ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 червня 2014 року 15:15 № 826/7326/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовомТериторіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві доКомунального підприємства «Відрадницьке» прозастосування заходів реагування,
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Територіальне управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Комунального підприємства «Відрадницьке» (далі по тексту - відповідач) про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення робіт (виробництва), а саме: заборонити експлуатацію ліфтів р. №23539, №23540, що знаходяться за адресою: м. Київ, Новопольова, 106-А; заборонити експлуатацію ліфтів р. №13950, №13951, №13952, №13953, №13954, №13955, що знаходяться за адресою: м. Київ, Патріотів, 98; заборонити експлуатацію ліфта р. №13652, що знаходиться з а адресою: м. Київ, вул. Бориславська, 70.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушені норми законодавства з приводу безпеки умов праці, що створює загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства - Комунального підприємства «Відрадницьке».
Відповідач проти позову заперечив. В письмових запереченнях, відповідач просив суд не зупиняти роботу ліфтів та надати можливість в найкоротший термін повністю усунути порушення, викладені у 5 розділі акту перевірки.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
На підставі направлення №13/322 від 30.04.2014р. та повідомлення №13/199 від 18.04.2014р. позивачем проведено планову перевірку КП «Відрадницьке» за адресою: м. Київ, вул. Новопольова, 106-А, ліфти р. №23539, №23540, вул. Патріотів 98, ліфти р. №13950, №13951, №13952, №13953, №13954, №13955, вул. Бориславська, 70, ліфт р. №13652, за результатами якої 16.05.2014р. складено акт №13/65/317А, яким встановлено:
За результатами перевірки встановлено порушення:
- не проведено експертне обстеження ліфтів р. №23539, №23540, №13953, №13954, №13955 у разі закінчення граничного строку експлуатації, що є порушенням п. 9.6.1. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- не проведено позачерговий технічний огляд ліфтів р. №23539, №23540, №13953, №13954, №13955 у разі закінчення граничного строку експлуатації, що є порушенням п.9.5.1. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- дозволено роботу ліфтів р. №23539, №23540, №13953, №13954, №13955 без проведеного експертного обстеження та без проведеного позачергового технічного огляду, закінчився зазначений в паспорті термін роботи, що є порушенням п.9.7.15. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- не забезпечено належне утримання устаткування, ліфти р. №23539, №23540, №13652, №13950, №13951, №13952, №13953, №13954, №13955 що встановлені в житлових будинках, необладнані двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом або пунктом розміщення обслуговуючого персоналу, що є порушенням п.9.8.1. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- електромеханік з ліфтів СЛУ-4 ПрАТ «OTIC» ОСОБА_1 не виконав вимоги нормативно - правового акту з охорони праці, дозволив роботу ліфтів р. №13650, №13953, №13954, №13955 з несправним пристроєм безпеки, а саме: несправний аварійний звуковий сигнал з кабіни ліфта, що є порушенням п.9.7.15. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- дозволено роботу ліфтів р. №23539, №23540, №13953, №13954, №13955 з порушенням цілісності конструкції (частково відсутнє алюмінієве обрамлення дверного пройому шахти та кабіни), що є порушенням п.9.7.15. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- електромеханік з ліфтів СЛУ-4 ПрАТ «OTIC» ОСОБА_1 не виконав вимоги нормативно - правового акту з охорони праці, дозволив роботу ліфта р. №13650 з несправним пристроєм безпеки, а саме: зруйнована кнопка «стоп» в кабіні ліфта, що є порушенням п.9.7.15. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- електромеханік з ліфтів СЛУ-4 ПрАТ «OTIC» ОСОБА_1 не виконав вимоги нормативно - правового акту з охорони праці, дозволив роботу ліфтів р. №13650, №13953, №13954, №13955 з несправним пристроєм безпеки, а саме: несправний пульт ревізії на кабіні ліфта, не працює кнопка напрямку в верх, що є порушенням п.9.7.15. НПАОП 0.00-1.02-08 «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів».
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.12.2011 за № 1531/20269, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 вказаного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
порушення вимог Кодексу України про надра;
відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, та устаткування підвищеної небезпеки;
не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
виникнення нещасного випадку зі смертельним наслідком або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин, механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Згідно із ст. 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Від імені держави державне управління охороною праці згідно зі ст. 31 Закону України "Про охорону праці" здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з нагляду за охороною праці. Зазначеним органом є Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України), яка наділена правом контролю та застосування заходів, передбачених законодавством щодо дотримання роботодавцем законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі і тих, що створюють загрозу життю та здоров'ю працівників.
Згідно з пунктом 6 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 408/2011, Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Суд погоджується з думкою позивача, що вказані вище порушення можуть призвести до загибелі людей.
У зв'язку з тим, що позивачем підтверджено не усунення відповідачем порушень вказаних в акті №13/65/317А, а також у зв'язку тим, що відповідачем не заперечуються наявність вказаних порушень, адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
На підставі викладеного, керуючись статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві задовольнити повністю.
Застосувати до Комунального підприємства «Відрадницьке» (03061, м. Київ, вул. М. Донця, 15-А, код ЄДРПОУ 35756950) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення робіт (виробництва), а саме: заборонити експлуатацію ліфтів р. №23539, №23540, що знаходяться за адресою: м. Київ, Новопольова, 106-А; заборонити експлуатацію ліфтів р. №13950, №13951, №13952, №13953, №13954, №13955, що знаходяться за адресою: м. Київ, Патріотів, 98; заборонити експлуатацію ліфта р. №13652, що знаходиться з а адресою: м. Київ, вул. Бориславська, 70.
Постанову звернути до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 183-2, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2014 |
Оприлюднено | 17.06.2014 |
Номер документу | 39211475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні