Ухвала
від 10.06.2014 по справі 817/1108/14
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.

Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.

УХВАЛА

іменем України

"10" червня 2014 р. Справа № 817/1108/14

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Бучик А.Ю.

суддів: Капустинського М.М.

Майора Г.І.,

при секретарі Городнюк В. М. ,

за участю

представника позивача Германа Г.Ю.,

представника відповідача Ситая М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "14" травня 2014 р. у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Український логістичний провайдер" до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про скасування податкового повідомлення - рішення ,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 14 травня 2014 року скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області №0005402342 від 04.12.2013 року.

В апеляційній скарзі Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області посилається на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та просить скасувати оскаржуване рішення із ухваленням нового про відмову в позові.

Апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Український логістичний провайдер» з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні взаєморозрахунків з ФОП ОСОБА_5 за період з 01.01.2012 року по 31.07.2012р., про що складено акт №851/17-16-22-01/35776694 від 19.11.2013р., де зазначено про безпідставне віднесення позивачем до складу витрат операційної діяльності витрати з послуг, отриманих від ФОП ОСОБА_5 за січень-липень 2012 року в сумі 130333,49 грн.

Через порушення позивачем п.п.135.5.4 п.135.5 ст.135 ПК України, податковим повідомленням - рішенням № 0005402342 ДПІ у м. Рівне Головного управління Міндоходів у Рівненській області підприємству збільшено податок на прибуток на суму 28728 грн. та нараховано штрафні санкції на суму 7182 грн.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити - назву документа (форми), дату і місце складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Підпунктом 2.4 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 року, зареєстрованого в МЮ України 05.06.1995 року за № 168/704 передбачено, що для надання юридичної сили первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити.

Відповідно до пп. 139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України не належать до складу валових витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Судом першої інстанції встановлено, що господарські операції між ТОВ «Український логістичний провайдер» та ФОП ОСОБА_5 полягали у наданні останнім автопослуг з перевезення вантажів та проводились в порядку, визначеному укладеним між ними договором №011209 від 25.01.2012р. на надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом.

Перевезення вантажів здійснювались за маршрутом Іллічівськ - Київ (згідно накладної), розрахунок за надані послуги між сторонами договору проведено в повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками, актами здачі-приймання виконаних робіт.

Господарські операції між ТзОВ «Український логістичний провайдер» та ТзОВ «Агрос» полягали у наданні транспортно-експедиторських послуг та проводились в порядку, визначеному укладеним договором №15/08/08 від 15.04.2008р. на транспортно-експедиторське обслуговування, за умовами якого експедитор - ТОВ «Український логістичний провайдер» зобов'язується доставити ввірений йому для перевезення вантаж до пункту призначення і передати його уповноваженій для отримання вантажу особі.

Транспортно - експедиторські послуги надавались з метою планування, організації, розрахунків та здійснення перевезення вантажу за маршрутом Іллічівськ - Київ, розрахунок за надані послуги проведено в повному обсязі, що підтверджується матеріалами справи.

Слід зазначити, що підставою для недійсності правочину, відповідно до ст. 215 ЦК України, є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Згідно із ст. 228 ЦК України, правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним. Правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

Статтею 207 ГК України встановлено, що господарське зобов'язання, котре не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Відповідно до презумпції правомірності правочину всі укладені між сторонами правочини є чинними, якщо їх недійсність прямо не встановлена законом (нікчемні правочини). В усіх інших випадках питання про недійсність правочину має бути встановлено судом на підставі заяви зацікавленої особи після повного та всебічного розгляду питання про недійсність такого правочину. Про недійсність правочину ухвалюється судове рішення.

Відповідач, приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення, не міг керуватися лише припущеннями щодо фіктивності (нікчемності) укладених договорів, така позиція не підкріплена належними доказами чи рішенням суду про визнання його таким.

Вчинені платником податку господарські операції не викликають сумніву в їх реальності та відповідності дійсному економічному змісту.

Згідно Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 р. № 2344-III, з наступними змінами та доповненнями, перевезення вантажів здійснюється на підставі цивільно-правових договорів, без застереження щодо обов'язкового застосування товарно-транспортних накладних. Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 14.10.97 р. № 363, передбачають наявність товарно-транспортної накладної під час перевезення вантажів обов'язковою для перевізників та не впливають на порядок ведення бухгалтерського та податкового обліку підприємств - вантажовідправників та вантажоодержувачів, не можуть встановлювати правила ведення вказаних видів обліку.

Крім того, товарно-транспортні накладні в матеріалах справи не мають недоліків у заповненні та відповідності їх форми змісту такого документу.

Відтак, рішення суду першої інстанції про задоволення позову є вірним.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлене із дотриманням судом норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "14" травня 2014 р. - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик

судді: (підпис) М.М. Капустинський

(підпис) Г.І. Майор

З оригіналом згідно: суддя


А.Ю.Бучик

Повний текст cудового рішення виготовлено "12" червня 2014 р.

Роздруковано та надіслано:

1- в справу:

2 - позивачу: Товариство з обмеженою відповідальністю "Український логістичний провайдер" вул.Данила Галицького,25,м.Рівне,33027

3- відповідачу: Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області вул. Відінська,8,м.Рівне,33023

- ,

Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено23.06.2014
Номер документу39292384
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкового повідомлення - рішення

Судовий реєстр по справі —817/1108/14

Постанова від 14.05.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Постанова від 14.05.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні