ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 червня 2014 року 12:05 № 826/7460/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Амельохіна В.В., суддів: Аблова Є.В., Каракашьяна С.К, при секретарі Грабовському В.А., розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до третя особаКабінету Міністрів України, Державної пробірної служби України Міністерство фінансів України проскасування розпорядження та наказу про звільнення, за участю:
представника позивача - ОСОБА_3
представника відповідача - 1 - Жамбровський М.С.
представника відповідача - 2- Дмитренко В.І.
третьої особи - ОСОБА_6
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 18 червня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) звернувся з позовом до Кабінету Міністрів України (далі по тексту - відповідач-1) та Державної пробірної служби України (далі по тексту - відповідач-2), третя особа - Міністерство фінансів України з урахуванням змінених позовних вимог про:
- визнання протиправним та скасування Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.04.2014р. № 418-р «Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державної пробірної служби України»;
- визнання протиправним і скасування наказу Державної пробірної служби України № 41-к від 05.05.2014р. «Про звільнення ОСОБА_1»;
- поновити ОСОБА_1 з 06.05.2014р. на посаді першого заступника Голови Державної пробірної служби України;
- стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) середній заробіток за час вимушеного прогулу;
- стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) моральну шкоду в розмірі 10000 (десять тисяч) гривень;
- зобов'язання Кабінет Міністрів України погодити виплату премії за період січень - квітень 2014 року в розмірі 6669 (шість тисяч шістсот шістдесят дев'ять) гривень 88 копійок та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань в розмірі середньомісячної заробітної плати ОСОБА_1 (АДРЕСА_1);
- стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) суми премії за період січень - квітень 2014 року в розмірі 6669 (шість тисяч шістсот шістдесят дев'ять) гривень 88 копійок;
- стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань в розмірі середньомісячної заробітної плати.
В обґрунтування позовних вимог позивач та представник позивача зазначили, що оскаржувані рішення прийняті неправомірно, а тому підлягають скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідачі та третя особа проти позову заперечили посилаючись на те, що оскаржувані рішення прийняті правомірно.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 наказом Державної пробірної служби України від 01.12.2011р. №02-к, відповідно до Указу Президента України від 15.03.2011р. №306/2011 призначений на посаду першого заступника Голови Державної пробірної служби України.
5 травня 2014 року наказом Державної пробірної служби України №41-к звільнений із займаної посади на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.04.2014р. №418-р.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.04.2014р. №418-р звільнено позивача з посади першого заступника Голови Державної пробірної служби України відповідно до абзацу третього частини першої статті 19 закону України «Про центральні органи виконавчої влади».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржуване розпорядження є необґрунтованим та незаконним, оскільки не відповідає вимогам чинного трудового законодавства, а саме нормам Кодексу законів про працю України, Закону України «Про державну службу».
21 лютого 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 742-VII «Про відновлення дії окремих положень Конституції України», повернувши редакцію Конституції України зі змінами, внесеними законами України від 08.12.2004 № 2222-ІУ, від 01.02.2011 № 2952-VІ, від 19.09.2013 № 586-VІІ. Відтак, на сьогодні положеннями відновленої Конституції України здійснено перерозподіл повноважень між Верховною Радою України, Президентом України та Кабінетом Міністрів України, у зв'язку з чим Україна перейшла від президентсько-парламентської форми правління до парламентсько-президентської.
Відповідно до положень статей 113, 116 Конституції України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, який у своїй діяльності, керується Конституцією і законами України, актами Президента України, здійснює визначені Конституцією та законами України повноваження, зокрема, спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади, призначає на посади та звільняє з посад за поданням Прем'єр-міністра України керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України здійснює інші повноваження, визначені Конституцією та законами України.
Разом з тим статтею 21 Закону України «Про Кабінету Міністрів України» (далі - Закон) встановлено, що Кабінет Міністрів України, зокрема, призначає на посаду та звільняє з посади за поданням Прем'єр-міністра України керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, перших заступників і заступників керівників інших центральних органів виконавчої влади.
З наведених норм вбачається, що саме Кабінет Міністрів України має повноваження призначати і звільняти керівників центральних органів виконавчої влади та їх заступників.
Згідно з частинами 1, 2 статтею 19 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» (зі змінами та доповненнями, внесеними Законом України від 27.02.2014 № 795-УІІ «Про внесення змін до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» щодо приведення його у відповідність із Конституцією України») керівник центрального органу виконавчої влади призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України. Керівник центрального органу виконавчої влади може мати не більше двох заступників, які призначаються на посади та звільняються з посад Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України. У разі звільнення керівника центрального органу виконавчої влади, в тому числі центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, перші заступники та заступники відповідного керівника центрального органу виконавчої влади звільняються з посад Кабінетом Міністрів України. Пропозиції Прем'єр-міністрові України стосовно кандидатур для призначення на посаду та звільнення з посади керівника центрального органу виконавчої влади та його заступників вносить міністр, який спрямовує та координує діяльність центрального органу виконавчої влади.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну пробірну службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 461/2011 (далі - Положення), Державна пробірна служба України (Пробірна служба України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України (далі - Міністр).
Статтею 49 Закону, яка кореспондує статті 117 Конституції України, встановлено, що Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань видаються у формі розпоряджень Кабінету Міністрів України.
Право ініціативи у прийнятті актів Кабінету Міністрів України, зокрема, мають члени Кабінету Міністрів України. Проекти актів Кабінету Міністрів України готуються міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади. Проекти актів Кабінету Міністрів України вносяться на розгляд Кабінету Міністрів України міністерствами, центральними органами виконавчої влади (крім тих, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через відповідного члена Уряду) (стаття 50 Закону).
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, Міністром фінансів України подано пропозицію Прем'єр-міністру України від 22.04.2014 № 31-19030-02-3/9192 щодо звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державної пробірної служби України разом з відповідним проектом розпорядження Кабінету Міністрів України.
На засіданні Кабінету Міністрів України 23.04.2014 за пропозицією Прем'єр-міністра України від 23.04.2014 № 19771/0/1-14 прийнято рішення про видання розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 №418-р «Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державної пробірної служби України».
Таким чином, на думку колегії суддів, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.04.2014р. № 418-р «Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державної пробірної служби України» відповідно до абзацу третього частини першої статті 19 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» та наказ Державної пробірної служби України № 41-к від 05.05.2014р. «Про звільнення ОСОБА_1» прийняті відповідачами 1 та 2 в межах компетенції на підставі, в порядку та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.04.2014р. № 418-р «Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державної пробірної служби України» та визнання протиправним і скасування наказу Державної пробірної служби України № 41-к від 05.05.2014р. «Про звільнення ОСОБА_1», задоволенню не підлягають, а тому немає підстав для поновлення позивача на посаді першого заступника Голови Державної пробірної служби України.
Крім того, колегія суддів зазначає, що ОСОБА_1 є державним службовцем із спеціальним статусом, оскільки він був призначений та звільнений з посади не в загальному порядку, який передбачений для державних службовців апарату центрального органу виконавчої влади, а призначений та звільнений відповідно до статті 19 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», а тому посилання позивача на Кодекс законів про працю України є необґрунтованим.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» у разі звільнення керівника центрального органу виконавчої влади, в тому числі центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, перші заступники та заступники відповідного керівника центрального органу виконавчої влади звільняються з посад Кабінетом Міністрів України.
В частині позовних вимог щодо стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) середній заробіток за час вимушеного прогулу; стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) моральну шкоду в розмірі 10000 (десять тисяч) гривень; зобов'язання Кабінет Міністрів України погодити виплату премії за період січень - квітень 2014 року в розмірі 6669 (шість тисяч шістсот шістдесят дев'ять) гривень 88 копійок та матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань в розмірі середньомісячної заробітної плати ОСОБА_1 (АДРЕСА_1); стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) суми премії за період січень - квітень 2014 року в розмірі 6669 (шість тисяч шістсот шістдесят дев'ять) гривень 88 копійок; стягнення з Державної пробірної служби України (04107, м. Київ, вул. Отто Шмідта, 26, код ЄДРПОУ - 37472387) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань в розмірі середньомісячної заробітної плати, колегія суддів зазначає, що вони є похідними від первинних позовних вимог щодо скасування розпорядження від 23.04.2014р. № 418-р та скасування наказу № 41-к від 05.05.2014р., а тому задоволенню не підлягають.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що розпорядження Кабінету Міністрів України №177-р від 23.04.2014р. № 418-р «Про звільнення ОСОБА_1 з посади першого заступника Голови Державної пробірної служби України» та наказ Державної пробірної служби України № 41-к від 05.05.2014р. «Про звільнення ОСОБА_1» прийняті Кабінетом Міністрів України та Державною пробірною службою України на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), а тому позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню не підлягають.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 19.06.2014р.
Головуючий суддя В.В. Амельохін
Судді: Є.В. Аблов
С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2014 |
Оприлюднено | 20.06.2014 |
Номер документу | 39283009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні