Рішення
від 16.06.2014 по справі 913/1127/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 червня 2014 року Справа № 913/1127/14

Провадження № 15/913/1127/14

За позовом прокурора Краснодонського району Луганської області, м.Краснодон Луганської області

в інтересах держави в особі:

позивача - Мирненської селищної ради, смт.Талове Краснодонського району Луганської області

до відповідача - Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м.Луганськ

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Краснодонська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Луганській області, м.Краснодон Луганської області

про стягнення 3153 грн 80 коп.

Суддя Смола С.В.

Секретар судового засідання Вороніна О.С.

У засіданні брали участь:

від заявника - Голоденко К.О. - прокурор відділу прокуратури м.Луганська, службове посвідчення № 020155 від 03.09.2013;

від позивача - не прибув;

від відповідача - не прибув;

від 3-ої особи - не прибув.

С У Т Ь С П О Р У:

Прокурор Краснодонського району Луганської області в інтересах держави в особі Мирненської селищної ради звернувся до господарського суду Луганської області з позовом до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з орендної плати за землю за договором оренди землі від 26.01.2009, державна реєстрація від 06.02.2009 за № 214557/040940300003, у сумі 3454 грн 99 коп.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 25.04.2014 було порушено провадження у справі, її розгляд призначений на 19.05.2014, до участі у справі залучено у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Краснодонську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Луганській області.

Третя особа листом № 3468/10-011 від 13.05.2014 повідомила, що зазначена в позовній заяві сума заборгованості не стягувалась в порядку адміністративного судочинства, та надала розрахунок заборгованості.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 19.05.2014 розгляд справи відкладений на 02.06.2014, а потім відповідною ухвалою - на 16.06.2014.

Письмовим поясненням № 176-1127 вих-14 від 13.06.2014 прокурор зазначив, що загальна сума заборгованості складається з суми заборгованості за грудень 2012 року - 301 грн 19 коп. та заборгованості за грудень 2013 року - 3153 грн 80 коп.

Заявою про зменшення розміру позовних вимог б/н від 16.06.2014 прокурор просив стягнути з відповідача заборгованість з орендної плати за землю за грудень 2013 року в сумі 3153 грн 80 коп.

Відповідно до ст.22 Господарського процесуального кодексу України вказана заява приймається судом до розгляду.

Листом № 317 від 11.06.2014 позивач просив суд розглянути справу без участі представника.

Відповідач не скористався своїм правом, передбаченим ст.22 Господарського процесуального кодексу України, не забезпечив участі повноважного представника у судовому засіданні, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Третя особа також не забезпечила участь представника у судовому засіданні 16.06.2014.

Суд, з урахуванням думки представника заявника, вважає можливим розглянути справу без участі представників сторін та третьої особи.

У судовому засіданні 16.06.2014 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника заявника, господарський суд

В С Т А Н О В И В:

Згідно зі ст.13 Конституції України земля є об'єктом права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст.ст.142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах повноважень шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.

Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст.20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатися до суду в передбачених законом випадках.

Статтею 36 1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Підставою звернення прокурора Краснодонського району Луганської області з даною позовною заявою до суду в інтересах держави в особі позивача є порушення відповідачем встановленого державою порядку користування земельною ділянкою, оскільки невнесення відповідачем орендної плати за договором оренди землі тягне за собою недоотримання коштів до сільського бюджету та є порушенням вимог діючого законодавства.

Рішенням Мирненської селищної ради від 19.12.2008 № 28/18 було вирішено передати Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 в оренду терміном на 5 років земельну ділянку площею 1,4620 га під існуючими будівлями та спорудами з земель загального користування, яка знаходиться в межах населеного пункту смт.Талове на території Мирненської селищної ради.

На виконання вказаного рішення між Мирненською селищною радою та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1, було укладено договір оренди землі від 26.01.2009, державна реєстрація від 06.02.2009 за № 214557/040940300003.

Згідно п.1 договору в оренду передається земельна ділянка під існуючими будівлями та спорудами з земель загального користування (землі колишньої автоколони № 3) в межах населеного пункту смт.Талове на території Мирненської селищної ради.

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,4620 га (п.2 договору).

В п.5 договору сторони передбачили, що на момент укладення договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 236698 грн 00 коп. в цінах на 2008.

Договір укладено на п'ять років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 60 календарних днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію (п.6 договору).

Відповідно до п.7 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі - 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що складає - 7100 грн 94 коп. за всю орендовану земельну ділянку на рік.

26.09.2011 між сторонами була укладена додаткова угода до договору оренди землі, в якій п.7 договору було викладено в наступній редакції: "Розмір орендної плати з 01.07.2011 становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Сума виплати орендної плати за рік становить 41653 грн 84 коп. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно рішення Мирненської селищної ради від 02.08.2011 № 10/9 становить 1388461 грн 40 коп. в цінах 2011 року".

Відповідач в порушення умов договору своєчасно не сплачував оренду плату, внаслідок чого за ним утворилась заборгованість з орендної плати за землю за грудень 2013 року в сумі 3153 грн 80 коп., за стягненням якої прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з даним позовом.

Частиною 1 ст.206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним.

Згідно ст.96 Земельного кодексу України землекористувач зобов'язаний, зокрема, своєчасно сплачувати орендну плату.

Відповідно до ст.9 Податкового кодексу України плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та зборів.

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, відповідно до ст.274 Податкового кодексу України, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ст.ст.13, 14 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. До істотних умов договору, зокрема, віднесено орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Статтею 21 зазначеного Закону передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Податковим кодексом України, зокрема, встановлено, що плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14), а орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14).

Згідно ст.288 Податкового кодексу України в редакції, що діяла в період, за який заявлено стягнення заборгованості, передбачав, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ст.193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Згідно ст.526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що розмір заборгованості підтверджений матеріалами справи, є обґрунтованим, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідач позов не оспорив, доказів відсутності боргу не подав.

Судовий збір покладається на відповідача, згідно ст.ст.44, 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст.44, 49, 75, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов прокурора Краснодонського району Луганської області в інтересах держави в особі Мирненської селищної ради до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 задовольнити повністю.

2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь Мирненської селищної ради, вул.Совєтська, б.85, смт.Талове Краснодонського району Луганської області, ідентифікаційний код 04335476, заборгованість з орендної плати за землю в сумі 3153 грн 80 коп., про що видати наказ після набрання рішенням законної сили.

3. Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, в доход державного бюджету України на поточний рахунок 31214206783006, банк отримувача: ГУ ДКСУ в Луганській області, одержувач - УДКСУ у м.Луганську, МФО 804013, код за ЄДРПОУ 37991503, код класифікації доходів (ККД): 22030001, назва "Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050); символ звітності банку: 206, судовий збір у сумі 1827 грн 00 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили Ленінській об'єднаній Державній податковій інспекції у м.Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області.

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 16.06.2014.

Суддя С.В. Смола

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення16.06.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39223811
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/1127/14

Рішення від 16.06.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

Ухвала від 02.06.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

Ухвала від 19.05.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

Ухвала від 25.04.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні