Постанова
від 16.06.2014 по справі 819/1099/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1099/14-a

16 червня 2014 року м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Чепенюк О.В.,

при секретарі судового засідання Калиняк О.В.,

за участю представника позивача Коваленко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Теребовлянського району про зобов'язання виконати вимоги,

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (далі - ДФІ в Тернопільській області, позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Теребовлянського району, в якому з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог просила зобов'язати відповідача виконати пункт 5 вимоги Державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 02 квітня 2014 року № 19-04-13-14/2552, а саме: провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо зайво сплачених внесків до державних цільових фондів на суму 7236 грн. 02 коп., які перерахувати в дохід районного бюджету за кодом «Інші надходження» за КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату».

Позовні вимоги обґрунтовані наступними обставинами.

Відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Тернопільській області на перший квартал 2014 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Теребовлянського району за період з 01 жовтня 2010 року по 31 грудня 2013 року, про що складено акт ревізії від 12 березня 2014 року № 04-22/69. Під час інспектування проводилась перевірка правильності нарахування заробітної плати та нарахування і перерахування єдиного соціального внеску, якою встановлено, що із сум зайво нарахованої та виплаченої заробітної плати проведено нарахування та перерахування сум внесків до державних цільових фондів та єдиний соціальний внесок. Внаслідок допущеного порушення відповідачем зайво сплачено внесків до держаних цільових фондів на суму 7236 грн. 02 коп.

Для усунення порушень, виявлених ревізією, ДФІ в Тернопільській області направлено відповідачу вимогу від 02 квітня 2014 року № 19-04-13-14/2552, яка виконана лише частково, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.

У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві та заяві про зменшення позовних вимог, просила позовні вимоги задовольнити.

Відповідач позовні вимоги не визнав з підстав, наведених у запереченні проти позову від 11.06.2014 року (а. с. 56-57), в яких зазначив, що Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Теребовлянського району вживаються заходи для усунення порушень, виявлених ревізією. Щодо виконання пункту 5 вимоги ДФІ в Тернопільській області від 02 квітня 2014 року, то відповідач вказав, що на черговій сесії Теребовлянської районної ради Тернопільської області буде розглянуто питання про перерахування коштів в дохід районного бюджету у сумі 7236 грн. 02 коп. за КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату». Відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, проте відповідач подав до суду клопотання від 16 червня 2014 року про розгляд справи за відсутності його представника.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Таким чином, судовий розгляд справи проведено за відсутності представника відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких підстав.

Судом встановлено, що працівниками ДФІ в Тернопільській області відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Тернопільській області на перший квартал 2014 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Теребовлянського району за період з 01 жовтня 2010 року по 31 грудня 2013 року, про що складено акт ревізії від 12 березня 2014 року № 04-22/69. (а. с. 6-42). Ревізією правильності нарахування заробітної плати встановлено зайво нараховану та виплачену заробітну плату на загальну суму 22587 грн. 19 коп. та, як наслідок, зайво сплачено внесків до державних цільових фондів (єдиного соціального внеску) на загальну суму 7236 грн. 02 коп., що нараховані на ці виплати, чим порушено положення статей 3, 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Під час ревізії порушення частково усунуто - зайво нараховану і виплачену заробітну плату перераховано до відповідного районного бюджету.

За результатами ревізії ДФІ в Тернопільській області направлено відповідачу обов'язкові вимоги від 02 квітня 2014 року № 19-04-13-14/2552, пункт 5 яких містив зобов'язання провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо зайво сплачених внесків до державних цільових фондів на суму 7236 грн. 02 коп., які перерахувати в дохід районного бюджету за кодом «Інші надходження» за КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату». Станом на час розгляду справи у суді дана вимога відповідачем не виконана.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 113 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI (чинного з 01.01.2011 року) до повноважень органів державного фінансового контролю з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить здійснення контролю за цільовим та ефективним використанням коштів державного бюджету та місцевих бюджетів (включаючи проведення державного фінансового аудита).

Статтею 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII (з наступними змінами та доповненнями) визначено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є, серед іншого, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Відповідно до пунктів 7, 10 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надано право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства та звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Пунктами 45, 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 (з змінами і доповненнями) визначено, що у міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи контролюючого органу, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об'єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому. Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем не виконано у повному обсязі пункт 5 вимоги ДФІ в Тернопільській області від 02 квітня 2014 року № 19-04-13-14/2552, а тому позивач правомірно звернувся до суду у зв'язку з незабезпеченням підконтрольною установою виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства.

Разом з тим, ініціювання перед Теребовлянською районною радою Тернопільської області розгляду питання про перерахування коштів в дохід районного бюджету у сумі 7236 грн. 02 коп. за КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату», не свідчить про виконання вимоги ДФІ в Тернопільській області, оскільки фактично відповідні перерахунки зайво сплачених внесків до державних цільових фондів (єдиного соціального внеску) не проведені.

При цьому, відповідач не заперечує сам факт допущеного порушення щодо зайвого нарахування та виплати заробітної плати та, як наслідок, зайвої сплати внесків до державних цільових фондів (єдиного соціального внеску) на загальну суму 7236 грн. 02 коп., що нараховані на ці виплати. Порушення в частині повернення зайво нарахованої та виплаченої заробітної плати усунуте під час ревізії. Також суд зауважує, що в судовому порядку вимога ДФІ в Тернопільській області від 02 квітня 2014 року № 19-04-13-14/2552 не оскаржувалась.

Таким чином, враховуючи, що відповідач не виконав пункт 5 вимоги ДФІ в Тернопільській області від 02 квітня 2014 року № 19-04-13-14/2552, вказана вимога у встановленому порядку не скасована та є обов'язковою до виконання, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про зобов'язання Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Теребовлянського району виконати пункт 5 зазначеної вимоги є правомірними та обґрунтованими.

Статтею 11 КАС України встановлено принцип змагальності сторін, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідач не спростував доводи адміністративного позову, не надав доказів щодо виконання вимоги контролюючого органу, а тому враховуючи встановлені обставини справи та положення чинного законодавства, позовні вимоги слід задовольнити.

Керуючись статтями 11, 71, 86, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Теребовлянського району (48100, Тернопільська область, місто Теребовля, вулиця Князя Василька, будинок 88, код ЄДРПОУ 36023620) виконати пункт 5 вимоги Державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 02 квітня 2014 року № 19-04-13-14/2552, а саме: провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо зайво сплачених внесків до державних цільових фондів на суму 7236 (сім тисяч двісті тридцять шість) гривень 02 (дві) копійки, які перерахувати в дохід районного бюджету за кодом «Інші надходження» за КЕКВ 2120 «Нарахування на заробітну плату».

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України (оголошення вступної та резолютивної частини постанови), а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова у повному обсязі складена 19 червня 2014 року.

Головуючий суддя Чепенюк О.В.

копія вірна

Суддя Чепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2014
Оприлюднено20.06.2014
Номер документу39278445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1099/14-а

Постанова від 16.06.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні