Справа № 372/2128/14-а
П О С Т А Н О В А
Іменем України
12 червня 2014 року Обухівський районний суд Київської області у складі:
головуючого судді - Проць Т. В. ,
при секретарі - Бенчук О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Обухівського районного суду Київської області адміністративний позов ОСОБА_1 до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області про визнання недійсними рішень селищної ради, треті особи Департамент екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації, Державне агентство земельних ресурсів,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області про визнання недійсними рішень селищної ради, треті особи Департамент екології та природних ресурсів Київської області держаної адміністрації, Державне агентство земельних ресурсів України. В обґрунтування позову зазначив, що бажаючи прийняти участь у земельних торгах подав ліцитатору відповідну заяву. У день проведення торгів позивачу стало відомо, що земельні торги щодо земельної ділянки, площею 0,0873 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 кадастровий номер 3223155400:03:024:0597, скасовані на підставі рішення сорок восьмої сесії Козинської селищної ради VI скликання №9 від 25.03.2014 року. Позивач вважає, що дії Козинської селищної ради є неправомірними, оскільки законних підстав для скасування земельних торгів не було, тому просить суд задовольнити його позовні вимоги в повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити з наведених у позовній заяві підстав.
Відповідач в судове засідання не з'явився, в поданих суду запереченнях просив суд відмовити повністю у задоволенні позову, посилаючись на те, що у ході перевірки Васильківською об'єднаною державною фінансовою інспекцією з 06.03.2014 р. по 17.03.2014 р. було виявлено відсутність реєстру зелених насаджень, які розташовані на землях комунальної власності селищної ради та відсутність актів обстежень зелених насаджень у проектах землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Відповідач вважає, що приймаючи рішення про скасування земельних торгів, приводив у відповідність до законодавства землевпорядну документацію.
Представник Департаменту екології та природних ресурсів Київської області в судове засідання не з'явився, про місце та час розгляду справи повідомлений належним чином. Заяв, клопотань суду не подав, причини неявки не повідомив.
Представник Державного агентства земельних ресурсів України в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника.
Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглядаючи спір у межах заявлених вимог, вважає, що адміністративний позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що рішенням 41-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання № 17 від 29 листопада 2013 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0873 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Виконавцем послуг з проведення земельних торгів на сайті Державного агентства земельних ресурсів України розміщено повідомлення про проведення земельних торгів щодо вказаної земельної ділянки.
Бажаючи прийняти участь у земельних торгах, у порядку передбаченому ч.7 ст. 137 ЗК України, позивачем подано заяву про участь у земельних торгах із необхідними додатками та квитанціями про сплату реєстраційного та гарантійного внесків.
Рішенням 48-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання №9 від 25 березня 2014 року земельні торги (лот №1028, аукціон №958) щодо земельної ділянки, площею 0,0873 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 3223155400:03:024:0597 скасовані.
Рішенням Козинської селищної ради № 5 від 25.03.2014 року скасовано рішення 41-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання від 29.11.2013 року № 17 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0873 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1». Підставою для скасування в рішенні, зокрема, зазначено, відсутність в проекті землеустрою акту обстеження зелених насаджень, необхідність якого передбачена висновком Департаменту екології та природних ресурсів Київоблдержадміністрації від 25.10.2013 року №05.1-07/1688.
Відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства в тому числі на виконання делегованих повноважень; до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Частиною 1 статті 6 КАС України закріплено право кожної особи в порядку, встановленим Кодексом адміністративного судочинства, звернутися до адміністративного суду, якщо вона вважає що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права свободи або інтереси.
Відповідно до статті 8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Статтею 40 Конституції України визначено, що кожен має право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що питання регулювання земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
У п. 19 Висновку Департаменту екології та природних ресурсів від 25.10.2013 року, на який посилалась Козинська селищна рада при скасуванні земельних торгів, міститься формулювання: "- у разі наявності на земельній ділянці зелених насаджень, Департамент екології та природних ресурсів зобов'язує оформити акт обстеження зелених насаджень".
Відповідно до ст.1 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», державна експертиза землевпорядної документації - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.
Згідно до статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
У відповідності до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Суд приходить до висновку, що рішення Козинської селищної ради є неправомірними, оскільки проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0873 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 пройшов обов'язкову державну експертизу землевпорядної документації, в ході проведення якої було встановлено відсутність зелених насаджень на вказаній земельній ділянці, а отже відсутності будь-якої необхідності долучати до проекту землеустрою акт обстеження зелених насаджень.
Крім того, згідно з ч. 3 ст. 138 ЗК України, земельні торги до їх проведення скасовуються організатором земельних торгів у разі надходження до нього документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування. Як вбачається із матеріалів справи, до Козинської селищної ради не надходило жодних документів, які свідчили б про наявність зелених насаджень на земельній ділянці площею 0,0873 га для рекреаційних цілей всупереч Висновку державної експертизи, що відповідно потягли б за собою внесення змін до землевпорядної документації у вигляді долучення акту обстеження зелених насаджень.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 9, 86, 158-163, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області про визнання недійсними рішень селищної ради, треті особи Департамент екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації, Державне агентство земельних ресурсів задовольнити повністю.
Визнати недійсним рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 25.03.2014 р. № 5 "Про скасування рішення сорок першої сесії Козинської селищної ради VI скликання від 29.11.2013 року за № 17 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0873 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1".
Визнати недійсним рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 25.03.2014 року № 9 "Про скасування земельних торгів, щодо земельної ділянки площею 0,0873 га для рекреаційних цілей, кадастровий номер 3223155400:03:024:0579, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1."
Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Обухівський районний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання її копії.
СуддяПроць Т. В.
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2014 |
Оприлюднено | 23.06.2014 |
Номер документу | 39287844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Обухівський районний суд Київської області
Проць Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні