Копія
Справа № 822/2204/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2014 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Матущака В.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Красилівської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Хмельницькій області в особі Теофіпольського відділення до Приватного підприємства "Теофіпольський молокопереробний завод" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ :
Красилівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області звернулася до суду з позовом до Приватного підприємства "Теофіпольський молокопереробний завод" про стягнення податкового боргу по орендній платі за землю в сумі 66442,13 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що внаслідок несвоєчасної сплати податкових зобов'язань у позивача утворилась заборгованість у розмірі 66442,13 грн. в т.ч. основний платіж - 52947,00 грн., штрафна санкція - 13407,00 грн., пеня - 88,13 грн. Враховуючи вищевикладене просить стягнути з відповідача 664452,13 грн. податкового боргу по орендній платі за землю за 2013 рік.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання, в якому просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі та розглянути справу за його відсутності.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Причини неявки суду не повідомив, заяв про розгляд справи без його участі не надавав.
Відповідно до частини 6 статті 12, частини 1 статті 41, частини 6 статті 128 КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається, розгляд справи проводиться в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовну заяву слід задовольнити з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідач - Приватне підприємство "Теофіпольський молокопереробний завод" зареєстроване Теофіпольською РДА 19.09.2007, код ЄДРПОУ 35080912 та знаходиться на податковому обліку у Красилівській ОДПІ ГУ Міндоходів у Хмельницькій області як платник окремих податків.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пп. 191.1.1 п. 191.1 ст. 19 ПК України передбачено, що податкові органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом.
Відповідно до пп. 16.1.4. п.16.1. ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Внаслідок несвоєчасної сплати податкових зобов'язань станом на 29,05.2014 у відповідача утворилась заборгованість у розмірі 66442,13 грн. в т.ч. основний платіж - 52947,00 грн., штрафна санкція - 13407,00 грн., пеня - 88,13 грн.
Даний борг виник у зв'язку із несплатою податкових зобов'язань, донарахованих платнику податку посадовими особами Красилівської ОДПІ згідно акта перевірки від 01.04.2014 №23/1501-35080912.
Згідно інформації, наданої відділом Держкомзему у Теофіпольському районі від 10.01.2013 №04-01-04/36 встановлено, що станом на 01.01.2013 ПП "Теофіпольський молокопереробний завод" на території Теофіпольської селищної ради знаходиться в оренді земельна ділянка.
Відповідно до ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Згідно з п.286.2 ст. 286 ПК України Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Статтею 286.3 Податкового кодексу України передбачено, що платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Відповідно до п. 287.3 ст. 287 ПК України зобов'язання щодо плати за землю визначені у податковій декларації на поточний рік, сплачуються рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів наступних за останнім календарним днем (звітного) місяця.
Однак відповідачем не дотримано норми податкового законодавства, не подано податкову декларацію по платі за землю за 2013 рік та не визначено податкові зобов'язання. У зв'язку із чим посадовими особами Красилівської ОДПІ проведено невиїзну позапланову перевірку, про що складено акт перевірки від 01.04.2014 №23/1501-35080912.
На підставі вищезазначеного акта перевірки, податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення про збільшення податкових зобов'язань та нарахування штрафних санкцій.
Даний податковий борг підтверджується розрахунком суми позову, обліковою карткою платника податків та податковими повідомленнями-рішеннями №0010861503 та №0010871503 від 24.04.2014. Разом з тим за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань, відповідачу була нарахована пеня за період з 03.02.2012 по 26.02.2013.
Податковим Кодексом України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України).
На виконання ст.59 Податкового кодексу України позивачем було складено податкову вимогу №24 від 03.12.2012, яка надіслана відповідачу та ним не оскаржена та не скасована.
Відповідно до ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. (п.95.1 ПК України)
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. (п.95.2 ПК України).
Відповідно до п.95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. (п.95.4 ПК України).
Оскільки доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст.7-14, 94, 158-163, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Теофіпольський молокопереробний завод" (код ЄДРПОУ 35080912) податковий борг по орендній платі за землю у розмірі 66442 (шістдесят шість тисяч чотириста сорок дві) грн. 13 коп. з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що йому належить.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя /підпис/В.В. Матущак "Згідно з оригіналом" Суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 24.06.2014 |
Номер документу | 39316024 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні