Постанова
від 20.06.2014 по справі 235/3405/14-а
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

20.06.2014

Провадження № 2а/235/149/14

Єдиний унікальний номер 235/3405/14-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2014 року Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

у складі:головуючої судді Стоілової Т.В.

при секретарі Ковальовій В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Красноармійська Донецької області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Красноармійської міської ради Донецької області про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років щомісячно та зобов'язання провести перерахунок та виплатити цю допомогу з урахуванням фактично виплачених сум,-

ВСТАНОВИВ:

11.06.2014 року позивачка ОСОБА_1 звернулася до суду з зазначеним адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Красноармійської міської ради Донецької області.

В обґрунтування заявлених вимог зазначила, що вона є матір'ю малолітньої дитини ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 та перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення Красноармійської міської ради Донецької області, отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 130грн. згідно Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

Позивач вважає, що зазначений розмір допомоги за вересень 2013р. - лютий 2014р. не відповідає чинному законодавству, незаконно занижений відповідачем та має бути перерахований на її користь і вона має право на отримання відповідних доплат.

Оскільки вона не є особою, застрахованою у системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування, згідно ст..15 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», вона має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за період з 01.09.2013р. по грудень 2013 року -972 грн. щомісячно, з 1 січня 2014 року -1032 грн., щомісячно, відповідно до п.7 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік».

За вказаний проміжок часу відповідач виплачував їй допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 130 грн. щомісячно, недоплата складає -7878 грн.

Враховуючи викладене, позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування їй державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років щомісячно та зобов'язати провести перерахунок та виплату зазначеної допомогу з 01 вересня 2013 року з урахуванням фактично виплачених сум.

Ухвалою суду від 20.06.2014 року вимоги позивачки в частині визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування їй державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, щомісячно, та зобов'язання провести перерахунок та виплату зазначеної допомоги з 01 вересня 2013 року по 10 грудня 2013 року, з урахуванням фактично виплачених сум, залишено без розгляду у відповідності зі ст.100 КАС України. Інші вимоги позивачки прийнято до розгляду.

Позивачка ОСОБА_1 у судове засідання не з'явилась, надала суду заяву про розгляд справи в її відсутність в письмовому проваджені, в якій просить задовольнити позовні вимоги.(а.с.12).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду заяву про розгляд справи у його відсутність та заперечення проти позову, зазначивши, що виплати допомоги позивачу здійснюються на законних підставах.(а.с.13-14).

Вивчивши матеріали справи та дослідивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивачки підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивачка є матір'ю малолітньої дитини ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджується свідоцтвом про народження (а.с.8).

Як вбачається з довідки(а.с.9) ОСОБА_1. перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення Красноармійської міської ради та отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 130грн. щомісячно.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення допомоги по догляду за дитиною по день досягнення дитиною вказаного віку включно.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992р. № 2811-ХІІ, в редакції, яка діяла до 01.01.2008р., допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надавалася у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму дітей віком до 6 років.

Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18 січня 2001 року, відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей.

Статтею 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», визначено, що дія зазначеного Закону розповсюджується на застрахованих осіб в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, та допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше прожиткового мінімуму, встановленого законом .

Пунктами 23, 25 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-VI від 28 грудня 2007 р. внесено зміни до: Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ, зокрема дію ст.13 зазначеного Закону поширено на застрахованих осіб, статті 1Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18 січня 2001 року та виключено пункти 3, 4 статті 34, статті 40-44 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18 січня 2001 року.

Положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-VI від 28 грудня 2007 року, в т.ч. й пункт 25 розділу ІІ , рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).

Пунктом 2 розділу ІІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-VI від 28 грудня 2007 року, визначено, що розділ ІІ цього Закону, діє до 31 грудня 2008 р.

Тобто, з 22 травня 2008 року відновлена дія норм статті 1, пунктів 3, 4 статті 34, статей 40-44 Закону № 2240 в редакції, яка діяла до внесення змін Законом № 107-VI від 28 грудня 2007 року, а також з 01 січня 2009 р. відновили свою дію ст.13,15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ.

Рішенням Конституційного Суду України від 25.01.2012 р. № 3-рп/2012 визначено право Кабінету Міністрів України встановлювати розміри соціальних виплат, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України на основі і на виконання Закону України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2013р.», Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 р.» не було встановлено, що положення ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ,застосовуються у порядку та розмірах ,встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного Фонду України на відповідні роки.

Кабінетом Міністрів України відповідних постанов з цього питання на 2013, 2014р.р. не приймалися.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що відповідач, виплачуючи позивачці допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 01.12.2013 року по 130 грн. щомісячно, тобто у розмірі, визначеному Порядком призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751, зі змінами та доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 04.02.2009р. № 59 та від 18.02.2009р. №98, діяв неправомірно у порушення вимог чинного законодавства, внаслідок чого позивач, як незастрахована особа в системі соціального загальнообов'язкового державного страхування, відповідно до вимог ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ, має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років .

Згідно ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органу державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Враховуючи, що відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний суд може лише визнавати дії суб'єктів владних повноважень незаконними та покласти обов'язок на відповідача провести нарахування та виплату належних сум відповідно до закону за відповідний рік, і не є уповноваженим органом провадити розрахунок суми заборгованості по соціальним виплатам .

А тому вимоги позивачки в частині зобов'язання відповідача провести перерахунок та сплату на її користь державної допомоги по догляду за дитиною - сином ОСОБА_2 трирічного віку за період з 01.12.2013р. по травень 2014р. включно відповідно до ст..15 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» в розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років щомісячно з урахуванням фактично виплачених сум підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 14 ,15 Закону України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми», ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254,256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Красноармійської міської ради Донецької області задовольнити.

Визнати противоправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Красноармійської міської ради Донецької області щодо не нарахування ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 державної допомоги по догляду за дитиною- сином ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення ним трирічного віку за період з 01.12.2013р. по 31 05.2014р. включно відповідно до положення ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років щомісячно.

Зобов'язати Управління соціального захисту населення Красноармійської міської ради Донецької області (ЄДРПОУ 38664082) провести перерахунок та сплату на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 до досягнення ним трирічного віку за період з 01.12.2013р. по 31.05.2014р. включно відповідно до положення ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, щомісячно з урахуванням фактично виплачених сум.

Стягнути з Державного бюджету на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 витрати по сплаті судового збору у сумі 73,08грн.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Красноармійський міськрайонний суд Донецької області протягом десяти днів після проголошення постанови. Для сторін, що не приймали участь у судовому засіданні - в той же строк з часу отримання копії постанови.

Суддя

Дата ухвалення рішення20.06.2014
Оприлюднено24.06.2014
Номер документу39324426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —235/3405/14-а

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Стоілова Т. В.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Стоілова Т. В.

Постанова від 20.06.2014

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Стоілова Т. В.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Стоілова Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні