт № 07/10-37-1523 та видано припис № 07/10-37-1523 від 04.11.2013 р. про усунення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду (а.с. 18, 19). Акт № 07/10-37-1523 від 04.11.2013 р. та припис № 07/10-37-1523 від 04.11.2013 р. направлені на адресу садівничого товариства «Василек» 04 листопада 2013 р. поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням, однак поштове відправлення не було отримано відповідачем з причин, що не залежать від позивача (а.с. 20-21). Крім того, судом з матеріалів справи встановлено, що 18.11.2013 р.  вдруге  була здійснена спроба провести перевірку виконання вимог припису № 07/10-37-1523 від 04.11.2013 р., але державного інспектора знову не було допущено до перевірки, вимоги вищевказаного припису не виконані, про що складено акт перевірки (протокол) № 07/10-37-059 від 18.11.2013 р. та видано припис № 07/10-37-1606 від 18.11.2013 р. про усунення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду (а.с. 22, 23). Акт перевірки (протокол) № 07/10-37-059 від 18.11.2013 р. та припис № 07/10-37-1606 від 18.11.2013 р. направлені на адресу садівничого товариства «Василек» 18.11.13 р. поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням, однак поштове відправлення не було отримано відповідачем з причин, що не залежать від позивача (а.с. 24-25). Також, судом з матеріалів справи встановлено, що 09.12.2013 р. позивачем було проведено перевірку виконання вимог припису № 07/10-37-1606 від 18.11.2013 р. та встановлено, що вимоги вищевказаного припису не виконані, що підтверджується актом перевірки (протоколом) № 07/10-37-063, який направлений на адресу відповідача поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням, однак поштове відправлення не було отримано відповідачем з причин, що не залежать від позивача (а.с. 26, 27-28). Позивачем за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику" та „Положення про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.1999р., накладено штраф в розмірі 1700 грн., про що було винесено постанову № 07/10-01-086 від 17.12.2013 р. (а.с. 29). Як вбачається із матеріалів справи, позивачем на адресу відповідача було направлено вказану постанову про накладення штрафу поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням, однак поштове відправлення не було вручено адресату з причин, які не залежать від позивача (а.с. 30-31). Згідно з ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до п. 10 Постанови КМУ "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" від 21.07.1999 р. № 13 суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Постанова про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику та сфери теплопостачання № 07/10-01-086 від 17.12.2013 року відповідачем в судовому порядку оскаржена не була. Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідач правом участі у судовому засіданні не скористався, письмових заперечень щодо поданого позову до суду не надав. Доказів оплати спірної суми заборгованості, виконання обов'язку в інший спосіб, припинення існування такого обов'язку з будь-яких підстав відповідач до суду не подав, а судом самостійно при виконанні вимог ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України таких доказів не виявлено. Таким чином, судом встановлено, що на дату судового засідання відповідач прострочену заборгованість зі сплати штрафу у сумі 1700,00 грн., не сплатив, рішення суб'єкта владних повноважень не оскаржив, а тому - заборгованість є узгодженою, безспірною і підлягає стягненню. Отже, суд вважає, що позовні вимоги Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні"  до  садівничого товариства "Василек" про стягнення заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі. Частиною 1 статті 256 КАС України встановлено, що негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 183-2, 186, 256 КАС України, суд – П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні"  до  садівничого товариства "Василек"  про стягнення заборгованості – задовольнити в повному обсязі. Стягнути з садівничого товариства "Василек" (63524, Харківська область, Чугуївський район, територія Есхарівської селищної ради, зона № 05, садівниче товариство № 1, код 24339223) у дохід держбюджету штраф у сумі 1700 грн. 00 коп. (одна тисяча сімсот грн. 00 коп.) - одержувач: р/р 31115106700480 відкритий на УДКСУ у Чугуївському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37792204, код платежу до держбюджету 21081100. Постанова суду підлягає негайному виконанню. Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.   Суддя                                                                                           К.О. Севастьяненко           

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2014
Оприлюднено18.06.2014
Номер документу39211348
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/8782/14

Постанова від 16.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні