Рішення
від 03.06.2014 по справі 914/912/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.06.2014 р. Справа № 914/912/14

Суддя О.Запотічняк при секретарі М.Драгус розглянула справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „М РИТЕЙЛ КОМПАНІ", м.Львів,

до відповідача: Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м.Львів,

про: стягнення 67367,28 грн.

За участю представників:

Від позивача: Корінь Р.В. - представник;

Від відповідача : не з'явився;

Технічна фіксація судового процесу не здійснювалась.

Суть спору: На розгляд господарського суду Львівської області подано позов Товариства з обмеженою відповідальністю „М РИТЕЙЛ КОМПАНІ" до відповідача: Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про: стягнення 58 969,83 грн.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що на виконання умов договору суборенди нерухомого майна від 01 листопада 2013 року №60/2013 -СО він надав ОСОБА_1 та ОСОБА_3 в суборенду приміщення загальною площею 200,0 кв. м в будівлі торговельного центру «ІНФОРМАЦІЯ_2» за адресою АДРЕСА_1 для розміщення об'єкта громадського харчування «ІНФОРМАЦІЯ_1», з них 50 (п'ятдесят) м 2 передано в оренду Відповідачу.

За умовами договору відповідач зобов'язалася щомісяця сплачувати орендну плату в сумі 12 283,00 грн., відшкодовувати частину вартості спожитої електроенергії, газу та води, сплачувати експлуатаційні витрати і маркетингові платежі пропорційно займаній нею площі приміщення.

Однак відповідач не виконує належним чином договірні зобов'язання, станом на дату подання позову до суду заборгованість зі сплати орендної плати та інших передбачених договором платежів склала 57 591,61 грн.

За неналежне виконання договірних зобов'язань позивач нарахував відповідачу 1119,80 грн. пені та 258,42 грн. 3% річних.

Обставини справи: Розглянувши подані матеріали суд визнав їх достатніми для прийняття заяви до розгляду і ухвалою від 21.03.2014 року порушив провадження у справі та призначив судове засідання на 01.04.2014року.

В судове засідання 01.04.2014р. з'явився представник позивача, на виконання вимог ухвали суду від 21.03.2014 року надав витребувані судом документи.

Відповідач явки уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки суду не повідомив, вимог ухвал суду не виконав, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду.

У зв'язку з неявкою представника відповідача розгляд справи було відкладено на 29.04.2014р.

В судове засідання 29.04.2014р. з'явилися представник позивача та відповідач. Відповідач подав клопотання про відкладення розгляду справи для надання можливості забезпечити участь у судовому засіданні уповноваженого представника, оскільки він не є спеціалістом в галузі права, не може представляти свої інтереси особисто.

В судовому засіданні було оголошено перерву до 06.05.14р.

В судове засідання 06.05.14р. з'явилися представники сторін. Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд їх задоволити. В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідно до договору суборенди нерухомого майна від 01.11.2013 року позивач надав ОСОБА_1 та ОСОБА_3 в суборенду приміщення загальною площею 200,00 кв.м. в будівлі торгового центру "ІНФОРМАЦІЯ_2" за адресою: АДРЕСА_1, з них 50 м кв. передано в оренду Відповідачу. Згідно договору відповідач зобов'язувався щомісяця платити орендну плату в сумі 12 283,00 грн та відшкодовувати частину вартості спожитої електроенергії, газу та води, сплачувати експлуатаційні витрати і маркетингові платежі. Відповідач взяті на себе зобов'язання не виконував, внаслідок чого утворилась заборгованість в сумі 57591,61 грн. Окрім цього, просить суд стягнути 1119,8 грн - пені, 258,42 грн - 3 % річних.

Представник відповідача подав через канцелярію суду клопотання про відкладення розгляду справи для надання йому можливості вивчити матеріали справи та подати обґрунтований відзив на позов, а також для надання можливості сторонам врегулювати спір мирним шляхом.

В судовому засіданні було оголошено перерву до 14.05.14р.

В судове засідання 14.05.14р. з'явилися представники сторін. Представник позивача подав розрахунок позовних вимог. Представник відповідач долучив до справи копії платіжних доручень в підтвердження оплати по договорі суборенди від 01 листопада 2013 року №60/2013-СО.

З метою надання сторонам можливості провести звірку взаєморозрахунків в судовому засіданні 14.05.14р. було оголошено перерву до 20.05.14р.

В судове засідання 20.05.2014р. з'явилися представники сторін. Позивач подав заяву про збільшення розміру позовних вимог в якій просить суд стягнути з відповідача 63 833,21 грн. основного боргу, 2887,90 грн. пені та 646,17 грн. 3% річних. Позивачем проведено донарахування орендної плати та інших передбачених договором витрат за період з листопада 2013р. по квітень 2014р. включно. Також позивачем донараховано штрафні санкції за вказаний період.

У зв'язку з збільшенням позивачем розміру позовних вимог, в судовому засіданні було оголошено перерву до 03.06.2014р. Також ухвалою від 20.05.2014р. суд за заявою позивача у відповідності до ст.. 69 ГПК України продовжив строк розгляду справи на 15 днів з 20.05.2014р.

В судове засідання 03.06.2014р. з'явився представник позивача, надав суду акт звірки розрахунків між сторонами станом на 03.06.2014р. та копії платіжних доручень згідно яких відповідач протягом травня 2014 року додатково погасив заборгованість в сумі в сумі 2300,00 грн.

Відповідач явки уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив, хоча належним чином про дату, час та місце розгляду спарви повідомлявся.

Враховуючи, що відповідач був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, а матеріалів справи достатньо для її розгляду по суті, у відповідності до ст. 75 ГПК України суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, встановив наступне:

01 листопада 2013 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «М РИТЕЙЛ КОМПАНІ» (орендар) та ФОП ОСОБА_1 (суборендар 1) і ФОП ОСОБА_3 (суборендар 2) було укладено договір суборенди нерухомого майна №60/2013-СО. Строк дії договору з 01.11.13р. до 31.03.14р.

Додатковою угодою від 14.03.2014 р. №1 сторони внесли зміни до п.2.3 договору від 01.11.13р. №60/2013-СО та визначили, що строк договору становить з 01.11.13р. до 31.05.14р.

За умовами договору орендар зобов'язався передати а суборендарі прийняти в строкове платне користування нежитлове приміщення на п'ятому поверсі торговельного центру «ІНФОРМАЦІЯ_2», розташованого за адресою: АДРЕСА_1, для розміщення закладу громадського харчування «ІНФОРМАЦІЯ_1». Відповідно до п. 1.2 договору загальна площа об'єкта оренди становить 200 кв.м., з них 50 кв.м. передано суборендарю 1 ФОП ОСОБА_1.

Факт передачі майна в суборенду підтверджується актом приймання-передачі від 01.11.2013р.

Відповідно до п. 4.1 договору сторони погодили, що з 1 листопада 2013 року і до закінчення терміну дії договору орендна плата для суборендаря-1 становить 12 283,00 грн., в т.ч. ПДВ-20%, що на дату підписання договору еквівалентно 1 537,30 дол. США. Розрахунки проводяться в гривнях. Всі платежі за договором підлягають перерахуванню у разі збільшення курсу дол.ьСША більш ніж на 0,5%, пропорційно зміні курсу дол.. США встановленого НБУ на момент виписки рахунку, але не менше вартості послуги зафіксованої у даному договорі в гривнях.

Додатковою угодою від 31.03.2014р.№2 сторони внесли зміни до п.4.1 договору від 01.11.13р. №60/2013-СО та визначили, що розмір орендної плати за користування об'єктом оренди для суборендаря -1 становить:

- з 1 листопада 2013 року по 31 березня 2014року - 12 283,00 грн., в т.ч. ПДВ-20%, що на дату підписання договору еквівалентно 1 537,30 дол. США.

- з 1 квітня 2014 року по 31 травня 2014року - 10 000,00 грн., в т.ч. ПДВ-20%.

Згідно із п.4.2 договору сума орендної плати підлягає індексації, яка відбувається відповідно до офіційного щомісячного індексу інфляції шляхом множення ставки орендної плати на відповідний індекс інфляції за весь строк нарахування. Така індексація відбувається без додаткового узгодження або оформлення сторонами.

Відповідно до п. 5 договору суборендарі зобов'язались також відшкодовувати вартість комунальних послуг та інших платежів, які не входять в орендну плату, а саме:

- вартість спожитої електроенергії, води, газу та опалення;

- експлуатаційні витрати (на освітлення та охорону місць загального користування);

- маркетинговий платіж;

Відповідно до п. 4.3 та п. 5.3 перерахування сум орендної плати здійснюється щомісячно в безготівковому порядку на розрахунковий рахунок орендаря не пізніше 15 числа поточного місяця, а перерахування вартості комунальних послуг, експлуатаційних витрат та маркетингових платежів протягом 5 календарних днів з моменту отримання рахунку пропорційно займаній площі: 25% від загальної суми - суборендар-1.

Відповідно до ст. 526 ЦК України , зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Аналогічні вимоги встановлені ст. 193 ГК України .

Загальний розмір орендної плати за період з листопада 2013р. по квітень 2014р. включно становила 71747,38 грн. а вартість комунальних платежів та інших послуг становила 11 326,40 грн., що підтверджується відповіданими рахунками - фактури та актами здачі прийняття робіт (а.с. 27-49).

Відповідач всупереч умов договору несвоєчасно та не в повному обсязі перераховував позивачу орендну плату а також вартість комунальних послуг, експлуатаційних витрат і маркетингових платежів.

Станом на 16.05.2014р. заборгованість відповідача по орендній платі та по відшкодуванні вартості комунальних послуг, експлуатаційних витрат і маркетингових платежів становить 63 833,21 грн., що підтверджується актом звірки взаєморозрахунків, який підписаний обома сторонами та скріплений печатками.

Протягом травня 2014 року відповідачем було погашено частину основного боргу в сумі 2300,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями від 19.05.2014р. №127 на суму 600,00 грн., від 22.05.2014р. №131 на суму 500,00 грн., від 20.05.2014р. №128 на суму 700,00 грн. та від 27.05.2014р. №136 на суму 500,00 грн. Також факт часткового погашення боргу в сумі 2300,00 грн. сторони зафіксували в акті звірки взаєморозрахунків станом на 03.06.2014р.

Відповідно до п.1.1 ч.1 ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

Враховуючи наведене, беручи до уваги, що після подання позову до суду відповідач погасив частину боргу, провадження у справі в частині стягнення заборгованості в сумі 2300,00 грн. підлягає припиненню.

Решта заборгованість в сумі 61533,21 грн. підтверджена матеріалами справи, відповідачем не спростована та підлягає до задоволення.

Відповідно до ч.2 ст.625 ЦК України: боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Відповідно до п. 9.1 договору у випадку прострочення сплати сум суборендної плати та/або відшкодування вартості комунальних послуг, експлуатаційних витрат і маркетингових платежів, суборендар зобов'язаний сплатити неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від простроченої суми за кожен день прострочення.

За неналежне виконання договірних зобов'язань позивач нарахував відповідачу 2887,90 грн. пені та 646,17 грн. 3% річних.

Згідно з ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З огляду на викладені обставини, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення частково в сумі 65067,28грн. з яких: 61533,21 грн.- основна заборгованість, 2887,90 грн.- пеня та 646,17 грн. 3% річних.

Витрати по сплаті судового збору суд покладає на відповідача в повному обсязі в сумі 1827,00грн.

Керуючись ст.526,625 ЦК України, ст. ст.1, 12, 28, 33 ,43, 44, 48, 49, 80, 82-85 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задоволити частково.

2. Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ІПН НОМЕР_1) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „М РИТЕЙЛ КОМПАНІ" (79007, м.Львів, вул. Данилишина,6, код ЄДРПОУ 38821299) 61533,21 грн.- основної заборгованості, 2887,90 грн.- пені, 646,17 грн. 3% річних та 1827,00 грн. судового збору.

3. В частині стягнення 2300,00 грн. заборгованості - провадження у справі припинити.

4. Рішення суду може бути оскаржено згідно ст.ст. 91-95 ГПК України.

Повний текст рішення складено 05.06.2014р.

Суддя Запотічняк О.Д.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення03.06.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39214613
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/912/14

Рішення від 03.06.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 21.03.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні