Постанова
від 12.06.2014 по справі 823/1443/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  12 червня 2014 року                                                                                 справа № 823/1443/14                                                                                                                 м. Черкаси 09 год. 10 хв. Черкаський окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді Тимошенко В.П. за участю секретаря судового засідання Цаплі І.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  до приватного акціонерного товариства «Овочі» про стягнення штрафу, встановив: 21 травня 2014 року до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якій просить суд стягнути з приватного акціонерного товариства «Овочі» на користь державного бюджету штраф у розмірі 1700 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач, в порушення вимог Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року № 3480/ІV, не розмістив регулярну річну інформацію за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів, внаслідок чого винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, проте відповідачем штраф у добровільному порядку не сплачено. Представник позивача надала суду заяву про розгляд справи без її участі. Представник відповідача в судове засідання повторно не прибув, хоча належним чином відповідач повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи. За таких обставин, суд розглядає справу за відсутності представника відповідача. У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось. Виходячи з положень частини 2 статті 128 КАС України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного. Згідно з статтею 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. У відповідності до статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Положення про Національну комісію, затвердженого Указом Президента України № 1063/2011 від 23.11.2011, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 №3480-ІV (далі – Закон №3480-ІV) регулярна інформація про емітента – річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Частиною 4 статті 40 Закону №3480-ІV встановлений обов'язок емітента не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, оприлюднювати свою регулярну річну інформацію, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті. Аналогічні вимоги закріплені також в пункті 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591 (діючого станом на час вчинення порушення) (далі – Положення №1591), а саме розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Приватне акціонерне товариство «Овочі» є суб'єктом господарювання – юридичною особою, ідентифікаційний код 21362658. З акту позивача від 06.11.2013 № 3230-ЦД-4-Е про правопорушення на ринку цінних паперів суд встановив, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виявлено ознаки порушення відповідачем вимог статті 40 Закону № 3480-ІV, пункту 1 глави 7 розділу V Положення №1591, а саме: нерозміщення ПрАТ «Овочі» регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів. Розглянувши матеріали справи про вищевказане правопорушення, 21.11.2013 позивач прийняв постанову № 3150-ЦД-4-Е згідно з якою за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів наклав на відповідача штраф в розмірі 1700 грн 00 коп. Даний штраф позивач  зобов'язав сплатити відповідача у 15 денний термін на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника (балансовий рахунок – 3111, код бюджетної класифікації – 21081100, символ банку – 106). Розмір фінансових санкцій за такі порушення встановлений пунктом 7 статті11 Закону України № 448/96-ВР і становить  до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. При цьому згідно пункту 23 частини 2 статті 29 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VІ кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), що застосовуються відповідно до закону, належать до доходів загального фонду Державного бюджету. Класифікацією доходів бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11,        передбачено код класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції». Статтею 11 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Таке ж положення міститься в розділі XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, згідно з яким постанова за справою про правопорушення, а також рішення Комісії за скаргою на постанову можуть бути оскаржені до суду в порядку і строки, установлені законодавством. Крім того, згідно з вказаною статтею у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Суд звернув увагу, що доказів оскарження постанови від 21.11.2013 № 3150-ЦД-4-Е та доказів відсутності виявлених позивачем порушень відповідач суду не надав, штрафні санкції, визначені постановою – не сплатив. За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до пункту 2.1. Порядку організації роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 09.08.2013 №128 (який діє на час судового розгляду справи), платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України є доходами загального фонду державного бюджету, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в головних управліннях Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та Державній казначейській службі України на ім'я органу Казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 №119, у розрізі територій та кодів класифікації доходів бюджету. Взявши до уваги викладене, а також враховуючи, що стягувачем у цьому спорі є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, суд дійшов висновку, що відповідна сума підлягає стягненню до Державного бюджету України через позивача на рахунки, відкриті в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника. Оскільки клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору у цій справі  задоволено, та враховуючи обґрунтованість позовних вимог та норми частини 4 статті 94 КАС України, суд дійшов висновку, що відсутні підстави для стягнення судових витрат із сторін. Керуючись статтями  56, 58, 60, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути із приватного акціонерного товариства «Овочі»  (19900, Черкаська область, м. Канів, вул. Кошового, 2, код ЄДРПОУ 21362658) до Державного бюджету України, перерахувавши на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» символ звітності 106, штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 коп. Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.           Суддя                                                                                                          В.П. Тимошенко Повний текст постанови складений та підписаний 16 червня 2014 року

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2014
Оприлюднено20.06.2014
Номер документу39265721
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1443/14

Постанова від 12.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 23.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні