4-28/156-08-4116
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"02" червня 2009 р.Справа № 4-28/156-08-4116
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр «Прометей»;
До відповідача: Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради;
про зобов'язання вчинити певні дії
Суддя Літвінов С.В.
Представники:
Від позивача - Боровський К.І. по довіреності
Від відповідача - Прокопова В.О. по довіреності
СУТЬ СПОРУ: Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр “Прометей”, звернувся до суду з позовом (з урахуванням подальших уточнень до нього) до Представництва з обмеженою відповідальністю, в якому просить, зокрема, зобов'язати відповідача включити Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр “Прометей”до складу учасників конкурсу на право укладання договору оренди нежитлової двоповерхової будівлі, що знаходиться за адресою: м. Одеса, пров. Цегляний, 4.
Представник позивача позовну заяву підтримав повністю, наполягав на своїх вимогах.
Відповідач відзив на позов не надав, але проти позовних вимог заперечував.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін у справі, суд встановив наступне:
Судом встановлено, що 13 вересня 2008 року у черговому номері газети “Одеський вісник”№ 210-211 була надрукована Інформація Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради про проведення конкурсу на право укладання договору оренди нежитлових приміщень, що є об'єктами комунальної власності територіальної громади м. Одеси, в якій йшлося про те, що 14 жовтня 2008 року має відбутися конкурс на право укладання договору оренди щодо певних об'єктів нерухомості, одним з яких є нежитлова двоповерхова будівля, що знаходиться за адресою: м. Одеса, пров. Цегляний, 4, загальною площею 773,6 кв.м. Об'єкт призначений для розміщення дошкільного закладу приватної форми власності.
Як видно з оголошення організатором вказаного конкурсу виступало Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради.
У вказаній публікації зазначалася інформація щодо об'єктів оренди, до складу яких, як вже вказувалося, входить нежитлова будівля, розташована по пров. Цегляному, 4 у м. Одесі, (назва, місцезнаходження, загальна вартість та початковий розмір місячної орендної плати); основні вимоги щодо умов конкурсу (щодо запропонованого розміру орендної плати, утримання об'єкта, оформлення права землекористування); обов'язки переможця конкурсу; строки та місце прийому документів на участь у конкурсі; перелік документів, які необхідно надати юридичним та фізичним особам для участі у конкурсі.
Відповідно до переліку документів, наданого організатором конкурсу, особи, які бажають зареєструватися на конкурсі в якості учасника, повинні надати до представництва по управлінню комунальною власністю до 07 жовтня 2008 року заяву встановленої форми та цілий пакет документів, як то: документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи, нотаріально посвідчені копії установчих документів, свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, довідки про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, довідку з ДПІ про відсутність заборгованості, інформація про фінансове положення (платоспроможність) учасника конкурсу, баланс підприємства, довідку банку про розрахунковий рахунок учасника, витяг з ЄДР, зобов'язання щодо сплати витрат на проведення конкурсу переможцем, конкурсну пропозицію.
Як видно з пояснень представник позивача, після ознайомлення з оголошенням про проведення конкурсу Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр “Прометей”07 жовтня 2008 року було надано до Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради разом із супровідним листом повний пакет документів (згідно вказаного переліку) для участі у конкурсі на право укладання договору оренди нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: м. Одеса, пров. Цегляний 4, що підтверджується матеріалами справи.
Проте, листом від 10 жовтня 2008 року за № 01-13/11233 Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради йому було повідомлено, що товариство не допущене до участі у конкурсі оскільки подані ним документи не відповідають пред'явленим до них вимогам, так як статутом Товариства не передбачено виду діяльності, пов'язаного з роботою дошкільних навчальних та виховних закладів, що, на думку відповідача, є необхідною умовою участі у конкурсі.
Тож, відмова відповідача у реєстрації ТОВ НТЦ «Прометей»в якості учасника конкурсу та повернення поданих ним документів, вирішення питання про те, чи порушував відповідач право позивача на участь у конкурсі для отримання в оренду нерухомого майна, що належить до комунальної власності, стали причиною спору у справі та слугують підставою для звернення позивача до суду.
В обґрунтування позову позивач посилається на ст.19 Конституції України, ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»та Положення, затверджене розпорядженням міського голови № 1312-01р від 11.12.1999 року.
Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Відповідно до ст. 16 цього ж кодексу, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, суд може захистити порушене право способом, який передбачений законом або договором. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, відновлення становища, яке існувало до порушення, примусове виконання обов'язку в натурі та інші способи відшкодування майнової шкоди. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Проаналізувавши подані до суду позивачем документи та чинне законодавство, яке регулює дані відносини, заслухавши пояснення сторін та перевіривши їх доказами, суд доходить до висновку про правомірність позовних вимог за таких підстав:
Статтею 6 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»регламентовано, що орендарями комунального майна можуть бути господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурні підрозділи інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.
Відповідно до ст. 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Водночас у статті 650 Цивільного кодексу України визначено, що особливості укладення договорів на біржах, аукціонах, конкурсах тощо встановлюються відповідними актами цивільного законодавства. Вказана норма кореспондує ст. 185 Господарського кодексу України, де зазначається, що до укладення господарських договорів на біржах, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних бірж, ярмарків та публічних торгів.
Згідно ч. 2 ст. 759 ЦК України законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди). Таким чином, у випадку існування особливостей укладення договору оренди, такі особливості передбачаються законом.
Зокрема, більш детально засади правового режиму оренди державного та комунального майна врегульовано у Законі України «Про оренду державного та комунального майна».
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»орендодавець може оголосити конкурс на право укладання договору оренди майна для визначення орендаря, який запропонував найкращі умови стосовно використання та утримання комунального майна, які забезпечать найбільший ефект соціально-економічного розвитку інфраструктури територіальної громади району. Порядок проведення конкурсу для об'єктів, що перебувають у комунальній власності визначається органами місцевого самоврядування (ч. 7 ст. 9 Закону).
Процедуру підготовки, організації та порядок проведення конкурсу на право укладання договору оренди будівель (споруд, приміщень), які є комунальною власністю встановлений відповідним Положенням, затвердженим Розпорядженням Одеського міського голови № 1312-01р від 11.12.1999 року (далі - Положення). Дане Положення затверджене у відповідності до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Підпунктами 2.4, 2.5 п. 2 Положення передбачено, що юридична особа, яка бажає зареєструватися як учасник конкурсу повинна надати: заяву встановленої форми; документ, який посвідчує повноваження представника; нотаріально посвідчені копії установчих документів; номера рахунків в банківських установах, з яких будуть здійснюватися розрахунки за оренду нежитлової будівлі (споруди, приміщення); баланс підприємства. Додаткові відомості та документи надаються за згодою власника.
Як видно з аналізу вищенаведеного положенням не передбачено будь-які обмеження, пов'язані з особою учасника, наявність чи відсутність певних видів діяльності у статутних документах юридичної особи не належить до обмежувальних вимог.
Крім того, і в самому тексті публікації відповідачем не зазначено про те, що для отримання в оренду об'єкта, що знаходиться за адресою: м. Одеса, пров. Цегляний, 4, загальною площею 773,6 кв.м, в статутних документах має бути вказаний такий вид діяльності як організація роботи дошкільних навчальних закладів, оскільки така умова суперечила б чинному законодавству.
Як було встановлено при розгляді справи документи для участі у конкурсі на право укладення договору оренди нерухомого майна, що перебуває у комунальній власності, надані позивачем до Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради вчасно та в повному обсязі. Також заслуговує на увагу і той факт, що позивачем разом з заявою про участь у конкурсі був наданий Протокол № 8 загальних зборів учасників ТОВ НТЦ «Прометей»від «01»жовтня 2008 року, що передбачає внесення змін до статутних документів, зокрема, доповнення розділу IV Статуту Товариства «Предмет діяльності Товариства»п. 4.1 «організація навчальних та дошкільних закладів приватної форми власності, інших дитячих та юнацьких центрів спортивного виховання молоді».
Згідно до п.п. 2.2. п. 2 Положення опублікована інформація про об'єкт, який підлягає здачі в оренду за конкурсом, повинна містити наступні відомості: назва об'єкта, його місце розташування; кінцевий термін прийняття заяв про участь у конкурсі; час та місце проведення конкурсу; основні вимоги до експлуатації об'єкта; початковий розмір орендної плати за місяць; термін на який буде укладатися договір оренди; іншу необхідну інформацію.
Згідно до ст. 641 ЦК реклама або інші пропозиції, адресовані невизначеному колу осіб, є запрошенням робити пропозиції укласти договір, якщо інше не вказано у рекламі або інших пропозиціях.
Тобто публікація відповідачем оголошення має розглядатися як запрошення надавати пропозиції укласти договір оренди і особа, якій його зробили, повинна розглянути вказану пропозицію та дати повну та безумовну відповідь. Для об'єктивного розгляду наданих пропозицій щодо укладення договорів оренди комунального майна та визначення найкращої пропозиції і передбачено проведення конкурсу.
Тож, аналізуючи наведене, можна дійти висновку про обов'язок відповідача розглянути всі надані йому пропозиції за умови своєчасного подання всіх необхідних для цього документів, визначених законодавством, в даному випадку п. 2.4, 2.5 Положення.
Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Із з'ясованих судом обставин справи вбачаються факти, які свідчать про порушення відповідачем прав та законних інтересів позивача при підготовці до проведення конкурсу на право укладання договору оренди нежитлових приміщень, що є об'єктами комунальної власності територіальної громади м. Одеси, шляхом відмови Товариству у участі у вказаному конкурсі на право оренди нежитлової будівлі, розташованої за адресою: м. Одеса, пров. Цегляний, 4.
Відповідно до частини другої статті 20 Господарського кодексу України кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема, визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемляють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів, присудження до виконання обов'язку в натурі, відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб'єктів господарювання. Зазначені приписи Господарського процесуального кодексу України кореспондуються зі ст. 16 ЦК України, відповідно до якої захист цивільного права особи здійснюється шляхом відновлення становища, яке існувало до порушення, примусове виконання обов'язку в натурі та інші способи відшкодування майнової шкоди.
Згідно ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Ст. 33 передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Господарський суд, відповідно до ст. 43 ГПК України, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Підсумовуючи зазначене, керуючись вищенаведеними положеннями чинного законодавства України та зважаючи на факт встановлення судом обставин, що входять до предмету доказування у справі суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр «Прометей» щодо включення позивача до складу учасників конкурсу та наявності підстав для їх задоволення.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, правомірними та такими, що базуються на законних підставах, в зв'язку з чим позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Витрати по сплаті державного мита та інформаційно-технічного забезпечення судового процесу віднести за рахунок відповідача згідно ст. ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр «Прометей»до Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради включити Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр «Прометей»до складу учасників конкурсу на право укладання договору оренди нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: м. Одеса, пров. Цегляний, 4.
3. Стягнути з представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради код 26302595 ( м. Одеса, вул.. Артилерійська, 1) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-технічний центр «Прометей»код 32635868 ( м. Полтава, вул.. Миру 12, офіс 421) державне мито 85 грн. та витрати по сплаті ІТЗ судового процесу 118 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 85 ГПК України.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Літвінов С.В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2009 |
Оприлюднено | 30.06.2009 |
Номер документу | 3933397 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Літвінов С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні