Постанова
від 27.05.2014 по справі 437/5009/14-а
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЛУГАНСЬК

cpg1251 Справа № 437/5009/14-а

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 травня 2014 року Ленінський районний суд м. Луганська

у складі: головуючого судді Женеску Е.В.,

при секретарі Бондаренко А.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луганську справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУД ПЛЮС» до Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів, Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

11 квітня 2014 року позивач ТОВ «БУД ПЛЮС» звернулося до Ленінського районного суду м. Луганська з адміністративним позовом до Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів, Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

В подальшому позивач уточнив позовні вимоги, в обґрунтування яких зазначив, що рішенням Луганської міської ради від 28.08.2013№ 36/253 ТОВ «БУД ПЛЮС» (надалі - позивач), передано в оренду терміном на 49 років земельну ділянку площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вулиця Свердлова, 71з, під розміщену нежитлову будівлю. Кадастровий номер земельної ділянки 4410100000:01:017:0131.

Для укладання договору оренди землі в Управління Держземагенства у м. Луганську Луганської області підприємством було отримано витяг про нормативну грошову оцінку від 07.10.2013 № 2151.

Між Луганською міською радою та позивачем укладений договір оренди землі від 06.12.2013 року, який зареєстрований 26.12.2013 відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права.

09.01.2014 № 26 та 14.01.2014 № 377 Департамент Луганської міської ради з питань земельних ресурсів надав Позивачу Довідки про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2013, 2014 роки з урахуванням коефіцієнту функціонального використання землі стосовно земельної ділянки площею 2,3000 га з коефіцієнтом функціонального використання 2,5

16.01.2014 № 735 Департамент Луганської міської ради з питань земельних ресурсів надав Позивачу Довідку про розмір плати за період з 28.11.2013 по 25.12.2013 р. р. згідно договору оренди землі від 26.12.2013 з урахуванням коефіцієнту функціонального використання землі стосовно земельної ділянки площею 2,3000 га з коефіцієнтом функціонального використання 2,5.

Після отримання даних Довідок про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2013 та 2014 р.р. за користування земельною ділянкою площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71 з Позивач змушений звернутись до суду за захистом своїх порушених прав, так як дії відповідача по встановленню функціонального коефіцієнту 2,5 (кф - 2,5 виходячи із категорії земель за функцією використання як «землі комерційного використання») не обґрунтовані та підлягають визнанню противоправними, з урахуванням наступного.

Органом, який уповноважений надавати відповідні довідки є Департамент Луганської міської ради з питань земельних ресурсів.

Відповідно до п. 3 рішення Луганської міської ради від 27.08.2010 № 69/27 Департамент Луганської міської ради з питань земельних ресурсів уповноважено визначати та змінювати нормативну грошову оцінку земельних ділянок, в тому числі коефіцієнти функціонального використання земельних ділянок, про що надавати відповідні довідки.

Застосування функціонального коефіцієнту використання 2,5 - «землі комерційного використання» по земельній ділянці площею 2,3000 га суперечить фактичному використанню земельної ділянки. Однак, відповідач не врахував що земельна ділянка за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з відноситься до земель змішаного використання, а тому для даної земельної ділянки повинен застосовуватися коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання, який є розрахунковим. Підтвердженням того, що для вказаної земельної ділянки повинні бути застосовані різні коефіцієнти є технічна документація по інвентаризації земельної ділянки.

Враховуючи вищевикладене, просив визнати протиправними дії Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів щодо видачі ТОВ «БУД ПЛЮС» Довідок про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку розміру орендної плати від 09.01.2014 року за № 26 та 14.01.2014 року № 377, згідно з якими застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5 для всієї земельної ділянки площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з.

Визнати протиправними дії Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області щодо видачі ТОВ «БУД ПЛЮС» витягу про нормативну грошову оцінку від 07.10.2013 року № 2151 , згідно з яким застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5 для всієї земельної ділянки площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71 з.

Визнати протиправними дії Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів щодо видачі ТОВ «БУД ПЛЮС» Довідки про розмір плати за період з 28.11.2013 року по 25.12.2013 року, згідно договору оренди землі від 26.12.2013 року, згідно з якою застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5 для всієї земельної ділянки площею 2, 3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з.

Зобов'язати Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області видати витяг про нормативну грошову оцінку з урахуваннням коефіцієнту функціонального використання 0,5 «інші землі - землі, зайняті поточним та відведених під майбутнє будівництво», щодо земельної ділянки площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 7Із, яка була передана в оренду ТОВ «БУД ПЛЮС» відповідно до договору оренди землі від 26.12.2013 року, який зареєстрований 26.12.2013 відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права.

Забов'язати Департамент Луганської міської ради з питань земельних ресурс .в встановити з 28.11.2013 року при розрахунку орендної плати за земельну ділянку площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з, яка була передана в оренду ТОВ «БУД ПЛЮС» відповідно до договору оренди землі від 26.12.2013 року, який зареєстрований 26.12.2013 року відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, на весь термін дії договору, встановити коефіцієнт функціонального використання - 0,5 «інші землі - землі, зайняті поточним та відведених під майбутнє будівництво», до прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту, у встановленому законодавством порядку, про що на відповідний рік видавати відповідні Довідки про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку розміру орендної плати на зазначену земельну ділянку.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надав заяву у якій підтримав позовні вимоги та просив розглядати справу за його відсутності.

Представник відповідача Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів заперечував проти задоволення позову, про що надав письмові заперечення, які були залучені до матеріалів справи.

Представник відповідача Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області також заперечував проти задоволення позову, про що надав письмові заперечення, які були залучені до матеріалів справи.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Закон України «Про архітектурну діяльність» визначає будівництво, як складову частину комплексу робіт, пов'язаних із створенням об'єкта архітектури, що охоплює або нове будівництво або реконструкцію та інше. Так, ст. 4 та 9 вказаного закону визначає - будівництво(нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) та знесення об'єкта архітектури, архітектурно-будівельний контроль, технічний та авторський нагляди під час здійснення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування.Так, земельна ділянка площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вулиця Свердлова, 71з , надана під розміщену нежитлову будівлю, але в матеріалах справи є повідомлення про початок виконання підготовчих робіт.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. N 18/15/21/11 встановлюються коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф). П.13 вказаного Порядку визначає, що нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

П. 3.3 Порядку визначає, що нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за відповідною формулою, яка, в свою чергу, залежить від коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (землі промисловості, транспорту, зв'язку ).

У п. 3.10 Порядку зазначено про порядок розрахунку вартості одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання, для чого повинен враховуватись коефіцієнт функціонального використання, який згідно абзацу першого п. 3.5 вказаного Порядку характеризує функціональне використання земельної ділянки та ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

У складі нормативної грошової оцінки земель м. Луганська, яка була з затверджена рішенням Луганської міської ради від 28.12.2007 № 28/10, є показники - коефіцієнти функціонального призначення території. Дані показники використовуються при розрахунку земельного податку. Як наслідок, і орендної плати.

Згідно Порядку, під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ураховується коефіцієнт функціонального використання земель. Тобто, при обчисленні орендної плати важливе значення має земельний податок, справляння якого залежить від: категорій земель; функціонального використання; коефіцієнта, що характеризує місце розташування земельної ділянки, який обумовлюється трьома групами факторів (регіонального, зонального та локального); цільового призначення земель; а також того - встановлено нормативну грошову оцінку населеного пункту чи ні, тощо.

Додатком 1 до Порядку передбачено застосування різних коефіцієнтів функціонального використання, а саме: «землі комерційного використання» - коефіцієнт 2,5; «інші землі - землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво» - коефіцієнт 0,5; «землі житлової забудови» - коефіцієнт 1; «землі промисловості» - коефіцієнт 1; «землі транспорту, зв'язку» - коефіцієнт 1,0; «інші землі - землі зелених насаджень» - коефіцієнт - 0,5 та інші.

Згідно Порядку, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно абз. 3 п.3.5 Порядку, підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

Як вказувалось вище, позивачем була замовлена така інвентаризація, яка підтверджує різне функціональне призначення земельної ділянки.

Тобто, відповідач невірно визначив у Довідках від 09.01.2014 № 26 та 14.01.2014 № 377, та 16.01.2014 № 735 функціональний коефіцієнт, та як слідство нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Так, позовні вимоги щодо встановлення на частину земельної ділянки коефіцієнту функціонального використання 0,1 як «інші землі - інші відкриті (незабудовані) землі в межах населеного пункту» не підлягають задоволенню оскільки в матеріалах справи відсутня технічна документація щодо інвентаризації земельної ділянки

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оренду землі», однією з істотних умов договору є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Згідно ст. 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренді землі.

За частиною 1 ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним.

Норми ст. 288 Податкового кодексу України вказують на те, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно п. 8 розділу «Орендна плата» договорів оренди землі річна орендна плата встановлюється у розмірі 3 відсотків земельного податку (річного) у гривнях.

Відповідно до ч. 274.1 с. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Таким чином, розмір орендної плати, яку позивач повинен сплачувати за вищезазначеними договорами безпосередньо залежить від грошової оцінки земельної ділянки.

На підставі викладеного, встановлення відповідачем у Довідці про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2012 та 2013 роки за користування земельної ділянки площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул.. Свердлова, 71з функціонального коефіцієнта у розмірі 2,5 щодо всієї площі земельної ділянки є необґрунтованим і незаконним, необґрунтовано підвищує розмір орендної плати, чим створює умови для порушення прав та законних інтересів позивача.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

На підставі ст. 104 КАС України, встановлено, що до адміністративного суду має право звернутись з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Згідно ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

На підставі ч. 1 ст. 21 Закону України «Про судоустрій України» місцевими загальними судами є районні, районні у містах, міські та міськрайонні суди, а також військові суди гарнізонів.

Згідно ч. 1 ст. 18 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Відповідач на підставі ст. 140 Конституції України, ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є органом місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Звернення в адміністративний суд за захистом прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин здійснюється шляхом по дання адміністративного позову, вимоги якого мають бути наці лені на реалізацію матеріально-правової сторони права на адмі ністративний позов, тобто на задоволення адміністративного позову. Таким чином, пози вач може вимагати від суду, відповідно до ст. 105 КАС України: скасувати або визнати нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повніс тю чи окремих його положень; зобов'язати відповідача-суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії; зобов'язати відповідача-суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій; стягнути з відповідача ко шти на відшкодування шкоди, завданої суб'єктом владних пов новажень незаконним рішенням, дією або бездіяльністю; вико нати зупинену чи невчинену дію; встановити наявність чи від сутність компетенції (повноважень) суб'єкта владних повнова жень.

Суд, дослідивши матеріали справи, враховуючи вищевикладене, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене вище, керуючись ст. 152 Земельного кодексу України, ст.ст. 1-3, 17-19, 104, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «БУД ПЛЮС» до Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів, Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити..

Визнати протиправними дії Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів щодо видачі ТОВ «БУД ПЛЮС» Довідок про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку розміру орендної плати від 09.01.2014 року за № 26 та 14.01.2014 року № 377, згідно з якими застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5 для всієї земельної ділянки площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова,71з.

Визнати протиправними дії Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області щодо видачі ТОВ «БУД ПЛЮС» витягу про нормативну грошову оцінку від 07.10.2013 року № 2151, згідно з яким застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5 для всієї земельної ділянки площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з.

Визнати протиправними дії Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів щодо видачі ТОВ «БУД ПЛЮС» Довідки про розмір плати за період з 28.11.2013 року по 25.12.2013 року, згідно договору оренди землі від 26.12.2013 року, згідно з якою застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5 для всієї земельної ділянки площею 2, 3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з.

Зобов'язати Управління Держземагенства у міста Луганську Луганської області видати витяг про нормативну грошову оцінку щодо земельної ділянки площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з, яка була передана в оренду ТОВ «БУД ПЛЮС» відповідно до договору оренди землі від 26.12.2013 року, який зареєстрований 26.12.2013 року відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права з урахуванням коефіцієнту функціонального використання - 0,5 «інші землі - землі, зайняті поточним та відведених під майбутнє будівництво».

Зобов'язатиДепартамент Луганської міської ради з питань земельних ресурсіввстановити з 28.11.2013 року при розрахунку орендної плати за земельну ділянку площею 2,3000 га за адресою: м. Луганськ, вул. Свердлова, 71з, яка була передана в оренду ТОВ «БУД ПЛЮС» відповідно до договору оренди землі від 26.12.2013 року, який зареєстрований 26.12.2013 року відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового правакоефіцієнт функціонального використання - 0,5 «інші землі - землі, зайняті поточним та відведених під майбутнє будівництво» до введення об'єкту в експлуатацію, про що видавати відповідні довідки про нормативну грошову оцінку на відповідний рік.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Ленінський районний суд м. Луганська протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції

Головуючий-суддя:


Е.В. Женеску

СудЛенінський районний суд м. Луганськ
Дата ухвалення рішення27.05.2014
Оприлюднено24.06.2014
Номер документу39310544
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —437/5009/14-а

Постанова від 27.05.2014

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Луганськ

Женеску Е. В.

Ухвала від 07.05.2014

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Луганськ

Женеску Е. В.

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Луганськ

Женеску Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні