Постанова
від 12.06.2014 по справі 816/5726/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/5726/13-а

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Шевченко І.В.,

прокурора - Мушук Т.В.

представника відповідача - Тищенко В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Лубенського міжрайонного прокурора Полтавської області в інтересах держави в особі Лубенської районної державної адміністрації Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Посулля - Агро" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

30 квітня 2014 року Лубенський міжрайонний прокурор Полтавської області /далі - прокурор/ в інтересах держави в особі Лубенської районної державної адміністрації Полтавської області /далі - Лубенська РДА/ звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Посулля - Агро"/далі - відповідач; ТОВ "Посулля - Агро"/ про стягнення заборгованості по договору про соціальне партнерство в розмірі 48 110,10 грн.

В обґрунтування позовних вимог прокурорч зазначав, що 05 січня 2012 року між Лубенською районною державною адміністрацією та ТОВ "Посулля - Агро" укладено угоду про соціальне партнерство та протокол розбіжностей № 1 до угоди про соціальне партнерство. Згідно умов даної угоди боржник зобов'язався внести кошти на рахунки цільових фондів Лубенської районної державної адміністрації з розрахунку 30 грн за 1 га, на загальну суму 48110,10 грн за сільськогосподарський рік та/або надати за вказаний період благодійну допомогу, послуги, виконувати роботи на зазначену суму освітнім установам (школам, гімназіям, дитсадкам, училищам тощо), медичним установам, іншим об'єктам соціальної інфраструктури, розташованих на території Войнихівської, Засульської та Шершнівської сільських рад, місцевим органам МИС, МНС, безпосередньо органам місцевого самоврядування,- у відповідності до кількості площі (в гектарах) орендованої землі на території відповідної сільської ради для задоволення соціальних потреб сіл Войниха, Купє'ваха, Піски, Тарнавщина, Засулля, Солониця, Шершнівка, та Назарівка Лубенського району Полтавської області. Термін виконання зобов'язань за вказаною угодою сплив 30.06.2013, разом з тим, на рахунок цільових фондів Лубенської районної державної адміністрації за даною угодою, кошти не надійшли, документів, які б підтверджували проведення фінансово-господарських операцій щодо надання допомоги, послуг чи виконаних робіт медичним, освітнім установам, іншим об'єктам соціальної інфраструктури відповідачем не наданоу зв'язку з чим виникла заборгованість, яка підлягає стягненню у судовому порядку.

Прокурор в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Заслухавши пояснення прокурора та представника відповідача, розглянувши матеріали справи, дослідивши інші докази у їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що 05 січня 2012 року між Лубенською районною державною адміністрацією та ТОВ "Посулля - Агро" укладено угоду про соціальне партнерство (далі - Угода) та протокол розбіжностей № 1 до угоди про соціальне партнерство від 05.01.2012 такого змісту /а.с.110-111/.

Сторони за цією угодою зобов'язуються шляхом об'єднання зусиль спільно діяти з метою підвищення рівня життя населення, покращення добробуту та соціальної інфраструктури Лубенського району (п. 1.1).

Відповідно до положень пункту 2.2.1 Угоди та протоколу розбіжностей №1 до Угоди ТОВ "Посулля -Агро" /інвестор/ за використання сільськогосподарських угідь 1603,67 га, вносити кошти на рахунки цільових фондів районної державної адміністрації в сумі 30 грн за 1 га, в сумі 48 110,10 грен за сільськогосподарський рік та/або надати за вказаний період благодійну допомогу, послуги, виконувати роботи на зазначену суму освітнім установам (школам, гімназіям, дитсадкам, училищам тощо), медичним установам, іншим об'єктам соціальної інфраструктури, розташованих на території Войнихівської, Засульської та Шершнівської сільських рад, місцевим органам МИС, МНС, безпосередньо органам місцевого самоврядування,- у відповідності до кількості площі (в гектарах) орендованої землі на території відповідної сільської ради для задоволення соціальних потреб сіл Войниха, Куп'єваха, Піски, Тарнавщина, Засулля, Солониця, Шершнівка, та Назарівка Лубенського району Полтавської області.

Ця угода набирає чинності з моменту її підписання і діє на весь строк перебування Інвестора на території Войнихівської, Засульської та Шершнівської сільських рад Лубенського району Полтавської області /пункт 4.1 Угоди/.

20.05.2013 Лубенською районною державною адміністрацією направлено на адресу ТОВ "Посулля -Агро" запит про надання копій документів, які підтверджують проведення фінансово-господарських операцій (реєстри, платіжні доручення, накладні, акти виконаних робіт, тощо) щодо надання допомоги, послуг чи виконаних робіт медичним, освітнім установам, іншим об'єктам соціальної інфраструктури в період з 01.01.2011 по 20.05.2013/а.с.112/. Відповіді на даний запит Лубенською районною державною адміністрацією не отримано.

20.07.2013 з метою безпосереднього врегулювання спору, Лубенською районною державною адміністрацією направлено претензію ТОВ "Посулля -Агро" про невиконання зобов'язань, отриману уповноваженою особою відповідача 23.07.2013 /а.с.113/.

20.08.2013 від ТОВ "Посулля-Агро" до Лубенської РДА надійшла відповідь на претензію № 1 про невиконання договірних зобов'язань зі змісту якої вбачається, що відповідачем претензія не визнається та відхиляється повністю /а.с.114/.

Також в позовній заяві прокурором повідомляється, що плановою виїзною ревізією фінансово-господарської діяльності Лубенської районної державної адміністрації Полтавської області, проведеною Державною фінансовою інспекцією в Полтавській області за період з 01.01.2011 по 31.03.2013 виявлено порушення бюджетного законодавства, а саме пункту 1 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України щодо ненадходження коштів від ТОВ "Посулля-Агро" до спеціального фонду районного бюджету відповідно до угоди про соціальне партнерство в сумі 48 110,10 грн /а.с.107-109/.

З врахуванням встановлених обставин, суд дійшов наступних висновків висновків.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів.

Адміністративним договором у розумінні пункту 14 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України є дво- або багатостороння угода, зміст якої складають права та обов'язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб'єкта владних повноважень, який є однією із сторін угоди.

Виходячи зі змісту частини другої статті 4 названого Кодексу, спори, що підпадають під юрисдикцію адміністративних судів, мають публічно-правовий характер.

Таким чином, публічно-правовий спір, який виник з приводу укладання та виконання договору, зміст якого складають права та обов'язки сторін щодо реалізації владних управлінських функцій суб'єкта владних повноважень, який є однією із сторін, підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Для укладання і виконання адміністративного договору застосовуються вимоги договірного права, встановлені цивільним законодавством.

Частиною сьомою статті 179 Господарського кодексу України встановлено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

В силу пункту 1 частини другої статті 11 Цивільного кодексу України, підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Як вбачається з матеріалів справи, між сторонами виникли договірні правовідносини щодо інвестування коштів в сферу соціального розвитку населеного пункту.

В силу пункту 7 частини першої статті 27 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі в комплексному соціально-економічному розвитку сіл, селищ, міст, координація цієї роботи на відповідній території.

Відповідно до частин першої та другої статті 23 Господарського кодексу України, органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження щодо суб'єктів господарювання виключно в межах, визначених Конституцією України, законами про місцеве самоврядування та іншими законами, що передбачають особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, іншими законами. Органи місцевого самоврядування можуть здійснювати щодо суб'єктів господарювання також окремі повноваження органів виконавчої влади, надані їм законом.

Відносини органів місцевого самоврядування з суб'єктами господарювання у випадках, передбачених законом, можуть здійснюватися також на договірних засадах.

Згідно частини другої статті 177 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання відповідно до частини четвертої статті 175 цього Кодексу можуть, незалежно від статутної мети своєї діяльності, брати на себе зобов'язання про господарську допомогу у вирішенні питань соціального розвитку населених пунктів їх місцезнаходження, у будівництві й утриманні соціально-культурних об'єктів та об'єктів комунального господарства і побутового обслуговування, подавати іншу господарську допомогу з метою розв'язання місцевих проблем. Суб'єкти господарювання мають право брати участь у формуванні відповідних фондів місцевих рад, якщо інше не встановлено законом, та у виконанні робіт щодо комплексного економічного і соціального розвитку територій.

Відповідно до частини першої статті 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Таке ж положення містить і частина перша статті 173 Господарського кодексу України, в якій зазначено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Згідно частин першої та другої статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

В силу статтей 525, 526 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння заміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до частини першої статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно статті 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України, визначено, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

У відповідності до частини першої статті 628 Цивільного кодексу України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Статтею 629 Цивільного кодексу України, передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Як встановлено судом, між Лубенською районною державною адміністрацією та ТОВ "Посулля - Агро" було укладено угоду про соціальне партнерство від 05.01.2012. Сторони за цією угодою зобов'язувались шляхом об'єднання зусиль спільно діяти з метою підвищення рівня життя населення, покращення добробуту та соціальної інфраструктури Лубенського району.

Відповідно до положень пункту 2.2.1 Угоди та протоколу розбіжностей №1 до Угоди ТОВ "Посулля -Агро" /інвестор/ за використання сільськогосподарських угідь 1603,67 га, вносити кошти на рахунки цільових фондів районної державної адміністрації в сумі 30 грн за 1 га, в сумі 48 110,10 грен за сільськогосподарський рік та/або надати за вказаний період благодійну допомогу, послуги, виконувати роботи на зазначену суму освітнім установам (школам, гімназіям, дитсадкам, училищам тощо), медичним установам, іншим об'єктам соціальної інфраструктури, розташованих на території Войнихівської, Засульської та Шершнівської сільських рад, місцевим органам МИС, МНС, безпосередньо органам місцевого самоврядування,- у відповідності до кількості площі (в гектарах) орендованої землі на території відповідної сільської ради для задоволення соціальних потреб сіл Войниха, Купє'ваха, Піски, Тарнавщина, Засулля, Солониця, Шершнівка, та Назарівка Лубенського району Полтавської області.

Ця угода набирає чинності з моменту її підписання і діє на весь строк перебування Інвестора на території Войнихівської, Засульської та Шершнівської сільських рад Лубенського району Полтавської області /пункт 4.1 Угоди/.

У відповідності до пункту h статті 2 Міжнародної угоди про зерно 1995 року від 07.12.1994, "сільськогосподарський рік", або "фінансовий рік", означає період з 1 липня до 30 червня.

Виходячи з викладеного, термін виконання зобов'язань за вказаною угодою становить до 30.06.2013.

Разом з тим, згідно довідок Засульської, Войнихівської, Шершнівської сільських рад Лубенського району та Лубенської районної державної адміністрації Полтавської області, протягом 2012-2013 років кошти на рахунки сільської ради від відповідача за угодою про соціальне партнерство від 05.01.2012 не надходили, роботи не виконувалися, послуги не надавалися /а.с.115-118/.

Відповідно до розрахунку позивача, сума заборгованості за 2012 рік складає 48 110,10 грн. (1603,67 * 30 грн)/а.с.106/.

Суд перевіривши наданий розрахунок, дійшов висновку, що він відповідає умовам договору та наданим доказам.

Відповідачем доказів щодо повного проведення розрахунків із позивачем суду не надано.

Доказів оскарження даної угоди, її розірвання або визнання нечинною суду також не надано.

Отже з урахуванням наведених обставин, суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення з відповідача 48 110,10 грн заборгованості згідно угоди є обґрунтованою, підтвердженою матеріалами справи та підлягає задоволенню.

Згідно з частиною четвертою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Посулля - Агро" (код 00687296) на користь Лубенської районної державної адміністрації заборгованість за угодою про соціальне партнерство від 05.01.2012 в сумі 48 110,10 грн. (сорок вісім тисяч сто гривень 10 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 17 червня 2014 року.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2014
Оприлюднено19.06.2014
Номер документу39240769
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/5726/13-а

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 12.06.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні