14/56-09-1621
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"01" червня 2009 р.
Справа № 14/56-09-1621
За позовом ВАТ "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ"
до відповідача: Одеської залізниці
про стягнення 22317,56 грн.
Суддя Горячук Н. О.
Представники:
Від позивача: за дов. Довга Н.П.;
Від відповідача: за дов. Слюсар М.М.;
Суть спору: ВАТ "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ" звернулось до господарського суду Одеської області з позовом та уточненням до нього про стягнення з відповідача вартості нестачі вантажу у сумі 22317,56грн. Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:
На виконання умов укладеної між ВАТ "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ" та Одеської залізниці угоди на перевезення вантажу на користь третьої особи „АИРОЛ МЕТАЛС АГ" по залізничній накладній № 45555629 від 10.10.2008р. відповідно до ст. 6 статуту залізниць України, у вагоні №53599718 позивачем на адресу Ізмаїльського морського торговельного порту по дорученню „АЙРОЛ МЕТАЛС АГ" було відвантажено 11 пачок прокату чорних металів вагою 61220кг.
На станцію призначення вантаж прибув з нестачею маси, про що складені акт загальної форми № 1650 від 12.10.2008р. (ст. Колосовка Одеської залізниці) та комерційний акт
№БО 706426/262 від 14.10.2008р. станції Ізмаїл - порт Одеської залізниці, якими було виявлено
10 пачок у кожухах на салазках вантаж (прокат чорних металів), кількість місць менше на одну пачку партії 23542-1. Комерційним актом №БО 706426/262 від 14.10.2008р. встановлена вага відсутньої пачки 5090 кг. Викладене свідчить про незбереження частини вантажу при перевезені.
Відповідно ст. 307 Господарського кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
Перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини (ст. 314 Господарського кодексу України)
Статтею 113 Статуту залізниць України, встановлено, що за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.
Згідно п. 27 Правил видачі вантажів (розділ 8 Правил перевезень), затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.
При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить:
- 2% маси, зазначеної в перевізних документах: вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані; руда марганцева і хромова; кварцити у подрібненому стані (фракції 0-6 мм); мідний купорос; хімічна сировина навалом; солі; фрукти свіжі; овочі свіжі; шкіра оброблена і мокросолона; тютюн; м'ясо свіже;
- 1,5% маси, зазначеної в перевізних документах: вугілля деревне; будівельні матеріали; кварцити в кусках; жири; риба солона; мінеральні добрива;
- 1% маси, зазначеної в перевізних документах: мінеральне паливо; кокс; руда залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита всяка; копченості м'ясні всякі;
- 0,5% маси всіх інших вантажів.
Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:
а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;
б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;
в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.
Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
При таких обставинах, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у сумі 22317,56грн., що складає вартість недостачі прокату чорних металів де вартість вантажу врахована відповідно довідки вантажовідправника у сумі 4384,59грн./тн., з урахуванням норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст.ст. 44,49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19,
р/р 26003000001 в Одеській філії АБ "Експрес-Банк" в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315 на користь ВАТ "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ"
(м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, 72, р/р 26003032840001 у АКІ „Індустріалбанк", МФО 313849, ЗКПО 00191230) 22317 /двадцять дві тисячі триста сімнадцять/ грн. 56 коп. вартість нестачі вантажу, 223 /двісті двадцять три/ грн. 18 коп. держмита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. витрат на інформаційне-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2009 |
Оприлюднено | 30.06.2009 |
Номер документу | 3934877 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні