Рішення
від 17.06.2014 по справі 906/534/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "17" червня 2014 р. Справа № 906/534/14

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Гансецького В.П.

за участю представників сторін:

від позивача 1: Пасічник О.М., дов. від 06.03.14р. № р-5-22/188

від позивача 2: не з'явився

від відповідача: не з'явився

прокурор: Рудченко М.М., посв. № 019274 від 05.08.13р.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом

прокурора Коростишівського району в інтересах держави в особі

1) Житомирської обласної ради (м.Житомир)

2) Державної служби геології та надр України (м.Київ)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "БМ Граніт-К" (с.Козіївка Коростишівського району Житомирської області)

про припинення права користування надрами

Прокурор звернувся з позовом про припинення права користування надрами, що надане ТОВ "БМ Граніт-К" спеціальним дозволом на користування надрами № 4400 від 28.09.07р.

Прокурор та представник позивача 1 в судовому засіданні позов підтримали у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Позивач 2 свого представника в судове засідання не направив, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час і місце засідання суду повідомлений своєчасно та належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.49).

Позивач 2 у письмових поясненнях від 27.05.14р. № 042332 по справі фактично підтримав позицію прокурора (а.с.51-53).

Відповідач відзиву на позов не подав, свого представника в судове засідання не направив, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.50).

Відповідно до ст.75 ГПК України, справа розглядалась за наявними в ній матеріалами.

Заслухавши прокурора та представника позивача 1, дослідивши матеріали справи, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 28.09.07р. Міністерством охорони навколишнього природного середовища України видано Товариству з обмеженою відповідальністю "БМ Граніт-К" спеціальний дозвіл за № 4400 на користування надрами щодо об'єкту надрокористування - Козіївського родовища з терміном дії - 20 років та метою надрокористування - видобування мігматитів, в якості сировини для виробництва будівельного щебеню та бутового каменю марок "800" - "1200" (а.с.12).

02.10.07р. між Міністерством охорони навколишнього природного середовища України та ТОВ "БМ Граніт-К" укладено угоду про умови користування надрами з метою видобування гранітів Козіївського родовища, що визначає умови, на яких надається ділянка надр у користування та яка є невід'ємною частиною спеціального дозволу № 4400 від 28.09.07р. (а.с.57-60).

Підпунктом 15.2 вказаної угоди, дана угода вступає в силу з моменту її підписання сторонами і діє до завершення дії спеціального дозволу.

Зазначеною угодою та Програмою робіт з введення Козіївського родовища мігматитів в експлуатацію (додаток 2 до угоди) визначений перелік робіт, які зобов'язався виконати відповідач у зв'язку з отриманням спеціального дозволу (а.с.61).

Відповідно до інформації Територіального управління Держгірпромнагляду у Житомирській області ТОВ "БМ Граніт-К" План розвитку гірничих робіт Козіївського родовища на 2011, 2012, 2013 та 2014 років не погоджувало (а.с.17).

Згідно листа Козіївської сільської ради Коростишівського району Житомирської області від 13.03.14р. № 74, сільрадою прийнято рішення № 9 від 07.02.07р. "Про погодження надання спеціального дозволу ТОВ "БМ Граніт-К" на користування надрами з метою видобування гранітів Козіївського родовища". Згідно цього ж листа сільради, з 2007 року ТОВ "БМ Граніт-К" ніякої господарської діяльності на території сільської ради не проводило та, що сільська рада не надавала ТОВ "БМ Граніт-К" рішення про погодження гірничого відводу (а.с.18).

Відповідно до інформації відділу Держземагенства у Коростишівському районі Житомирської області, правовстановлюючі документи щодо використання земельних ділянок ТОВ "БМ Граніт-К" у відділі відсутні (а.с.19).

Згідно листа від 26.03.14р. № 1615/06-10-17 Коростишівської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Житомирській області, ТОВ "БМ Граніт-К" за період 2010-2014 років податковий розрахунок форми 1-ДФ (податковий розрахунок сум доходу, нарахованого на користь платників податку і сум утриманого з них податку) до Коростишівської ОДПІ не подавало (а.с.13).

Відповідно до ч.1 ст.4 Кодексу України про надра, надра є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними. Український народ здійснює право власності на надра через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради.

Згідно ст.14 Кодексу України про надра, надра надаються у користування, зокрема, для: геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення; видобування корисних копалин.

Відповідно до ч.2 та ч.3 ст.24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані, зокрема, використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції. Права та обов'язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами.

Згідно ч.1 ст.26 Кодексу України про надра, право користування надрами припиняється, зокрема, у разі: використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами.

Відповідно до п.23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.11р. № 615 передбачено, що право користування надрами припиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби, зокрема, у разі коли суб'єкт господарської діяльності протягом двох років, а щодо нафтогазоперспективних площ, родовищ нафти і газу - 180 календарних днів та газу (метану) вугільних родовищ - одного року з початку дії дозволу без поважної причини не розпочав користування надрами.

Згідно ст.61 Кодексу України про надра, державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Державний нагляд за веденням робіт з геологічного вивчення надр, їх використанням та охороною, а також використанням і переробкою мінеральної сировини (державний гірничий нагляд) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Державний контроль за використанням і охороною надр у межах своєї компетенції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до 62 Кодексу України про надра, орган державного геологічного контролю має право, зокрема, давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) про усунення недоліків і порушень під час геологічного вивчення надр.

Органу державного геологічного контролю відповідно до законодавства України може бути надано й інші права щодо запобігання і припинення порушень правил і норм геологічного вивчення надр.

Згідно даних позивача 2, 12.03.14р. посадовими особами Центрального міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України (далі - Центральний відділ) на виконання наказу Державної служби геології та надр України від 23.12.13р. № 647 здійснено виїзд до відповідача з метою проведення планової перевірки щодо дотримання надрокористувачем встановленого порядку, норм і правил проведення робіт пов'язаних з використанням надр (а.с.52).

Представнику Центрального відділу відповідачем було відмовлено у проведенні вказаної перевірки.

У зв'язку з цим, було складено акт перевірки № 06-05/23/2014-13/п (41) від 12.03.14р. про недопущення до перевірки (а.с.54) та припис від 13.03.14р. № 361-14/06 з вимогою надати до 24.04.14р. матеріалів, які підтверджують дотримання ТОВ "БМ Граніт-К" вимог законодавства у сфері надрокористування (а.с.55).

Крім того, Центральний відділ, листом від 18.04.14р. № 626-14/06 повідомив ТОВ "БМ Граніт-К" про можливе зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 4400 від 28.09.07р. (а.с.56).

Відповідачем вимоги органу державного геологічного контролю не були виконані.

Відповідно до 65 Кодексу України про надра, порушення законодавства про надра тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову і кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідальність за порушення законодавства про надра несуть особи, винні, зокрема, порушенні норм, правил і вимог щодо проведення робіт по геологічному вивченню надр; невиконанні правил охорони надр та вимог щодо безпеки людей, майна і навколишнього природного середовища від шкідливого впливу робіт, пов'язаних з користуванням надрами. Законодавчими актами України може бути встановлено відповідальність й за інші порушення законодавства про надра.

Згідно даних прокурора та позивача 1, утримання родовища надр відповідачем, яким за 8 років так і не розпочав їх видобуток, до часу закінчення термінів дії спеціального дозволу на користування надрами, а саме до 2027 року, суперечить інтересам держави та територіальній громаді області, які в результаті цього не отримують очікуваний прибуток від пов'язаної від використання надр діяльності та суперечить чинному законодавству.

Таким чином, бездіяльність відповідача суперечить меті для якої йому державою виданий спеціальний дозвіл на користування надрами та ця його бездіяльність фактично спричиняє шкоду державним інтересам, внаслідок якої держава та територіальна громада не отримують очікуваного прибутку від пов'язаної з використанням надр діяльності.

Відповідач позов не оспорив, своїм правом на участь в судовому розгляді справи не скористався.

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі - суд припиняє права користування надрами, які надані Товариству з обмеженою відповідальністю "БМ Граніт-К" спеціальним дозволом на користування надрами № 4400 від 28.09.07р.

Сплата судового збору покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Припинити права користування надрами, які надані Товариству з обмеженою відповідальністю "БМ Граніт-К" (с.Козіївка Коростишівського району Житомирської області) спеціальним дозволом на користування надрами № 4400 від 28.09.07р.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "БМ Граніт-К", 12522, с.Козіївка Коростишівського району Житомирської області, вул.Леніна 20, ідентифікаційний код 34736086:

- в доход державного бюджету України (№ доходного рахунку щодо сплати судового збору 31214206783002, МФО 811039, Банк одержувача ГУДКСУ у Житомирській області, одержувач УДКСУ у м.Житомирі (м.Житомир), 22030001, код ЄДРПОУ суду 03499916, код одержувача 38035726, призначення платежу - судовий збір, код 03499916 - 1218,00 грн. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 18.06.14

Суддя Гансецький В.П.

Друк: 3 прим.:

1 - у справу,

2 - позивачу 2 (рек. з повід. про вруч.),

3 - відповідачу (рек. з повід. про вруч.).

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення17.06.2014
Оприлюднено20.06.2014
Номер документу39257229
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/534/14

Рішення від 17.06.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

Ухвала від 25.04.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні