Ухвала
від 29.05.2014 по справі 826/514/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/514/14 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В. Суддя-доповідач: Лічевецький І.О.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Грищенко Т.М., Мацедонської В.Е., при секретарі - Війтович Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою публічного акціонерного товариства «Родовід банк» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 березня 2014 року адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства «Родовід банк» до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Сіволіна Михайла Юрійовича, Державної реєстраційної служби України про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ

У поданій до суду у січні 2014 року позовній заяві публічне акціонерне товариство «Родовід Банк» (надалі за текстом - «ПАТ «Родовід Банк») зазначало, що ним було подано до Державної реєстраційної служби України всі необхідні документи для проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку площею 4,1684 га, що розташована за адресою: Київська області, Києво-Святошинський район, Бузівська сільська рада.

Посилаючись на те, що всупереч положенням Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор Сіволін М.Ю. відмовив у реєстрації права власності, позивач просив: визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію №7212864 від 25 жовтня 2013 року; визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №7991417 від 15 листопада 2013 року; зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Сіволіна М.Ю. розглянути заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень для проведення державної реєстрації права власності від 03 вересня 2013 року; зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Сіволіна М.Ю. зареєструвати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право власності ПАТ «Родовід банк» на земельну ділянку площею 4,1684га, цільове призначення для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3222480800:11:002:0123, що розташована за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, Бузівська сільська рада.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 березня 2014 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове про задоволення позову в повному обсязі.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Київський апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 03 вересня 2013 року ПАТ «Родовід Банк» звернулось до Реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області із заявою про проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень (щодо права власності) на нерухоме майно (земельну ділянку площею 4,1684 га з кадастровим номером 3222480800:11:002:0123), що розташоване за адресою Київська області, Києво-Святошинський район, Бузівська сільська рада.

Разом із заявою позивачем також було подано: копію договору про задоволення вимог іпотекодержателя, державний акт на право власності на земельну ділянку, серії ЯЕ номер ЯЕ №610346, виданий 08.06.2007 р., копію акту приймання - передачі майна, копію довіреності, паспорти, витяг з ЄДР, наказ №408 від 16.09.2011 р. ПАТ «Родовід банк»; свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ , статут, виписку з ЄДР.

25 жовтня 2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Сіволіним М.Ю. прийнято рішення № 7212864 «Про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень» з тих підстав, що документи подані не в повному обсязі, а саме, відсутній звіт про оцінку предмета іпотеки та кредитний договір. У цьому рішенні також зазначено, що у разі подання у встановленому законодавством порядку необхідних документів, розгляд заяви буде відновлено.

Із матеріалів справи вбачається, що на виконання названого рішення позивачем подано до Державної реєстраційної служби України звіт про експертну грошову оцінку земельних ділянок загальною площею 106,8060 га.

15 листопада 2013 року, у зв'язку з не усуненням позивачем у п'ятиденний строк обставин, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, державним реєстратором прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Сіцволіним М.Ю. прийнято рішення № 7991417 «Про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень».

Спеціальним Законом, який визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна є Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 р. №1952-IV (надалі за текстом - «Закон № 1952-IV»).

Стаття 2 названого Закону визначає державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, як офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону № 1952-IV обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме право власності на нерухоме майно.

Згідно абзацу 2 частини 2 статті 15 Закону № 1952-IV перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

На момент виникнення спірних правовідносин процедура проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедура взяття на облік безхазяйного нерухомого майна визначалась Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 703 (надалі за текстом - «Порядок»).

Підпунктом 3 пункту 34 цього Порядку встановлено, що для проведення державної реєстрації права власності на підставі договору іпотеки, що містить застереження про задоволення вимог іпотекодержателя, заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 27 і 28 цього Порядку, подає звіт про оцінку предмета іпотеки, складений після спливу строку, що зазначений у письмовій вимозі, надісланій іпотекодержателем іпотекодавцеві та боржникові, якщо він є відмінним від іпотекодавця.

Відповідно до статті 22 Закону № 1952-IV у разі якщо документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, передбаченому нормативно-правовими актами, державний реєстратор у строк, встановлений частинами п'ятою, сьомою і восьмою статті 15 цього Закону для розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника. Якщо заявник протягом п'яти робочих днів після отримання письмового повідомлення виконав вимоги державного реєстратора, загальний строк розгляду заявленого права продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення. У разі невиконання зазначених вимог державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

З огляду на наведені правові норми слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.

Твердження позивача про те, що на виконання вимог державного реєстратора ПАТ «Родовід Банк» було надано звіт про експертну грошову оцінку від 09.11.2009 р. обґрунтовано не взято судом до уваги.

Частина 1 статті 3 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» визначає оцінку майна, майнових прав, як це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в статті 9 цього Закону, і є результатом практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності.

Згідно частини 1 статті 9 цього Закону методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень (національних стандартів) і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України.

Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 р. № 1440 (надалі за текстом - «Національний стандарт № 1»).

Відповідно до пункту 17 Національного стандарту № 1 у звіті про оцінку майна та у висновку про вартість об'єкта оцінки оцінювач відображає факт про включення або невключення до ринкової вартості суми податку на додану вартість.

За змістом пункту 56 Національного стандарту № 1 звіт про оцінку майна, що складається у повній формі, повинен, зокрема, містити: мету проведення оцінки та обґрунтування вибору відповідної бази оцінки; перелік нормативно-правових актів, відповідно до яких проводиться оцінка; перелік обмежень щодо застосування результатів оцінки; виклад усіх припущень, у межах яких проводилася оцінка; опис та аналіз зібраних і використаних вихідних даних та іншої інформації під час проведення оцінки; висновки щодо аналізу існуючого використання та найбільш ефективного використання об'єкта оцінки; виклад змісту застосованих методичних підходів, методів та оціночних процедур, а також відповідних розрахунків, за допомогою яких підготовлено висновок про вартість майна.

Водночас, поданий позивачем звіт про експертну грошову оцінку не містить переліченої інформації, що не дає змоги його використання під час процедури реєстрації прав та їх обтяжень.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що місцевим судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 160, 198, 200, 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ

Апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства «Родовід банк» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 березня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі в 20-ти денний строк з дня складення ухвали в повному обсязі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, з подачею документу про сплату судового збору, а також копій касаційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі, та копій оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя Т.М.Грищенко

суддя В.Е.Мацедонська

Ухвала складена в повному обсязі 05 червня 2014 р.

.

Головуючий суддя Лічевецький І.О.

Судді: Грищенко Т.М.

Мацедонська В.Е.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39215033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/514/14

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 14.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні