Постанова
від 13.06.2014 по справі 803/878/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2014 року Справа № 803/878/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

при секретарі Головатій І.В.,

за участю позивачів ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача Міськевич Г.С.,

представника третьої особи Матвіїва В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Реєстраційної служби Ківерцівського районного управління юстиції Волинської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Фарма-Стар» ЛТД про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, ОСОБА_2 звернулися з позовом до Реєстраційної служби Ківерцівського районного управління юстиції Волинської області (далі - відповідач, реєстраційна служба), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Фарма-Стар» ЛТД (далі - ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД) про визнання дій незаконними щодо здійснення державної реєстрації нової редакції статуту ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД та зобов'язати державного реєстратора скасувати реєстраційну дію №11841050008000374 від 14.03.2014 року щодо реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 14.03.2014 року держаним реєстратором Реєстраційної служби Ківерцівського районного управління юстиції Волинської області Міськевич Г.С. на підставі протоколу загальних зборів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД від 29.10.2013 року вчинено реєстраційну дію №11841050008000374 від 14.03.2014 року щодо реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД. Такі дії реєстратора позивач вважає незаконними, оскільки реєстраційний запис щодо змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД державним реєстратором було внесено на підставі неправомочного сфальсифікованого протоколу загальних зборів товариства. Крім того, вважає, що державним реєстратором порушено вимоги статті 7 Закону України «Про господарські товариства», оскільки Товариство могло лише протягом трьох робочих днів подати державному реєстратору протокол загальних зборів товариства від 29.10.2013 року. Позивачі вважають, що відповідач повинен був відмовити у внесенні змін до відомостей про юридичну особу, та вказує, що такі незаконні дії відповідача порушують права позивачів, як учасників ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД.

В судовому засіданні позивачі, кожен зокрема, позовні вимоги підтримали з підстав, викладених в позовній заяві, просили позов задовольнити. Додатково пояснили, що відповідно до статті 7 Закону України «Про господарські товариства» товариство повинно було протягом трьох робочих днів повідомити орган державної реєстрації про зміни до установчих документів. Протокол загальних зборів товариства від 29.10.2013 року позивач ОСОБА_1, як голова зборів, не підписувала. Даний протокол був складений ОСОБА_6 Оскільки терміни реєстрації були порушені, державний реєстратор не мав права реєструвати зміни. Підпис ОСОБА_1 на протоколі зборів товариства сканований. В судовому порядку протокол загальних зборів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД від 29.10.2013 року оскаржений не був. Хоча загальні збори ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД від 29.10.2013 року відбулись саме 29.10.2013 року, однак позивачі вважають їх неправомочними. Факт підписання протоколу лічильної комісії від 29.10.2013 року позивачами не оспорюється.

Представник відповідача в поданих суду запереченнях та в судовому засіданні адміністративний позов не визнала, пояснила, що 14.03.2014 року на підставі протоколу загальних зборів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД від 29.10.2013 року та поданої реєстраційної картки державним реєстратором внесено запис щодо реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД. Такі дії по внесенню змін до відомостей про юридичну особу ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД вважає правомірними, а тому просить в задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД просив відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1, ОСОБА_2 В поданих запереченнях зазначив, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД державному реєстратору був поданий повний пакет документів, передбачений ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Водночас державному реєстратору заборонено вимагати інші документи, які не передбачені у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Також зауважив, що покликання позивачів на недотримання державним реєстратором вимог ст.7 Закону України «Про господарські товариства» є безпідставними, оскільки Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» не передбачає можливість відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів у зв'язку з пропуском триденного строку для подання прийнятих змін державному реєстратору.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає до задоволення з таких підстав.

Судом встановлено, що 14.03.2014 року держаним реєстратором Реєстраційної служби Ківерцівського районного управління юстиції Волинській області Міськевич Г.С. внесено зміни до відомостей про юридичну особу ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД, що пов'язані зі змінами до установчих документів, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.21-22).

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Так, відповідно до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Отже, чинним законодавством прямо передбачено обов'язок державного реєстратора перевіряти комплектність документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці, та документи, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.

Статтею 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлені вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору. Зокрема, частинами першою - п'ятою цієї статті визначено, що документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою. Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена. Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» врегулювано порядок державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Частиною першою статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

У відповідності до частин третьої та четвертої статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів:

рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників);

заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників);

заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства;

рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи на підставі факту смерті фізичної особи - засновника (учасника) та відмови інших засновників (учасників) у прийнятті спадкоємця (спадкоємців) померлого до складу засновників, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається ксерокопія (нотаріально засвідчена копія, копія, завірена органом державної реєстрації актів цивільного стану) свідоцтва про смерть фізичної особи або документа, що є підставою для його видачі відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану».

Разом з тим, згідно з частиною сьомою статті 29 цього Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Судом встановлено, що підставою для реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД було прийняте учасниками товариства рішення щодо часток померлих учасників; щодо учасників, які подали заяви про вихід з товариства; про збільшення статутного капіталу товариства та перерозподіл часток; про приведення статуту товариства у відповідність з чинним законодавством і прийнятими рішеннями; про повноваження директора товариства, про що свідчить протокол загальних зборів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД від 29.10.2013 року (а.с.86-90).

Із досліджених в судовому засіданні матеріалів реєстраційної справи ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД вбачається, що для державної реєстрації змін до установих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД директором товариства Сточанським Т.І. особисто державному реєстратору були подані наступні документи: реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (а.с.107-125); ксерокопію протоколу загальних зборів від 29.10.2013 року (а.с.85-90); протокол лічильної комісії зборів від 29.10.2013 року та картки підрахунку голосів (а.с.91-94); статут в новій редакції (а.с.95-106).

Крім того, згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» (а.с.215) товариством також були подані статут (стара редакція), копія квитанції, виданої банком, заява про перехід чи передачу частки учасника в статутному капіталі товариства (примірник оригіналу), заява про вихід зі складу засновників (учасників) (примірник оригіналу), документ, що засвідчує смерть (ксерокопія), копія свідоцтва про шлюб, заява про відмову від спадкування.

В судовому засіданні досліджені копії нотаріально засвідчених заяв ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19 (а.с.236-247), копії письмових заяв ОСОБА_20 та ОСОБА_21 (а.с.248-249) про вихід із складу учасників товариства та відступлення належних часток на користь інших учасників товариства, копії нотаріальних заяв ОСОБА_22 та ОСОБА_23 про вихід з числа засновників ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД (а.с.250-251), копії свідоцтва про смерть ОСОБА_24 та нотаріально завіреної заяви ОСОБА_25 про відмову від вступу до ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД як спадкоємця за законом (а.с.252, 254), а також копія свідоцтва про шлюб, згідно якого учасник товариства ОСОБА_26 змінила прізвище на ОСОБА_20 (а.с.253).

При цьому, судом встановлено, що державному реєстратору були подані заяви від усіх осіб, які були учасниками товариства до проведення державної реєстрації змін до установчих документів, а також копія свідоцтва про смерть одного учасника товариства, про що свідчать стара редакція статуту ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД та витяг з ЄДР станом на 13.01.2014 року (а.с.7-20), де наведений перелік учасників товариства до зареєстрованих змін.

Таким чином, державному реєстратору був поданий повний пакет документів, передбачений частинами першою, третьою та четвертою статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», з огляду на що державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу здійснена ним правомірно.

Суд вважає необґрунтованими твердження позивачів про неправомірність дій державного реєстратора щодо реєстрації змін до установчих документів у зв'язку з пропуском товариством трьохденного строку подання державному реєстратору протоколу загальних зборів товариства від 29.10.2013 року, оскільки передбачені статтею 7 Закону України «Про господарські товариства» встановлюють зазначені зобов'язання лише для самих господарських товариств.

Окрім того, статтею 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлений вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації змін до установчих документів і такої підстави, як пропуск товариством визначеного у ст.7 Закону України «Про господарські товариства» строку, не встановлено.

Крім того, суд вважає безпідставними посилання позивачів на незаконність дій державного реєстратора щодо здійснення реєстраційного запису на підставі неправомочного сфальсифікованого протоколу загальних зборів товариства від 29.10.2013 року з огляду на таке.

Як встановлено судом, державний реєстратор провів реєстрацію змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД на підставі копії протоколу загальних зборів товариства від 29.10.2013 року, що відповідає вимогам ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». На час вчинення реєстраційної дії відповідачу не було надано рішення суду про визнання недійсним протоколу від 29.10.2013 року.

Разом з тим, суд не приймає до уваги твердження позивача про неправомочність вказаного протоколу загальних зборів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД із тих підстав, що при розгляді даної справи суд не вправі вийти за межі своєї компетенції та заявлених вимог, і надавати оцінку такому рішенню, та враховує, що предметом оскарження у даній справі є лише дії державного реєстратора.

Водночас суд звертає увагу на те, що до повноважень державного реєстратора не належить вирішення питання щодо правомірності поданого протоколу загальних зборів товариства від 29.10.2013 року, оскільки державний реєстратор не наділений повноваженнями перевіряти законність та правомірність прийнятих власниками або уповноваженими органами юридичної особи тих чи інших рішень, які подаються в подальшому державному реєстратору для вчинення реєстраційної дії, так як згідно частини четвертої статті 53 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідальність за внесення до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, покладається на винних осіб.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що при вчиненні реєстраційної дії №11841050008000374 від 14.03.2014 року щодо реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Фарма-Стар» ЛТД державний реєстратор Реєстраційної служби Ківерцівського районного управління юстиції Волинської області Міськевич Г.С. діяла в межах наданих їй повноважень та у спосіб, визначений законом, а тому в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1, ОСОБА_2 слід відмовити повністю.

Керуючись ст.ст.11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Реєстраційної служби Ківерцівського районного управління юстиції Волинської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Фарма-Стар» ЛТД про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити дії відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 18 червня 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2014
Оприлюднено25.06.2014
Номер документу39347822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/878/14

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Постанова від 13.06.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні