8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 червня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3297/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Гончарової І.А.
при секретарі: Майбороді С.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Житремонт-Антрацит» про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за період з 30.04.2014 по 05.05.2014 року у розмірі 170077,67 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
14 травня 2014 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Житремонт-Антрацит» про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за період з 30.04.2014 по 05.05.2014 року у розмірі 170077,67 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Комунальне підприємство «Житремонт-Антрацит» є юридичною особою- суб'єктом підприємницької діяльності, що підтверджується довідкою управління статистики в м.Антрацит № 070474 від 05.01.2010.
Зазначене підприємство взяте на податковий облік Антрацитівською ОДПІ 29.12.2009 року за № 569 та є платником податку на додану вартість .
Станом на 05.05.2014 сума несплаченого податкового зобов'язання КП «Житремонт - Антрацит» за період з 30.04.2014 по 05.05.2014 складає 170077,67 грн., та включає:
- суму податкового боргу з земельного податку у розмірі 10172,67 грн.;
- суму податкового боргу з ПДВ у розмірі - 159905,00 грн.
Відповідно до п.п. 6.3.2, п.6.2 ст.6 ЗУ « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», з метою погашення податкового боргу, Антрацитівською ОДПІ 06.04.2010 року було виставлено відповідачу першу податкову вимогу № 1/85.
Друга податкова вимога №2/111 була виставлена 12.05.2010 року.
Зазначені перша та друга податкові вимоги, що були виставлені відповідачу, були отримані останнім.
Позивач просить стягнути з відповідача кошти з рахунків, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі -159905,00 грн. та з плати за землю у розмірі 10172,67 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, на адресу суду надіслав заяву про розгляд справи без участі уповноваженого представника та зазначив, що підтримує позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, через представника позивача надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності та визнання позовних вимог.
Суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, які містять достатньо даних про права та обов'язки сторін.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України , суд прийшов до наступного.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. 3 КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
З урахуванням викладеного, зазначена справа відносяться до юрисдикції адміністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт владних повноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваженнями).
Відповідач - Комунальне підприємство «Житремонт-Антрацит» , і.к.36621644, зареєстроване ВК Антрацитівської міської ради Луганської області , дата реєстрації -28.12.2009 ( а.с.4).
Перебуває на обліку як платник податків у позивача з 29.12.2009 за № 15003, що підтверджується довідкою від 29.12.2009 № 569 ( а.с.8).
Згідно свідоцтва № 100265395 ( а.с.9) є платником податку на додану вартість (а.с.27).
Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно із п.п.16.1.3-16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з підпунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема,календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Тотожні вимоги закріпленні в статті 203 Податкового Кодексу України що відноситься до розділу V, яким врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість, а саме :
Податкова декларація з податку на додану вартість згідно з пунктом 203.1 статті 203 Податкового кодексу України подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
На виконання пункту 54.1 статті 54 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України відповідачем подано до позивача податкову декларацію з податку на додану вартість №9019451108 від 11.04.2014, якою платником самостійно задекларовано суму ПДВ, що підлягають нарахуванню до сплати в бюджет за березень 2014 року у розмірі 159905,00 грн.(а.с.17-18)
В порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, самостійно суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданих ним податкових деклараціях, не сплатив.
Згідно статті 269 ПКУ платниками земельного податку є:
269.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
269.1.2. землекористувачі.
Статтею 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року.
Згідно п. 286.2 ст.286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3. ст.287 ПКУ передбачено , що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п. 288.7.ст.288 ПКУ податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Відповідно до ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
29.01.2014 року відповідачем було подано позивачу податкову декларацію з плати за землю ( земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на поточний 2014 рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями ( а.с.19-20).
Відповідно до п.п. 6.3.2, п.6.2 ст.6 ЗУ « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», з метою погашення податкового боргу, Антрацитівською ОДПІ 06.04.2010 року було виставлено відповідачу першу податкову вимогу № 1/85 (а.с.12).
Друга податкова вимога №2/111 була виставлена 12.05.2010 року (а.с.11).
Зазначені перша та друга податкові вимоги, що були виставлені відповідачу, були отримані останнім.
Згідно п.п.59.5 ст.59 ПКУ погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Враховуючи вищевикладене, податкова заборгованість відповідача з податку на додану вартість та земельного податку на загальну суму 170077,67 грн. підтверджена матеріалами справи та на час розгляду справи не погашена.
Відповідно до п.п.20.1.18, 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України державна податкова інспекція має право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків;звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини;
Згідно з п. 95.1 -95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі, про що зазначив у письмовому зверненні до суду.
В силу ст. 136 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
У частинах 3, 4 ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
При прийнятті рішення суд керується нормами матеріального права, які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.
З урахуванням вимог п. 6 ст. 71 КАС України, суд розглянув справу на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Житремонт-Антрацит» про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за період з 30.04.2014 по 05.05.2014 року у розмірі 170077,67 грн. задовольнити повністю.
Стягнути кошти Комунального підприємства «Житремонт-Антрацит» на суму податкового боргу за період з 30.04.14 по 05.05.14 у розмірі 170077,67 грн. (сто сімдесят тисяч сімдесят сім гривень 67 коп.), в т.ч.:
-суму податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі - 159905 грн. (сто п'ятдесят дев'ять тисяч дев'ятсот п'ять гривень) перерахувати до Державного бюджету на р/р 31114029700010, код платежу 14010100, отримувач: Антрацитівське УД КСУ Луганської області, код отримувача 37983403, банк: ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013.
-суму податкового боргу з плати за землю по м.Антрацит у розмірі -10172,67 грн. (десять тисяч сто сімдесят дві гривні 67 коп.) перерахувати до місцевого бюджету на р/р 33212811700010, код платежу 13050100, отримувач: Антрацитівське УДКСУ Луганської області , код отримувача : 37983403, банк: ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя І.А. Гончарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2014 |
Оприлюднено | 19.06.2014 |
Номер документу | 39267393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.А. Гончарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні