Постанова
від 17.06.2014 по справі 810/1700/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2014 року 810/1700/14

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Фора» до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

12.03.2014 до Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Фора» (далі - позивач, Товариство) до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області (далі - відповідач, Податковий орган) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р" №0000022201 від 10.01.2014 (далі - Спірне рішення).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач вважає спірне рішення Податкового органу незаконним, оскільки Товариство звернулось до суду з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001582301 від 29.10.2013, то Головне управління Міндоходів у Київській області повинно було залишити подану скаргу без розгляду, а не збільшувати суму штрафних санкцій.

Відповідач заперечень проти адміністративного позову не надав.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи, 09.10.2013 Податковим органом складено Акт № 186/22-3/32294897 «Про результати документальної невиїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Фора» (код за ЄДРПОУ 32294897) з питань дотримання вимог податкового законодавства з ТОВ «Компанія Лимон» (код за ЄДРПОУ 36015509) за весь період фінансово-господарських взаємовідносин» (далі - Акт перевірки).

На підставі Акта перевірки Податковим органом встановлено порушення п. 185.1 ст. 185 та п. 188.1 ст. 188, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим прийнято податкове повідомлення-рішення Форми «Р» від 29.10.2013 № 0001582301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 93828,00 грн., в тому числі: 68433,00 грн. - за основним платежем та 25395,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, Товариство подало первинну скаргу до Головного управління Міндоходів у Київській області від 08.11.2013 № 12/08, за результатами розгляду якої останнім прийнято рішення від 08.01.2014 № 2/10/10-36-01/206/940 про збільшення податкового повідомлення-рішення Форми «Р» від 29.10.2013 № 0001582301 в частині штрафних санкцій на 1097,00 грн.

Вмотивовано зазначене рішення тим, що Податковим органом при здійсненні розрахунку штрафних санкцій з податку на додану вартість по періодах жовтень 2010 року - 317 грн., листопад 2010 року - 1 грн., грудень 2010 року 1 грн. та при прийнятті податкового повідомлення-рішення від 29.10.2013 № 0001582301, не було враховано, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства згідно з п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України застосовуються у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, що тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування, а саме по періодах в яких виявлено порушення жовтень, листопад, грудень 2010 року. Також не враховано, що штрафна санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 грн. за кожне порушення, а не за кожний період, а саме січень - червень 2011 року (п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України).

На виконання рішення Головного управління Міндоходів у Київській області від 08.01.2014 № 2/10/10-36-01/206/940 Податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення Форми «Р» від 10.01.2014 № 0000022201, яким на підставі пп. 54.3.2. п. 54.3 ст. 54, п.123.1 ст. 123 Податкового кодексу України збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1097,00 грн., в тому числі за штрафними санкціями 1097,00 грн.

Рішенням Головного управління Міндоходів у Київській області від 17.02.2014 № 390/10/10-36-10-01/206/64 скаргу Товариства від 22.01.2014 № 11 на податкове повідомлення-рішення від 10.01.2014 № 0000022201 залишено без розгляду.

Судом встановлено, що постановою Київського окружного адміністративного суду від 25.11.2013 у справі №810/6103/13-а за позовом ТОВ «Фора» до ДПІ у Києво-Святошинському районі Міндоходів у Київській області позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районні Головного управління Міндоходів у Київській області від 29.10.2013 №0001582301.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21.05.2014 у справі №810/6103/13-а постанову Київського окружного адміністративного суду від 25.11.2013 залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 12.06.2014 у справі №810/6103/13-а (провадження К/800/30674/14) відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до п.123.1. ст. 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Враховуючи, що судами у адміністративній справі №810/6103/13-а визнано протиправним нарахування самостійно визначеного Податковим органом податкового зобов'язання, зокрема, основний платіж у розмірі 68433,00 грн. та скасовано податкове повідомлення-рішення від 29.10.2013 №0001582301, правові підстави для збільшення штрафної (фінансової) санкції у розмірі 1097,00 грн. відсутні.

Крім того, згідно з п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

Судом встановлено, що адміністративний позов ТОВ «Фора» у справі №810/6103/13-а про визнання протиправним та скасовання податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районні Головного управління Міндоходів у Київській області від 29.10.2013 №0001582301 подано до Київського окружного адміністративного суду 13.11.2013, тобто на час розгляду первинної скарги Товариства Головним управлінням Міндоходів у Київській області податкове повідомлення-рішення оскаржувалось в судовому порядку, отже скарга Товариства 08.11.2013 № 12/08 підлягала залишенню без розгляду, тобто суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1097,00 грн. збільшено протиправно.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про протиправність Спірного рішення Податкового органу.

Частина 2 статті 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги не доведеність відповідачем правомірності оскаржуваного рішення, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 70-72, 86, 128, 159-163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області форми "Р" №0000022201 від 10 січня 2014 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Фора» (код за ЄДРПОУ 32294897) судовий збір в розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2014
Оприлюднено19.06.2014
Номер документу39244497
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1700/14

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 06.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 21.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Постанова від 17.06.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні