Постанова
від 12.06.2014 по справі 823/1406/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2014 року справа № 823/1406/14

м. Черкаси

16 год. 15 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чубар Т.М.,

при секретарі - Шепель А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Магеллан» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просить стягнути з приватного акціонерного товариства «Магеллан» штраф в розмірі 1 700 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що постановою від 16 жовтня 2013 року на відповідача був накладений штраф за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1 700 грн. Приймаючи до уваги, що відповідач не виконав постанову в терміни, визначені розділом XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, позивач просить стягнути зазначену суму в судовому порядку.

Позивач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника комісії, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач, повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 19601, Черкаська область, Черкаський район, с. Геронимівка, вул. Геронимівська, буд. 1, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Відповідно до ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню частково, виходячи з наступного.

Спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку, є Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480-IV від 23.02.2006р. (далі по тексту - Закон № 3480).

Емітентом згідно статті 2 цього Закону в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин, визначено юридичну особу, Автономну Республіку Крим або міські ради, а також державу в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Відповідно до п. 1 статті 40 Закону № 3480 регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річною інформацією про емітента, в свою чергу, є: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

розміщення на власному веб-сайті.

При цьому строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до 01.01.2014р. встановлювались Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1591 від 19.12.2006р. (далі по тексту - Положення).

Так, згідно п. 1 Глави 7 Розділу V Положення, в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що відповідач - приватне акціонерне товариство «Магеллан» зареєстрований як юридична особа 21.02.2001р., ідентифікаційний код 30145755 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 21.05.2014р.).

З огляду на викладені вище норми Закону № 3480 відповідач є емітентом, в розумінні цього Закону, та має дотримуватись обов'язку щодо розкриття річної інформації у визначеному Положенням порядку та строки.

В той же час, відповідачем в порушення вищезазначених строків річну інформацію про результати фінансово-господарської діяльності за 2012 рік станом на 16.10.2013р. у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не розміщено.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р., здійснюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Статтею 8 цього Закону до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку віднесено право:

здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації , що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам;

проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів;

надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства;

накладати адміністративні стягнення , штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів тощо.

03 жовтня 2013 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку у зв'язку з виявленим порушенням відповідачем визначеного в п. 1 Глави 7 Розділу V Положення терміну розміщення регулярної річної інформації за 2012 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення щодо приватного акціонерного товариства «Магеллан» справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р., згідно якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З урахуванням вимог вищевказаної статті Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР та п. 1 Розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.2012р., уповноваженою особою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо приватного акціонерного товариства «Магеллан» винесено постанову № 2529-ЦД-4-Е від 16.10.2013р. про накладення на відповідача штрафу в розмірі 1 700 грн., яка згідно списку згрупованих внутрішніх поштових відправлень 18.10.2013р. направлена на адресу відповідача рекомендованим листом.

Згідно Розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, що врегульовує питання виконання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений п. 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив, постанову про його накладення не оскаржив, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає, що оскільки сплату судового збору позивачу відстрочено до ухвалення судового рішення у справі з огляду на задоволення позовних вимог в повному обсязі, а також з урахуванням ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для стягнення судових витрат із сторін в даній адміністративній справі відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства «Магеллан», ідентифікаційний код 30145755, в доход бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 1 700 (однієї тисячі сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Т.М. Чубар

Повний текст постанови виготовлений 16 червня 2014 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2014
Оприлюднено20.06.2014
Номер документу39267874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1406/14

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Постанова від 12.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні