Постанова
від 06.06.2014 по справі 808/3009/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2014 року 16:40Справа № 808/3009/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Чернової Ж.М. розглянувши у порядку скороченого провадження в залі суду м.Запоріжжя справу за адміністративним

позовом: Територіального управління Державної служби гірничного нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області

до: Державного навчального закладу «Мелітопольський професійний аграрний ліцей»

про: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області до Державного навчального закладу «Мелітопольський професійний аграрний ліцей», в якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме заборонити експлуатацію котлів водогрійних (мод. НИИСТУ-5) рег. №00263 та рег. №00264.

Ухвалою суду від 08.05.2014 відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та надано відповідачу строк для подання до суду заперечень проти позову та доказів на їх обґрунтування. Вказана ухвала отримана відповідачем 19.05.2014.

Станом на 06.06.2014 відповідачем не надано заперечень проти позову.

Розглянувши матеріали адміністративного позову, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.1 Положення про територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 02.12.2011 №186-к, передбачено, що територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України та їй підпорядковується.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 №408/2011 Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

До повноважень територіального управління відповідно до пункту 4 Положення про територіальне управління віднесено здійснення державного нагляду у металургії та машинобудуванні.

Як свідчать матеріали справи, З 22.04.2014 по 25.04.2014 року відповідно до наказу територіального управління від 17.03.2014 №109 посадовою особою територіального управління було проведено планову перевірку котельні на твердому паливі Державного навчального закладу Мелітопольського професійного аграрного ліцею розташованого за адресою: вул. Залізнична, будинок 21, с.Обільне, Мелітопольський район, Запорізька область, 72356 (адреса розташування котельні на твердому паливі: вул.Олександра Невського, будинок 83, м.Мелітополь, Запорізька область) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці.

Під час проведення перевірки було виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, яке створює загрозу життю та здоров'ю працюючих, а саме:

а) Підприємство не отримало дозвіл на експлуатацію котлів водогрійних (мод. НИИСТУ-5) рег. №00263 та рег. №00264 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.11, що є порушенням статті 21 Закону України «Про охорону праці».

Відповідно до вимог статті 21 Закону України «Про охорону праці»: «Роботодавець повинен одержати дозвіл на початок роботи підприємства, діяльність якого пов'язана з виконанням робіт та експлуатацією об'єктів, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Перелік видів робіт, об'єктів, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки визначається Кабінетом Міністрів України.

б) Згідно з висновками ДП «Запорізький експертно-технічний центр Держгірпромнагляду» від 08.11.12 за №24908201.09.15-0074.12 та за №24908201.09.15- 0075.12 виявлено дефекти котлів водогрійних (мод. НИИСТУ-5) реєстр. №00263 та реєстр. №00264 які загрожують безпеці їх подальшої експлуатації., що є порушенням п.17.3 НПАОП 0.00-1.26-96 Правила будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПа, водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С, затверджені наказом Держнаглядохоронпраці 23.07.96р. за №125.

Відповідно до вимог пункту 17.3 НПАОП 0.00-1.26-96: «Якщо при обстеженні котлів, що знаходяться в експлуатації, будуть виявлені дефекти або порушення Правил, які загрожують безпеці..., то експлуатація котла повинна бути заборонена.

в) Відповідальна особа за справний стан і постійного контролю за безпечною експлуатацією котлів не має теплотехнічну освіту і не пройшла перевірку знань правил в установленому порядку, що є порушенням п. 15.2 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правила будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПа, водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджені наказом Держнаглядохоронпраці 23.07.96р. за № 125.

Відповідно до вимог пункту 15.2 НПАОП 0.00-1.26-96: для здійснення у відповідності з цими правилами технічного опосвідчення. забезпечення справного стану і постійного контролю за безпечною експлуатацією котлів власником котла має бути призначена особа, відповідальна за його справний стан і безпечну експлуатацію. Така особа призначається з інженерно-технічних працівників, які мають відповідну кваліфікацію і теплотехнічну освіту і пройшли перевірку знань цих Правил в установленому порядку.

г) Не проведене чергове опосвідчення котлів водогрійних (мод. НИИСТУ-5) реєстр. №00263 та реєстр. №00264, що є порушенням п.16.2.7 НПАОП 0.00-1.26-96 «Правила будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0.07 МПа, водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С». затверджені наказом Держнаглядохоронпраці 23.07.1996 за №125, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.1996 за №655/1680.

Відповідно до вимог пункту 16.2.7 НПАОП 0.00-1.26-96: Технічне опосвідчення котла технічні експерти повинні проводити в такі строки: після монтажу - до пуску в роботу; зовнішній і внутрішній огляди - не рідше як через кожні 4 роки; гідравлічне випробування пробним тиском - не рідше як через 8 років; дострокове (позачергове) технічне опосвідчення: зовнішній, внутрішній огляд і гідравлічне випробування пробним тиском.

е) Манометри, що встановлені на котлах водогрійних (мод. НИИСТУ-5) реєстр. № 00263 та реєстр. № 00264 не пройшли перевірку, що є порушенням п. 12.4.8 НПАОП 0.00- 1.26-96 «Правила будови і безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 МПа, водогрійних котлів і водопідігрівачів з температурою нагріву води не вище 115°С», затверджені наказом Держнаглядохоронпраці 23.07.96 за №125, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.96 за № 655/1680.

Відповідно до вимог пункту 12.4.8 НПАОП 0.00-1.26-96: Не допускається користуватись манометром, якщо: на манометрі відсутня пломба або клеймо про здійснення перевірки; прострочений термін перевірки манометра; стрілка манометра при його включенні не повертається до нульової позначки шкали на величину, що перевищує половину допустимої похибки для даного манометра; розбите скло чи існують інші пошкодження, які можуть відбитися на правильності показань.

Відповідно до вимог статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за результатами перевірки та у зв'язку з виявленням порушень вимог законодавства з охорони праці головним державним інспектором з охорони праці державної інспекції нагляду в агропромисловому комплексі, соціально-культурній сфері на транспорті та у зв'язку ОСОБА_1 складено акт №133/4 від 02.04.2014, який підписано керівником організації, а також отримано примірник цього акта, про що свідчить його підпис.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, перш за все, на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, а також повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 №826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Враховуючи, що виявлені порушення на котельні суб'єкта господарювання, який експлуатує устаткування підвищеної небезпеки створюють загрозу життю та здоров'ю працівників є підстави для заборони Державному навчальному закладу «Мелітопольському професійному аграрному ліцею» експлуатацію котлів водогрійних (мод. НИИСТУ-5) реєстр. №00263 та реєстр. №00264.

Згідно з частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідно до п. 1.4 Положення визначено поняття «заборона виробництва» в розумінні законодавства про охорону праці - це зупинення виробництва суб'єкта господарювання (у тому числі експлуатації підприємства, виробничого об'єкта. окремого виробництва, робочого місця, будівлі, споруди, приміщення, машин і механізмів) шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження).

Враховуючи те, що з 01.07.2013 відповідно до вимог ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» заборона виробництва, виконання робіт здійснюється виключно за постановою адміністративного суду, територіальне управління звертається до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

З урахуванням викладеного, та звертаючи увагу на те, що відповідачем не надано заперечень проти позову, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.

Крім цього, судом з'ясовано, що при відкритті провадження у справі було задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у справі.

Враховуючи те, що на час ухвалення рішення судовий збір не сплачений позивачем, за приписами ч.2 ст.88 КАС України, підлягає стягненню з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області сума судового збору у розмірі 73,08 грн. (пп. 1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір).

На підставі викладеного, керуючись, ст.ст.2, 7-11, 69, 71, 88, 158, 161-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Державного навчального закладу «Мелітопольський професійний аграрний ліцей».

Заборонити Державному навчальному закладу «Мелітопольський професійний аграрний ліцей» експлуатацію котлів водогрійних (мод. НИИСТУ-5) рег. №00263 та рег. №00264.

Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області (вул. Північне шосе, 25, м.Запоріжжя, 69032, код ЄДРПОУ 38025021) на користь ДКСУ у Ленінському районі м. Запоріжжя (р/р №31215206784006, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025423, банк отримувача ГУ ДКСУ у Запорізькій області, код бюджетної класифікації 22030001, призначення платежу: судовий збір, код 35450335) суму судового збору у розмірі 73 (сімдесят три) гривні 08 коп.

Звернути постанову суду до негайного виконання.

Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови шляхом подання апеляційної скарги.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ж.М.Чернова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2014
Оприлюднено20.06.2014
Номер документу39275850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3009/14

Постанова від 06.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні