ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/1648/14
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Довгопол М.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Кулик - Куличок О.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, представленого Козельщинським районним центром зайнятості, до ОСОБА_1 про стягнення отриманої допомоги по безробіттю, -
В С Т А Н О В И В:
05 травня 2014 року Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, представлений Козельщинським районним центром зайнятості, звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення отриманої допомоги по безробіттю в розмірі 2761 грн 01 коп.
В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що відповідач всупереч вимогам Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, не надав інформацію про останнє місце роботи, тобто не повідомив про умови, що впливають на призначення та розмір допомоги по безробіттю, тому незаконно отримав допомогу по безробіттю в розмірі 2761 грн 01 коп. На вимогу Козельщинського РЦЗ від 06.03.2014 №215 відповідач отриману допомогу по безробіттю не повернув, у зв'язку з чим такі кошти підлягають стягненню на підставі судового рішення.
Позивач в судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечив, надав клопотання про розгляд справи у відсутність його представника.
Відповідач у судове засідання також не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про наявність поважних причин неприбуття суд не повідомив, заперечень проти позову не надав.
Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що 02.12.2013 ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) звернувся до Козельщинського районного центру зайнятості із заявою про реєстрацію його як безробітного з виплатою допомоги по безробіттю. У поданій заяві відповідач зазначив, що через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів /а.с.7/.
Наказом Козельщинського районного центру зайнятості від 02.12.2013 № НТ131202 відповідачу надано статус безробітного, а з 09.12.2013 призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю, що підтверджується витягами із наказів по ОСОБА_1 /а.с.6/.
Наказами Козельщинського РЦЗ від 03.03.2014 припинено виплати допомоги по безробіттю та припинено реєстрацію безробітного у зв'язку з поданням безробітним відповідної заяви.
04.03.2014 позивачем проведено розслідування обґрунтованості виплати матеріального забезпечення ОСОБА_1
За результатами розслідування складено акт №19 від 04.03.2014 року, в якому встановлено, що відповідач на момент реєстрації у центрі зайнятості не повідомив про останнє місце роботи, тобто про умови, які впливають на призначення та розмір допомоги по безробіттю /а.с. 12 - 13/.
За таких обставин позивач дійшов висновку, що відповідачем за період з 02.12.2013 по 03.03.2013 безпідставно отримано допомогу по безробіттю, сума якої, згідно довідки складає 2 761 грн. 01 коп. /а.с.61/.
05.03.2014 позивачем видано наказ за №15 "Про повернення допомоги по безробіттю ОСОБА_1", та з метою повідомлення відповідача про необхідність повернення безпідставно отриманої допомоги по безробіттю, надіслано ОСОБА_1 вимогу про відшкодування допомоги по безробіттю від 06.03.2014 №215 /а.с. 18-21/. Відповідне повідомлення отримано ОСОБА_1 11.03.2014, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення /а.с. 22/.
Оскільки відповідачем кошти в добровільному порядку не відшкодовано, позивач звернувся до суду з позовом про їх стягнення.
Надаючи правову оцінку обґрунтованості позовних вимог, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 № 5067-VІ (чинного з 01.01.2013 року, надалі - Закон № 5067-VІ) до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 43 вказаного Закону статусу безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
В силу положень частини 2 статті 43 Закону № 5067-VІ статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.
Відповідно до абзаців 2, 4 пункту 3 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198, під час проведення реєстрації працівник територіального органу заповнює в Єдиній інформаційно-аналітичній системі Державної служби зайнятості персональну картку, в якій зазначаються персональні дані безробітного (прізвище, ім'я та по батькові, зареєстроване місце проживання чи перебування, число, місяць та рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку в паспорті), відомості про останнє місце роботи або вид діяльності згідно із частиною першою статті 4 Закону України "Про зайнятість населення" , підстава для припинення трудових відносин відповідно до запису в трудовій книжці або іншого виду діяльності, що підтверджено документально. Форма персональної картки та додатки до неї затверджуються Мінсоцполітики.
Реєстрація безробітного проводиться за умови пред'явлення паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України, облікової картки платника податків, трудової книжки (цивільно-правового договору чи документа, який підтверджує період зайнятості), а в разі потреби також військового квитка, диплома або іншого документа про освіту.
Судом встановлено, що у персональній картці по ОСОБА_1, заповненій на підставі поданих ним документів, останнє місце роботи зазначено ПАТ "Галещинський машинобудівельний завод сільськогосподарських машин та ОБ (період роботи з 23.04.2011 по 28.10.2013) /а.с. 8/.
Разом з тим, під час розслідування обґрунтованості виплат матеріального забезпечення матеріального Козельщинським районним центром зайнятості встановлено та підтверджено в ході розгляду справи, що ОСОБА_1 було укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю "ОА "Ратник" цивільний договір № 709 від 01.11.2013 про надання послуг, за умовами якого ОСОБА_1 (виконавець) зобов'язувався надавати ТОВ "ОА "Ратник" (замовнику) охоронні послуги з 02.11.2013 по 02.12.2013 /а.с. 14-15/.
Відповідно до відомостей зарахувань на карткові рахунки працівників ТОВ "Охоронна агенція "Ратник" зарплати за листопад 2013 рік відповідачу здійснено виплати коштів, про нарахування і виплату вказаного доходу ТОВ "Охоронна агенція "Ратник" подано звіти до органу Пенсійного фонду та податкового органу /а.с. 35-36, 41-42, 45-49/.
Таким чином, у період з 02.11.2013 по 02.12.2013 відповідач працював на умовах цивільного договору, отримував дохід, тобто належав до зайнятого населення, однак на дату звернення до Козельщинського РЦЗ - 02.12.2013 - про договір з ТОВ "Охоронна агенція "Ратник" не повідомив, відомості про товариство, як останнє місце роботи не надав, що впливало на призначення та умови виплати йому допомоги по безробіттю .
Згідно частини третьої статті 44 Закону № 5067-VІ відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.
В силу частини 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Частиною 3 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до пункту 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України, Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 року №60/62 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 року за №232/16248, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Пунктом 7 вказаного Порядку визначено, що рішенням про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивачем видано наказ від 05.03.2014 за №15 "Про повернення допомоги по безробіттю ОСОБА_1" та повідомлено відповідача про необхідність повернення безпідставно отриманої допомоги по безробіттю листом від 06.03.2014 року №215 /а.с. 18-21/.
Згідно з пунктом 8 Порядку у відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Відповідачем повідомлення про відшкодування допомоги по безробіттю від 06.03.2014 року №215 отримано 11.03.2014 року, однак кошти в добровільному порядку у встановлений строк не відшкодовано.
Докази оскарження відповідачем в адміністративному або судовому порядку рішення про повернення допомоги по безробіттю у матеріалах справи відсутні.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення безпідставно отриманої допомоги по безробіттю є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 69-71, 86, 94, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, представленого Козельщинським районним центром зайнятості, до ОСОБА_1 про стягнення отриманої допомоги по безробіттю задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) на користь Козельщенського районного центу зайнятості, МФО 831019, код ЄДРПОУ 22550557 отриману допомогу по безробіттю в сумі 2 761 грн 01 коп (дві тисячі сімсот шістдесят одна гривня одна копійка) на користь Козельщинського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 22550557).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 16 червня 2014 року.
Суддя М.В. Довгопол
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2014 |
Оприлюднено | 19.06.2014 |
Номер документу | 39245240 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
М.В. Довгопол
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні