Постанова
від 20.05.2014 по справі 819/806/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/806/14-a

20 травня 2014 року

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мандзія О.П.

при секретарі Бойко Н.Б.

за участю:

представника позивача Креховця І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Крижівської сільської ради про зобов'язання виконати вимоги, -

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (надалі - позивач, ДФІ в Тернопільській області) звернувся до суду з адміністративним позовом до Крижівської сільської ради (надалі - відповідач,) про зобов'язання виконати пункт 2 вимоги від 27.08.2013 року №19-19-12-15/836.

Позовні вимоги вмотивовано тим, що ДФІ в Тернопільській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Крижівської сільської ради за період з 01.10.2010 по 01.06.2013 за результатами якої складено акт від 19.08.2013 року №19-22/76 та встановлено порушення вимог чинного законодавства. ДФІ в Тернопільській області 27.08.2013 направлено на адресу відповідача вимогу №19-19-12-15/836 "Про усунення порушень, виявлених ревізією", пунктом 2 якої зобов'язано стягнути з СВЗМП «Крижі» кошти в сумі 65450 грн., та з ТОВ «Кременець Агро» - 6708,74 грн.

Оскільки, отримані вимоги від 27.08 2013 року про усунення порушень законодавства, виявлених ревізією відповідачем не виконано, позивач звернувся до суду про зобов'язання виконати останні.

У зв'язку з частковим виконанням вимог, в судовому засіданні представником позивача подано заяву про зміну позовних вимог, згідно якої просить зобов'язати Крижівську сільську раду виконати в повному обсязі п.2 вимоги від 27.08.2013 року №19-19-12-15/836, а саме стягнути в установленому законодавством (судовому) порядку з СВЗМП "Крижі" - 65450 грн.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, однак в попередньому судовому засіданні відзначив, що сільська рада зверталась до ліквідатора СВЗМП «Крижі» про необхідність сплатити до Крижівського сільського бюджету 65450 грн. заборгованості за використання землі під господарськими будівлями і дворами без договору оренди.

У свою чергу листом арбітражного керуючого (розпорядника майна СВЗМП «Крижі») Суслова Р.В. сільську раду проінформовано про те, що Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 12.02.2013 року затверджено Реєстр вимог кредиторів по справі №11/б-5022/1330/2011 відносно банкрутства СВЗМП «Крижі», визнано погашеними вимоги конкурсних кредиторів, що заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання. На підставі чого, повідомлено про відсутність правових підстав щодо сплати до Крижівського сільського бюджету за використання землі під господарськими будівлями і дворами, оскільки такі вимоги вважаються погашеними.

На підставі представлених доказів представник відповідача вважає, що сільською радою вчинялися дії щодо виконання п.2 вимог від 27.08.2013 року №19-19-12-15/836, а враховуючи ухвалу Господарського суду Тернопільської області від 12.02.2013 року, якою визнано погашеними вимоги конкурсних кредиторів, п. 2 вимог ДФІ виконати не можливо.

Заслухавши в судовому засіданні представника позивача, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства судом встановлені наступні обставини.

Як слідує з матеріалів справи, на виконання плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Тернопільській області на ІІ квартал 2013 року та на підставі направлення на проведення ревізії від 27.06.2013 №79, від 05.08.2013 №86 проведено ревізію сільського бюджету та фінансово-господарської діяльності Крижівської сільської ради за період з 01.10.2010 року по 01.06.2013 року, за результатами якої складено акт від 19.08.2013 року № 19-22/76 (а.с. 6-10).

Проведеним обстеженням землі Крижівської сільської ради, яка знаходиться в межах населеного пункту під господарськими будівлями і дворами,ревізією встановлено, що під будівлями і дворами земельну ділянку площею 34 га у період з 01.10.2010 по 09.08.2011 використовувала СВЗМП «Крижі». Відповідно до постанови господарського суду Тернопільської області від 09.08.2011 року СВЗМП «Крижі» визнано банкрутом.

Договору оренди на використання земельної ділянки площею 34 га СВЗМП «Крижі» у період з 01.10.2010 по 09.08.2011 не укладено.

Таким чином, в порушення вимог ст.125 Земельного кодексу України, ст.ст.6, 25 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 №161-14, з послідуючими змінами, вищевказані, СВЗМП «Крижі» у період з 01.10.2010 по 09.08.2012 здійснювало використання земель Крижівської сільської ради без укладення договору оренди і без оплати.

В результаті вищенаведеного, розрахунок втрат доходів місцевим бюджетом за використання землі, з розрахунку середньозваженої нормативної грошової оцінки земель, згідно інформації Кременецького районного відділу земельних ресурсів про грошову оцінку земель, становить 65450 грн., а саме - СВЗМП «Крижі» у період з 01.10.2010 по 31.12.2010 - 19635 грн., з 01.01.2011 по 09.08.2011 - 45815 грн.

Внаслідок допущеного порушення, Крижівській сільській раді завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 65450 грн.

У зв'язку з виявленим порушенням, позивачу були пред'явлені вимоги від 27.08.2013 року №19-19-12-15/836, пунктом 2 відповідача зобов'язано у встановленому законом (судовому) порядку стягнути кошти в сумі 65450 грн. з СВЗМП «Крижі».

При вирішенні позовних вимог суд виходить з наступного.

Як встановлено ст.125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону (ст. 206 Земельного кодексу України).

Згідно ст.6 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 року №161-14 орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Відповідно до ст.25 Закону України «Про оренду землі» орендар земельної ділянки має право: самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі; за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження; отримувати продукцію і доходи; здійснювати в установленому законодавством порядку за письмовою згодою орендодавця будівництво водогосподарських споруд та меліоративних систем.

Орендар земельної ділянки зобов'язаний: приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому

законом порядку; виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі; дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів.

Як встановлено ч.1 ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Згідно пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

З наведених обставин на норм чинного законодавства суд приходить до висновку, що в порушення ст.ст.125, 206 Земельного кодексу України та ст.ст.6, 25 Закону України «Про оренду землі», СВЗМП «Крижі» у період з 01.10.2010 по 09.08.2012 здійснювало використання земель Крижівської сільської ради без укладання договору оренди та без належної оплати.

Вимоги ДФІ в Тернопільській області від 27.08.2013 року №19-19-12-15/836 у встановленому порядку не оскаржені.

На виконання вимог щодо стягнення в установленому законодавством (судовому) порядку з СВЗМП "Крижі" - 65450 грн, Крижівська сільська рада звернулась до ліквідатора СВЗМП «Крижі» про необхідність сплатити до Крижівського сільського бюджету 65450 грн. заборгованості за використання землі.

Дії відповідача щодо звернення до ліквідатора СВЗМП «Крижі» про необхідність сплатити до Крижівського сільського бюджету 65450 грн. за використання землі без договору оренди, суд вважає недостатніми, оскільки для повного виконання п. 2 вимог відповідачеві необхідно звернутися до Господарського суду Тернопільської області із заявою про визнання грошових вимог кредитора (Крижівська сільська рада) до боржника СВЗМП «Крижі» на суму 65450 грн. та включення їх до реєстру вимог кредиторів боржника.

Суд відзначає, що в даному випадку рішення Господарського суду (ухвала, постанова) за наслідками розгляду заяви про визнання грошових вимог кредитора (Крижівська сільська рада) до боржника (СВЗМП «Крижі») на суму 65450 грн. буде свідчити про виконання п.2 вимоги від 27.08.2013 №19-19-12-15/836 щодо стягнення в установленому законодавством (судовому) порядку з СВЗМП "Крижі" - 65450 грн.

Виконання п. 2 вимог ДФІ не супроводжуються обов'язком Крижівської сільської ради по сплаті судового збору за подання заяви до господарського суду, так як за відсутності відповідних бюджетних призначень, виконання п. 2 вимог повинно здійснюватись з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) (п. 8. ч. 3 ст. 2 КАС України).

Відповідно до ст.15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Статтею 10 Закону № 2939-ХІІ передбачено, органи державного фінансового контролю мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

В судовому засіданні доведено, що вимоги позивача від 27.08.2013 року "Про усунення порушень, виявлених ревізією" є законними, обґрунтованими, а тому підлягають виконанню відповідачем.

З урахуванням наведено, суд приходить до висновку, що позов ДФІ в Тернопільській області є підставним, ґрунтується на вимогах чинного законодавства, а тому підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 70, 71, 86, 158, 160-163, КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Крижівську сільську раду (код 04395685) виконати п.2 вимоги від 27.08.2013 №19-19-12-15/836 шляхом вчинення дій щодо стягнення в установленому законодавством (судовому) порядку з СВЗМП "Крижі" - 65450 грн. (шістдесят п'ять тисяч чотириста п'ятдесят гривень).

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

/Постанова складена в повному обсязі та підписана 23 травня 2014 року/

Головуючий суддя Мандзій О.П.

копія вірна

Суддя Мандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2014
Оприлюднено19.06.2014
Номер документу39231498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/806/14-а

Постанова від 20.05.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні