ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" червня 2014 р. Справа № 914/747/14
Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:
головуючого судді Юрченка Я.О.
суддів Давид Л.Л.
Хабіб М.І.
при секретарі судового засідання Бараняк Н.Я.
за участю представників:
від позивача : Мельник Т.П.;
від відповідача: Лесько М.І.
розглянувши матеріали апеляційної скарги Львівського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", вих. № 51-9-05 від 14.05.2014 року
на рішення Господарського суду Львівської області від 05.05.2014
у справі № 914/747/14
за позовом: Львівського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", м. Львів,
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна фірма "Жовква" ЛТД, м. Жовква,
про стягнення 3 689,75 грн,
Львівське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" звернувся до Господарського суду Львівської області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна фірма "Жовква" ЛТД про стягнення 3 689, 75 грн (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог), а саме 2 784, 03 грн заборгованості з відшкодування сплачених позивачем сум земельного податку, 835,21 грн штрафу та 70, 51 грн пені.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення умов догвору про відшкодування сплачених сум земельного податку від 09.07.2012 своєчасно та в повному обсязі не відшкодовано сплачений позивачем земельний податок, внаслідок чого виникла заборгованість, на яку останнім нараховано штраф та пеню.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 05.05.2014 у справі № 914/747/14 у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням місцевого господарського суду, позивач - Львівське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" звернулось до Львівського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій вважає, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм чинного законодавства, просить його скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задоволити з підстав, викладених в апеляційній скарзі. Обгрунтовуючи вимоги апеляційної скарги зазначає, що договором передбачений обов'язок відповідача відшкодовувати сплачені суми земельного податку до припинення права позивача постійного користування земельною ділянкою, а не до припинення будівництва.
Крім того, зазначає, що такий обов'язок відповідача не регулюється договором про делегування функцій від 04.04.2007 та договором про передачу права на завершення припиненого будівництва від 15.10.2010.
Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 23.05.14 у складі колегії суддів: головуючого судді Юрченка Я.О., суддів Зварич О.В. та Хабіб М.І., апеляційну скаргу прийнято до провадження, розгляд скарги призначено на 17.06.14.
10 червня 2014 відповідач, скориставшись своїм правом, передбаченим ст. 96 ГПК України, подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просить залишити рішення господарського суду Львівської області від 05.05.2014 у справі № 914/747/14 без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
У зв'язку з перебуванням судді Зварич О.В. у відпустці, розпорядженням голови Львівського апеляційного господарського суду від 16.06.2014 у склад колегії для розгляду справи № 914/747/14 введено замість судді Зварич О.В. - суддю Давид Л.Л.
В судове засідання 17.06.2014 з'явились представники сторін та підтримали власні доводи, викладені в апеляційній скарзі та відзиві на неї.
Розглянувши матеріали апеляційної скарги, відзиву на неї, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення місцевим господарським судом, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду вважає, що у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити, а рішення господарського суду Львівської області від 05.05.2014 у справі № 914/747/14 - залишити без змін, виходячи з наступного.
27 жовтня 2010 року товариством з обмеженою відповідальністю "Львівжитлокомплекс" та товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна фірма "Жовква ЛТД", за згодою Львівського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" та за заявами позичальників Львівського регіонального управління, укладено договір про передачу права на завершення припиненого будівництвом 31-квартирного житлового будинку по вул. Л.Курбаса, 7 в м. Жовква Львівської області. Пунктом 2.1 цього догвору передбачено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Львівжитлокомплекс" передало відповідачу право на завершення припиненого будівництвом 31-квартирного житлового будинку по вул. Л.Курбаса, 7 в м. Жовква Львівської області.
Відповідно до 5.1.1. цього догвору, відповідач гарантував збудувати 31-квартирний житловий будинок по вул. Л.Курбаса, 7 в м. Жовква Львівської області в нормативні терміни з кінцевим терміном здачі об'єкту в експлуатацію - IV квартал 2012 року. Функція організації та забезпечення здачі житлового будинку в експлуатацію покладена на відповідача.
Пунктом 5.1.2. Догвору після завершення будівництва житлового будинку за адресою: м. Жовква, вул. Л.Курбаса, 7, відповідач гарантував забезпечити інтереси інвесторів - позичальників Львівського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи" Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" пропорційно до їх пайової участі та сплачених пайових внесків у спорудження цього об'єкту шляхом передачі їм у власність квартир без права зміни їх вартості.
9 липня 2012 року Львівським регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", товариством з обмеженою відповідальністю "Львівжитлокомплекс" та товариством з обмеженою відповідальністю Будівельна Фірма "Жовква" ЛТД на виконання договору про делегування функцій від 04.04.2007 та договору про передачу права на завершення припиненого будівництва 31 квартирного житлового будинку по вул. Курбаса 7 , м. Жовква від 15.10.2010, уклали договір про відшкодування сплачених сум земельного податку.
Предметом даного договору є виплата відшкодування сум земельного податку, встановленого Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 № 1015, згідно повідомлення Львівського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" - товариством з обмеженою відповідальністю "Львівжитлокомплекс" та товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна фірма "Жовква ЛТД" за будівництво на земельній ділянці, що знаходиться у користуванні регіонального управління, по вул. Л.Курбаса, 7 в м. Жовква Львівської області (право користування земельною ділянкою засвідчується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 175875, кадастровий номер земельної ділянки 4622710100:01:007:0047).
За умовами цього договору, а саме п. 2.1 позивач доручає, а відповідач приймає обов'язок відшкодувати земельний податок відповідно до повідомлення позивача.
Згідно з п. 2.2. договору відповідач не пізніше 10-ти робочих днів сплачує суму земельного податку за період з 01.01.2011 р. і до моменту укладення цього договору, а згодом - щомісячно, але не пізніше 15 числа місяця на рахунок вказаний в п. 1.3. договору. Земельний податок відшкодовується з 01.01.2011 року і до припинення права користування земельною ділянкою Львівського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву".
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461 "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I-III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі - Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація).
В пункті 6 вищевказаної постанови вказано, що у разі прийняття об'єкта в експлуатацію в I або IV кварталі строки виконання окремих видів робіт з оздоблення фасадів та благоустрою території можуть бути перенесені, але тільки у зв'язку з несприятливими погодними умовами. Перелік таких робіт і строки їх виконання визначаються замовником, про що робиться відповідний запис в декларації або в акті готовності об'єкта до експлуатації.
Пунктом 9 постанови визначено процедуру прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, а саме, на об'єкті повинні бути виконані всі передбачені проектною документацією згідно із державними будівельними нормами, стандартами і правилами роботи, а також змонтоване і випробуване обладнання.
Датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.
Відповідно до рішення Виконавчого комітету Жовківської міської ради Львівської області від 26.09.2012 за № 302 Про присвоєння поштової адреси новозбудованому 32-ох квартирному житловому будинку по вул. Л.Курбаса в м. Жовква, новозбудованому 32-ох квартирному житловому будинку ТОВ БФ "Жовква ЛТД" присвоєно № 7-Б по вул. Л. Курбаса в м. Жовква .
Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечується обома сторонами, 13.11.2012 прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єктом, а саме, житлового будинку по вул. Л. Курбаса, 7 в м. Жовква Львівської області введено в експлуатацію, що підтверджується Декларацією про готовність об'єкта до експлуатації № ЛВ14312216414, яка зареєстрована відповідно до ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області.
У вищевказаній Декларації, а саме в п. 15 зазначено, що на об'єкті виконано всі передбачені проектною документацією згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами роботи, обладнання встановлено згідно з актами про його прийняття після випробування у визначеному порядку. Також зазначено, що у зв'язку з несприятливими погодними умовами роботи з оздоблення фасадів та благоустрою території, строки виконання перенесено до квітня-травня 2013.
Зважаючи на вищевикладене, будівництво об'єтку завершено 13.11.2012. Оскільки догором про відшкодування сплачених сум земельного податку від 09.07.2012 таке відшкодування передбачено саме за будівництво на земельній ділянці, що знаходиться у постійному користуванні позивача, правові підстави для скасування рішення місцевого господарського суду та задоволення позовних вимог відсутні.
Зі змісту ст. 11 ЦК України випливає, що цивільні права і обов'язки виникають з дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права і обов'язки.
Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно з ч.1 ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Згідно з ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст. 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно з ч. 1, ч. 2, ч. 7 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, догвору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, апеляційний господарський суд вважає необґрунтованими та такими, що не спростовують правомірних висновків місцевого суду, викладених в оскаржуваному рішенні.
Відповідно до вимог ст.ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
На підставі викладеного апеляційний суд дійшов висновку, що скаржником не доведено наявності підстав для скасування рішення та для задоволення апеляційної скарги.
Судовий збір за розгляд апеляційної скарги покладається на скаржника.
Керуючись ст.ст. 33, 43, 99, 101, 103, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд,
П О С Т А Н О В И В :
1. В задоволенні апеляційної скарги Львівського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" відмовити.
2. Рішення Господарського суду Львівської області від 05.05..2014 у справі № 914/747/14 залишити без змін.
3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.
4. Справу повернути до місцевого господарського суду.
Повна постанова складена 23 червня 2014.
Головуючий суддя Юрченко Я.О.
Суддя Давид Л.Л.
Суддя Хабіб М.І.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 26.06.2014 |
Номер документу | 39377724 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Юрченко Я.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні