cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-9086/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Каракашьян С.К. Суддя-доповідач: Ключкович В.Ю.
У Х В А Л А
Іменем України
18 червня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ключковича В.Ю.,
суддів Борисюк Л.П.,
Петрика І.Й.
при секретарі Шевчук К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційні скарги публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" та Гадяцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 березня 2014 року у справі за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" до Гадяцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Дочірня компанія «Укргазвидобування» Національної акціонерного компанії «Нафтогаз України» (ухвалою Вищого адміністративного суду від 21.01.2014р. первинного позивача замінено правонаступником - Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування») звернулась до Окружного адміністративного суд м. Києва з позовом до Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби (ухвалою Вищого адміністративного суду від 21.01.2014р. відповідача замінено правонаступником - Гадяцькою об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів у Полтавській області), в якому просила суд:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції №0000121501 від 19.04.2012р.;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції №0000131501 від 19.04.2012р.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.11.2012р. позовні вимоги задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення - рішення Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції від 19.04.2012р №0000121501 та №0000131501.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.06.2013 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.11.2012р. скасовано. Ухвалено нову постанову. В задоволенні позову відмовлено.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.11.2012р. та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06.06.2013 року у справі №2а-9086/12/2670 скасовано. Справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 березня 2014 року Позовні вимоги задовольнити частково. Визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення - рішення Гадяцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Полтавській області: від 19.04.2012р. №0000121501 в частині застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати сум грошових зобов'язань по рентній платі за нафту, що видобувається в Україні у сумі 47 396,86 грн.; від 19.04.2012р. №0000131501 в частині застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків сплати сум грошових зобов'язань по рентній платі за газовий конденсат, що видобувається в Україні в сумі 363 344,12 грн. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з постановленим у справі судовим рішенням в частині задоволення позову, Гадяцька ОДПІ Головного управління Міндоходів у Полтавській області звернулась з апеляційною скаргою, посилаючись на недання судом першої інстанції вірної правової оцінки обставинам, що мають значення для вирішення справи, що є порушенням принципу всебічного, повного і об'єктивного розгляду в судовому процесі, та в своїй сукупності і обумовило неправильне вирішення справи в частині часткового скасування податкових повідомлень-рішень, у зв'язку з чим, на думку апелянта, постанова суду першої інстанції в цій частині має бути скасована з винесенням нової постанови про відмову у задоволенні позову повністю.
В апеляційній скарзі ПАТ «Укргазвидобування» оскаржує постанову в частині відмови у задоволенні позову як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим просить скасувати таку в цій частині та прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду вважає, що апеляційні скарги слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Згідно зі ст.198 ч.1 п.1 та ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню в частині застосування до платника податків штрафних санкцій за порушення позивачем строків сплати узгодженого податкового зобов'язання із рентної плати за нафту, та газовий конденсат у 2010 році, оскільки право органів державної податкової служби зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків, виникло у контролюючого органу лише з 01.01.2011.
З таким висновком суду першої інстанції погоджується і колегія суддів апеляційного адміністративного суду з наступних мотивів.
Судом першої інстанції вірно встановлено та матеріалами справи підтверджується, що на підставі акту перевірки № 0000031501/30019775 від 27.02.2012р. «Про результати невиїзної перевірки ДП «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України» (код ЄДРПОУ 30019775), з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по платі за користування надрами, рентній платі за нафту, природний газ і газовий конденсат за період з 01.12.2009р. по 30.12.2011р.» та у зв'язку з частковим скасуванням податкових повідомлень-рішень від 12.03.2012р. №0000041501 та №0000081501, Гадяцькою МДПІ Полтавської області ДПС на підставі рішення ДПС у Полтавській області від 10.04.2012р. №907/10/10-215-19.04.2012р. у відповідності з абз.2 п.3.4 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 №985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010р. за № 1440/18735, було винесено податкові повідомлення-рішення на зменшену суму податкових зобов'язань по штрафних санкціях від 19.04.2012р.:
- №0000121501, яким позивачу визначено загальну суму штрафних санкцій у розмірі 10% з рентної плати за нафту, що видобувається в Україні в розмірі 146 853,19 грн., в т.ч. сума штрафних санкцій, застосованих до ДК "Укргазвидобування" НАК "Нафтогаз України" за порушення граничних строків сплати сум грошових зобов'язань, визначених Законом України №2181 - 54 759,44 грн., та сума штрафних санкцій, застосованих до ДК "Укргазвидобування" НАК "Нафтогаз України" за порушення граничних строків сплати сум грошових зобов'язань, визначених Податковим кодексом України - 92 093,75 грн.;
- №0000131501, яким позивачу визначено загальну суму штрафних санкцій у розмірі 10% з рентної плати за газовий конденсат, що видобувається в Україні в розмірі 2 231 857,85 грн., в т.ч.: сума штрафних санкцій, застосованих до ДК "Укргазвидобування" НАК "Нафтогаз України" за порушення граничних строків сплати сум грошових зобов'язань, визначених Законом України №2181 - 436 830,61 грн. та сума штрафних санкцій, застосованих до ДК "Укргазвидобування" НАК "Нафтогаз України" за порушення граничних строків сплати сум грошових зобов'язань, визначених Податковим кодексом України - 1 795 027,24 грн.
Перевіркою встановлено, наступні порушення позивачем норм податкового законодавства:
- п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.8 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат" від 22.03.2001 №256 (із змінами та доповненнями) в частині сплати узгодженого податкового зобов'язання по рентній платі за нафту, та газовий конденсат, яке полягає в тому, що платником несвоєчасно сплачено узгоджені податкові зобов'язання по рентній платі за нафту та газовий конденсат протягом строків, встановлених чинним законодавством в 2010 році;
- п.57.1 ст.57, ст.260, п.262, п.263.12 ст.263 Податкового кодексу України в частині сплати узгоджених податкових зобов'язань по рентній платі за газовий конденсат, яке полягає в тому, що платником несвоєчасно сплачено узгоджені податкові зобов'язання по рентній платі за нафту та газовий конденсат протягом строків, встановлених чинним законодавством в 2011 році.
Крім того, судом першої інстанції встановлено, що згідно з розрахунком суми штрафних санкцій застосованих відповідачем до ДК «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України» (ПАТ «Укргазвидобування»), в порушення п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем несвоєчасно сплачено протягом 2010 року узгоджені податкові зобов'язання з рентної плати за нафту та газовий конденсат.
В частині сплати узгодженого податкового зобов'язання по рентній платі за нафту (податкове повідомлення - вішення №0000121501 від 19.04.2012р.):
- розрахунок по строку сплати 30.01.2011, сплачено 28.02.2011р. в сумі 73803,40 грн. із затримкою 29 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн.;
- розрахунок №8630 по строку сплати 30.11.2010 сплачено 28.12.2010р. в сумі 73322,10 грн. із затримкою 28 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 7332,21 грн.;
- розрахунок №8996 по строку сплати 30.12.2010р. сплачено 10.01.2011р. в сумі 73615,80 грн., із затримкою 11 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 7361,58 грн.;
- розрахунок №1568 по строку сплати 30.03.2010р. сплачено 29.04.2010р. в сумі 3464,40 грн. із затримкою 30 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 346,44 грн.;
- розрахунок №6226 по строку сплати 30.08.2010р. сплачено 28.09.2010р. в сумі 56665,80 грн. із затримкою 29 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 5666,58 грн.;
- розрахунок №5207 по строку сплати 30.07.2010р. сплачено 25.08.2010р. в сумі 56288,30 грн. із затримкою 26 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 5628,83 грн.;
- розрахунок № 7478 по строку сплати 01.11.2010р. сплачено 23.11.2010р. в сумі 72913,40 грн. із затримкою 22 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 7291,34 грн.;
- розрахунок № 2694 по строку сплати 30.04.2010р. сплачено 18.05.2010р. в сумі 70682,80 грн. із затримкою 18 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 7068,28 грн.;
- розрахунок № 11181 по строку сплати 01.02.2010р. сплачено 11.02.2010р. в сумі 70197,60 грн. із затримкою 10 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 7019,76 грн.;
- розрахунок № 1216 по строку сплати 02.03.2010р. сплачено 11.03.2010р. в сумі 70434,20 грн. із затримкою 9 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 7043,42 грн.
В частині сплати узгодженого податкового зобов'язання по рентній платі за газовий конденсат (податкове повідомлення - рішення №0000131501 від 19.04.2012р.):
- рахунок №9773 по строку сплати 30.01.2011р. сплачено 24.02.2011р. в сумі 736727,30 грн. із затримкою 25 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн.;
- №1568 по строку сплати 30.03.2010р. сплачено 29.04.2010р. в сумі 44756,40 грн. із затримкою 30 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 4475,64 грн.;
- рахунок №6226 по строку сплати 30.08.2010р. сплачено 28.09.2010р. в сумі 723 885,80 грн. із затримкою 29 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 72388,58 грн.;
- рахунок №8630 по строку сплати 30.11.2010р. сплачено 28.12.2010р. в сумі 733322,30 грн. із затримкою 28 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 73332,23 грн.;
- рахунок №7478 по строку сплати 01.11.2010р. сплачено 23.11.2010р. в сумі 729234,60 грн. із затримкою 22 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 72923,46 грн.;
- рахунок №8996 по строку сплати 30.12.2010р. сплачено 10.01.2011р. в сумі 734854,90 грн. із затримкою 11 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 73485,49 грн.;
- рахунок №11181 по строку сплати 01.02.2010р. сплачено 11.02.2010р. в сумі 699941,70 грн. із затримкою 10 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 69994,17 грн.;
- рахунок №1216 по строку сплати 02.03.2010р. сплачено 11.03.2010р. в сумі 702300,40 грн. із затримкою 9 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 70230,04 грн.
Крім того, станом на 01.01.2010р. в обліковій картці позивача числився податковий борг по рентній платі за нафту в сумі 69 961,87 грн., який виник у зв'язку з узгодженням в судовому порядку (відповідно до п.п.5.2.4 п. 5.2 ст. 5 Закону №2181) на підставі ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 26.11.2009р. по справі №22а-37843/08, визначених Гадяцькою МДПІ сум штрафних санкцій в розмірі 70 753,86 грн., нарахованих у зв'язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов'язань по рентній платі за нафту за травень 2007 року. Зокрема, відповідач вказує на те, що у зв'язку з тим, що позивач зазначений податковий борг протягом 2010 року самостійно не сплачував та з урахуванням вимог п.п.7.7 ст. 7 Закону №2181 та п. 1.6 Інструкції про порядок ведення органами ДПС оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами ДПС України, яка затверджена наказом ДПА України 18.07.05 №276 сплата поточних зобов'язань зараховувалася в рахунок погашення податкового боргу минулих періодів у зв'язку з чим, поточні зобов'язання сплачувалися позивачем в повній мірі не своєчасно.
Згідно з розрахунком суми штрафних санкцій, застосованих відповідачем до ДК «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України» (ПАТ «Укргазвидобування») за порушення протягом 2011 року граничних строків сплати сум грошових зобов'язань, визначених Податковим кодексом України.
В частині сплати узгодженого податкового зобов'язання по рентній платі за нафті (податкове повідомлення - рішення №0000121501 від 19.04.2012р.):
- рахунок №90110523 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 29.12.2011р. в сумі 81 552,00 грн. із затримкою 29 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 8 155,20 грн.;
- рахунок №901105235 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 29.12.2011р. в сумі 829 439,80 грн. із затримкою 29 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 82 943,98 грн.;
- рахунок №901104939 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 29.12.2011р. в сумі 9 905,70 грн. із затримкою 29 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 990,57 грн.;
- рахунок №900063348 по строку сплати 02.03.2011р. сплачено 30.03.2011р. в сумі 8 546,70 грн. із затримкою 28 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн.;
- рахунок №900063324 по строку сплати 02.03.2011р. сплачено 30.03.2011р. в сумі 121 550,50 грн. із затримкою 28 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн.;
- рахунок №90009772 по строку сплати 30.03.201р. сплачено 05.04.2011р. в сумі 9 195,70 грн. із затримкою 6 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн.;
- рахунок №900097705 по строку сплати 30.03.2011р. сплачено 05.04.2011р. в сумі 121 796,50 грн. із затримкою 6 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн.
В частині сплати узгодженого податкового зобов'язання по рентній платі за газовий конденсат (податкове повідомлення - рішення №0000131501 від 19.04.2012р.):
- рахунок №900063348 по строку сплати 02.03.2011р. сплачено 31.03.2011р. в сумі 741 232,40 грн. із затримкою 29 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн.;
- рахунок №9011052353 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 23.12.2011р. в сумі 1094732,20 грн. із затримкою 23 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 109 473,22 грн.;
- рахунок №901104939 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 23.12.2011р. в сумі 2476418,50 грн. із затримкою 23 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 247 641,85 грн.;
- рахунок №901104915 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 23.12.2011р. в сумі 537583,10 грн. із затримкою 23 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 53 758,31 грн.;
- рахунок №901104856 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 23.12.2011р. в сумі 6367468,20 грн. із затримкою 23 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 636746,82 грн.;
- рахунок №901104856 по строку сплати 30.11.2011р. сплачено 22.12.2011р. в сумі 7474060,40 грн. із затримкою 22 днів, застосовано суму штрафних санкцій в розмірі 747406,04 грн.
Даючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду зазначає, що спірні правовідносини виникли, як в період дії Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (2010 рік), так і в період дії Податкового кодексу України (2011 рік).
Відповідно до пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено принцип рівності бюджетних інтересів. З цією метою встановлено, що податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення за різними податками, зборами (обов'язковими платежами) у рівних пропорціях.
Зазначена норма не позбавляє платника права самостійно визначити джерела погашення узгоджених податкових зобов'язань відповідно до пункту 7.1 статті 7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та від обов'язку самостійно сплатити суму податкового зобов'язання відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 цього ж Закону.
Із наведених правових норм вбачається, що право визначати призначення платежу відповідно до чинного законодавства України належить виключно платнику, а тому, суми податкових зобов'язань або податкового боргу з урахуванням підпункту 16.5.2 пункту 16.5 статті 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» слід вважати сплаченими у день реєстрації банківською установою платіжного документа із зазначеним у ньому призначенням платежу на сплату відповідних податкових зобов'язань або податкового боргу, визначених платником податків.
Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який на час виникнення спірних правовідносин був спеціальним законом з питань оподаткування і який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, було визначено вичерпний перелік заходів, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Серед таких заходів відсутній такий, як зміна призначення платежу, самостійно визначеного платником податків, а відтак податковий орган не наділений правом чи обов'язком змінювати призначення платежу, визначеного платником податків.
Зазначена позиція суду узгоджується із позицією Верховного Суду України, висловленої в постановах від 27.10.2009 №21-1326во09, від 20.06.2011 №21-80а11, від 17.10.2011 №21-184а11, які в силу статті 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що висновки органу державної податкової служби про порушення позивачем в 2010 році граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання із рентної плати за газовий конденсат, що видобувається в Україні, та з рентної плати за нафту, що видобувається в Україні (сплачених позивачем своєчасно (що не заперечувалось відповідачем), але зарахованих відповідачем в рахунок погашення податкового боргу з цих платежів минулих періодів, у зв'язку із чим у позивача виникала заборгованість по поточному періоду), є неправомірними.
З 01 січня 2011 року вступив в дію Податковий кодексу України і відповідне право зарахування поточних платежів в рахунок погашення податкового боргу минулого періоду надано контролюючому органу відповідно до приписів статті 87 названого Кодексу.
Згідно з пунктом 9 статті 87 Податкового кодексу України, у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до пункту 260.7 статті 260 Податкового кодексу України, сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковому розрахунку за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такого податкового розрахунку з урахуванням фактично сплачених авансових внесків.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пунктом 126.1 статті 126 названого Кодексу, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Проаналізувавши зазначені норми законодавства, колегія суддів вважає, що у позивача є обов'язок щодо сплати відповідних податкових зобов'язань, самостійно визначених у податкових розрахунках за податковий (звітний) період, протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такого податкового розрахунку, а саме - для календарного місяцю - протягом 10 днів після 20 числа місяця, що настає за звітним місяцем.
Статтею 260 ПК України врегульовано порядок обчислення податкових зобов'язань з рентної плати та строк їх сплати, проте згідно положень п. 87.9 ст. 87 цього ж Кодексу, у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Згідно з п. 126.1 ст. 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Вищезазначеною правовою нормою чітко визначено обов'язок відповідача здійснювати зарахування коштів без врахування призначення платежу, визначеного позивачем.
Крім того, судом першої інстанції вірно не взято до уваги як докази своєчасної сплати податку платіжні доручення, надані позивачем, оскільки відповідачем надано докази зарахування сплачених ними сум до податкового боргу позивача, при цьому, дії відповідача щодо зарахування сум позивачем не оскаржувалися
Отже, враховуючи право органів державної податкової служби зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків, виникло у контролюючого органу лише з 01.01.2011, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню в частині застосування до платника податків штрафних санкцій за порушення позивачем строків сплати узгодженого податкового зобов'язання із рентної плати за нафту, та газовий конденсат у 2010 році.
Згідно зі ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, що на думку колегії апеляційного адміністративного суду, дотримано судом першої інстанції.
За таких обставин, з врахуванням доводів та мотивів викладених в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 21 .01.2014р. по даній справі, відповідно до положень ч.5 ст.227 КАС України, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції постановлена з дотриманням норм процесуального та матеріального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим, , підстав для скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст.ст. 160,198,200, 205,206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційні скарги публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" та Гадяцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 березня 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали складено та підписано 20.06.2014 року.
Головуючий суддя: В.Ю.Ключкович
Судді: Л.П. Борисюк
І.Й.Петрик
.
Головуючий суддя Ключкович В.Ю.
Судді: Борисюк Л.П.
Петрик І.Й.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2014 |
Оприлюднено | 24.06.2014 |
Номер документу | 39345889 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Ключкович В.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні