Постанова
від 18.06.2014 по справі 807/1704/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

18 червня 2014 рокум. Ужгород№ 807/1704/14

Закарпатський окружний адміністративний суд під головуванням судді Шешеня О.М. за участю секретаря судового засідання Повханич Г.П. та сторін, які беруть участь у справі:

позивача: Закарпатське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, представник - Шульга М.В.;

відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "БІО МАСА+", представник - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Товариства з обмеженою відповідальністю "БІО МАСА+" про стягнення боргу згідно Рішення №3 та №4, -

В С Т А Н О В И В:

Закарпатське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "БІО МАСА+" про стягнення боргу згідно Рішення №3 та №4 в загальній сумі 6244,05 грн.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позов та просив задовольнити позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві, мотивуючи наступним. Відповідач 03.09.2012 року був зареєстрований, як страхувальник в Міжгірській міжрайонній виконавчій дирекції Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Позивачем було проведено планову перевірку відповідача з питань правильності нарахування та виплати матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в результаті якої були виявлені порушення в сумі 3757,00 грн., що відображено в Акті перевірки №23 від 05.03.2014 року. На підставі Акту перевірки №23 від 05.03.2014 року Міжгірською міжрайонною виконавчою дирекцією Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було прийнято Рішення № 3 від 06.03.2014 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, згідно якого відповідачеві було нараховано зобов'язання на загальну суму 5635,50 грн. Однак, відповідачем сума коштів, в розмірі 5635,50 грн., залишилась несплаченою, що підтверджується Довідкою від 24.03.2014 року. Відтак, у зв'язку з невиконанням відповідачем Рішення № 3 від 06.03.2014 року позивачем 24.03.2014 року було прийнято Рішення №4 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, згідно якого до відповідача було застосовано фінансові санкції. Таким чином, за відповідачем рахується непогашена заборгованість в загальній сумі 6244,05 грн.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився без поважних причин, заперечення на позов не надав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Суд вважає за можливе вирішити справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовна заява підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 25.08.2012 року відповідача було зареєстровано, як юридичну особу, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 6)

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" №2240-111 від 18.01.2001 року (далі - Закон України №2240-ІІІ) загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків роботодавцем, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Згідно до ч. 1 ст. 9 Закону України №2240-ІІІ Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

У відповідності до п. 3 ст. 2 Закону України №2240-ІІІ страхувальник це: роботодавець - для осіб, зазначених у частині першій статті 6 цього Закону; особи, зазначені у частинах другій та третій статті 6 цього Закону.

Відповідно до п. 4 ст. 2 Закону України №2240-ІІІ страховик - Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно до ч. 1 ст. 6 Закону України №2240-ІІІ загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, підлягають: особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах; члени колективних підприємств, сільськогосподарських та інших виробничих кооперативів.

Відтак, відповідач 03.09.2012 року був зареєстрований в Міжгірській міжрайонній виконавчій дирекції Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, як страхувальник.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України №2240-ІІІ страховик має право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Згідно до п. 1.2 Інструкції "Про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження", затвердженої постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №29 від 22.12.2010 року та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 25.03.2011 року (далі - Інструкція №29) ця Інструкція встановлює порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд), порядок прийняття рішень за результатами перевірок та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок.

У відповідності до п. 1.3 Інструкції №29 перевірки страхувальників здійснюються відповідно до вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, по коштах Фонду в частині правильності їх використання на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, у суб'єктів малого підприємництва, які використовують працю найманих працівників.

Згідно до п. 4.1 Інструкції №29 за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України №2240-ІІІ, яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки. Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності складається за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції.

Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України №2240-ІІІ страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Таким чином, Міжгірською міжрайонною виконавчою дирекцією Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності була проведена планова перевірка відповідача з питань правильності нарахування та виплати матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в результаті якої були виявлені порушення у використанні вказаних коштів на загальну суму 3757,00 грн., що відображено в Акті перевірки №23 від 05.03.2014 року (а.с. 7-9). Відповідачем не подавалися жодні заперечення або зауваження до Акту перевірки №23 від 05.03.2014 року.

За наслідками даної перевірки, Міжгірською міжрайонною виконавчою дирекцією Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було прийняте Рішення № 3 від 06.03.2014 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності (а.с. 10).

У відповідності до Рішення № 3 від 06.03.2014 року відповідачеві було нараховано зобов'язання на загальну суму 5635,50 грн. (а.с. 10), а саме:

- використані з порушенням кошти в сумі 3757,00 грн.;

- штраф в сумі 1878,50 грн., а саме: 50% використаних з порушенням коштів.

У відповідності до п. 7.1 Інструкції №29 страхувальник може оскаржити рішення органу Фонду. Страхувальник у письмовій формі звертається до органу Фонду, який прийняв рішення, із скаргою про перегляд цього рішення. Скарга повинна бути подана органу Фонду протягом 10 календарних днів з дня отримання страхувальником рішення органу Фонду, що оскаржується.

Рішення № 3 від 06.03.2014 року було отримане відповідачем 06.03.2014 року (а.с. 10). Однак, протягом десяти днів з дня отримання даного Рішення відповідачем скарги не було подано, у зв'язку з чим Рішення № 3 від 06.03.2014 року є обов'язковим для виконання.

Разом з тим, перевіркою від 24.03.2014 року щодо стану виконання Рішення № 3 від 06.03.2014 року було встановлено, що сума коштів в розмірі 5635,50 грн. не була добровільно сплачена відповідачем, що підтверджується Довідкою про виконання рішення виявлених перевіркою правильності використання коштів Фонду від 24.03.2014 року (а.с. 11).

Відповідно до п. 4.2 Інструкції №29 у разі несвоєчасного виконання страхувальником рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій щодо повернення коштів Фонду та сплати фінансових санкцій або виконання його не в повному обсязі на страхувальників накладається штраф та нараховується пеня відповідно до статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням". Суми цих санкцій сплачуються страхувальниками за рахунок власних коштів. Розрахунок фінансових санкцій здійснюється після закінчення строку виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій на підставі копій платіжних документів про перерахування зазначених коштів, виписок банку про надходження коштів на рахунки органів Фонду, які є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, за формою, наведеною у додатку 4 до цієї Інструкції. Рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду приймається та надсилається страхувальнику протягом 20 календарних днів з дня закінчення строку, встановленого для виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій.

Таким чином, у зв'язку з невиконанням відповідачем Рішення №3 від 06.03.2014 року та у відповідності з п.4.2 Інструкції № 29 та ст.30 Закону України №2240-ІІІ, позивачем 24.03.2014 року було прийнято Рішення №4 (а.с. 12) про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, згідно якого до відповідача застосовано фінансові санкції в таких розмірах:

- штраф в сумі 563,55 грн., а саме:10% від суми неповернутих в строк страхових коштів;

- пеня в сумі 45 грн., а саме: 0,1% від суми зазначеної суми коштів за кожний прострочений день.

Рішення №4 від 24.03.2014 року було отримане відповідачем 25.03.2014 року, про що свідчить підпис на даному Рішенні (а.с. 12).

Протягом десяти днів з дати отримання Рішення №4 від 24.03.2014 року, відповідач скарги до позивача не подавав та дане Рішення не оскаржував в судовому порядку. Відтак, Рішення №4 від 24.03.2014 року набрало законної сили 06.04.2014 року та є обов'язковим для виконання.

Виходячи з вище викладеного, за відповідачем рахується непогашена заборгованість, яка виникла у відповідності до Рішення № 3 від 06.03.2014 року та Рішення № 4 від 24.03.2014 року на загальну суму 6244,05 грн., а саме: 3757,00 грн. - використані з порушенням кошти; 1878,50 грн. - штраф 50% використаних з порушенням коштів; 563,55 грн. - штраф 10% від суми неповернутих в строк страхових коштів; 45,00 грн. - пеня, за кожний прострочений день несвоєчасно повернутих страхових коштів.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав), відтак, позов слід задовольнити в повному обсязі.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Товариства з обмеженою відповідальністю "БІО МАСА+" - задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "БІО МАСА+" (с. Пилипець, буд. 343, Міжгірський район, Закарпатська область, 90011, код ЄДРПОУ 38024447) на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності борг згідно рішення №3 та №4 в загальній сумі 6244,05 (шість тисяч двісті сорок чотири гривні п'ять копійок) грн.

3. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

СуддяО.М. Шешеня Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 18 червня 2014 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 19 червня 2014 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2014
Оприлюднено24.06.2014
Номер документу39288373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1704/14

Постанова від 18.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні