Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 червня 2014 р. Справа № 805/6139/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Волгіної Н.П.,
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА",
треті особи - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції, Комунальне підприємство "Житловик - 3"
про визнання недійсними зміни в установчих документах, -
В С Т А Н О В И В :
Макіївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА", треті особи - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції, Комунальне підприємство "Житловик - 3", в якому просить визнати повністю недійсними зміни, внесені до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" (ЄДРПОУ 32746211) щодо його місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 2-4).
Доводи позовної заяви обґрунтовані наступним.
Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне) місце обліку, а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Згідно з п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
21 лютого 2014 року Макіївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - Макіївська ОДПІ) отримала лист від Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області № 2744/10-04-62-18-02-25 від 30 січня 2014 року разом із обліковою справою Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" для взяття останнього на облік до Кіровського відділення Макіївської ОДПІ у зв'язку зі зміною місцезнаходження товариства.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АВ № 560171 Товариство з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Місцезнаходженням юридичної особи відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться керування діяльністю юридичної особи (знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
За результатами здійснення заходів щодо встановлення місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" інспекцією встановлено, що:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" за адресою: АДРЕСА_1 не знаходиться, вивіска з назвою підприємства, режим роботи відсутній (акт від 6 березня 2014 року за № 488/05-93-15/32746211);
- за даною адресою знаходиться багатоповерхова будівля гуртожитку, балансоутримувачем якою є Комунальне підприємство "Жилсервіс-3" (лист № 742 від 12 листопада 2013 року);
- договір оренди між Комунальнм підприємством "Жилсервіс-3" та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" не укладався (лист № 742 від 12 листопада 2013 року).
У зв'язку із відсутністю відповідача за адресою: АДРЕСА_1, Макіївська ОДПІ позбавлена можливості виконувати свої функції стосовно належного обліку Товариства.
Позивач вважає, що подані до реєстру відомості щодо зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" є недостовірними, тобто, не відповідають вимогам чинного законодавства.
28 березня 2014 року на підставі рішення від 26 березня 2014 року інспекцією винесено повідомлення № 1/9/05-93-18-14 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, яке направлено в ВДРЮОФОП та отримано останнім 31 березня 2014 року.
Відповідно до ідентифікаційних даних державним реєстратором останні реєстраційні дії проводились 30 квітня 2014 року щодо відомостей ЄДР від 4 лютого 2014 року стосовно місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" за адресою: 86136, АДРЕСА_1.
Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Податковим кодексом України та є боржником перед бюджетом. Одним з обов'язків платника податків за пп 16.1.4 п. 16.1 Податкового кодексу України обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 19-1.1.2 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи контролю-ють своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
В порушення чинного законодавства відповідачем остання податкова звітність надана 8 жовтня 2013 року за 2012 рік. Станом на 5 травня 2014 року податковий борг відповідача складає 119 595,86 грн.
Зазначеним діями відповідача заподіюється шкода інтересам держави, тому що порушується встановлений законодавством порядок надання податкової звітності суб'єктів підприємницької діяльності ю Вказане порушення створює передумови до ненадходження в державний бюджет податків, зборів (обов'язкових платежів) за рахунок яких забезпечується виконання загальнодержавних програм, а також перешкоджає здійсненню державного контролю за діяльністю суб'єктів підприємницької діяльності.
Частиною 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичним особам державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно з законодавством України.
Скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення записів щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Відповідно до ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його держаному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Враховуючи наведене вище, позивач звернувся до суду із даним позовом (а.с. 2-4).
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи Макіївську ОДПІ повідомлено судом належним чином. 16 червня 2014 року представником позивача до канцелярії суду надано заяву про розгляд справи без участі представника інспекції (а.с. 110).
Представник Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи товариство повідомлено судом належним чином. Причини неявки представника суду не повідомлені.
Представник третьої особи - Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи відділ повідомлявся судом належним чином.
30 травня 2014 року до канцелярії суду надійшли заперечення від Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Макіївського МУЮ, які обґрунтовані наступним.
18 жовтня 2013 року у зв'язку із зміною місцезнаходження до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції поштовим відправленням надійшла реєстраційна справа Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" (ЄДРПОУ 32746211) та взята на облік відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
31 березня 2014 року до Відділу державної реєстрації надійшло повідомлення від Макіївської ОДПІ (Кіровське відділення) про відсутність відповідача за місцезнаходженням.
Відповідно п. 14 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" направлено юридичній особі Повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки "про підтвердження відомостей" до 30 квітня 2014 року.
У зв'язку із тим, що картка до вказаного строку не була подана, 30 квітня 2014 року державним реєстратором проведено реєстраційну дію "Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу".
Інших реєстраційних дій відділом державної реєстрації щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" не проводилось (а.с. 41).
4 червня 2014 року до канцелярії суду надійшло клопотання від Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції про розгляд справи без участі представника відділу (а.с. 107).
Представник Комунального підприємства "Житловик - 3" в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи підприємство повідомлено судом належним чином. Причини неявки представника суду не повідомлені.
10 червня 2014 року до канцелярії суду від підприємства надійшли пояснення на позовну заяву, в яких зазначено, що будинок № 14 по вул. Грузський м. Макіївки Донецької області перебуває на балансі Комунального підприємства "Житловик-3" з 1 листопада 2012 року. ОСОБА_1 зареєстрований у якості члена родини ОСОБА_2 за адресою: 86136, АДРЕСА_1, у період з 12 липня 2013 року по 17 вересня 2013 року. Договір оренди між Комунальним підприємством "Житловик-3" та ТОВ "АРАТТА" не укладався (а.с. 108).
Відповідно до п. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у порядку письмового провадження у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що перешкод для розгляду справи, передбачених ст. 128 КАС України не має, представники сторін та третіх осіб в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись судом належним чином, а представник позивача надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, беручи до уваги достатність доказів в матеріалах справи для вирішення справи по суті, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що слід відмовити в задоволені позову з наступних підстав та мотивів.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" (далі - відповідач, ТОВ "АРАТТА") є юридичною особою, зареєстрованою 21 листопада 2003 року за № 1 224 120 0000 027675, код ЄДРПОУ 32746211; місцезнаходження: 49000, АДРЕСА_4.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АВ № 780734, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АВ № 56017, Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 27 травня 2014 року та даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (http://irc.gov.ua/), Товариство з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 5, 6-8, 47, 112-116).
Договором купівлі продажу частки у статутному капіталі (фонді) ТОВ "АРАТТА" від 18 вересня 2013 року ОСОБА_4 придбав у власність частку у статутному фонді товариства у розмірі 100 відсотків. Договір посвідчено приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_3 та зареєстровано в реєстрі за № 1440 (а.с. 70).
Протоколом № 4 загальних зборів учасників ТОВ "АРАТТА" від 18 вересня 2013 року вирішено вважати ОСОБА_4 єдиним учасником товариства, якому належить 100 відсотків статутного капітулу; ввести зміну до статуту товариства шляхом викладення його у новій редакції; звільнено з посади директора товариства ОСОБА_5 та призначено на цю посаду ОСОБА_4, доручено ОСОБА_4 вжити заходів щодо проведення державної реєстрації установчих документів товариства в порядку, встановленому чинним законодавством (а.с. 56-57, 73-74).
19 вересня 2013 року ТОВ "АРАТТА" подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема, це зміни місцезнаходження юридичної особи, яка прийнята державним реєстратором ОСОБА_6 На підставі поданих документів державним реєстратором ОСОБА_6 здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, змінено склад засновників товариства та змінено місцезнаходження Товариства, зазначивши нову адресу: АДРЕСА_1 (а.с. 51-55, 75-82).
Відповідно до акту прийому-передачі реєстраційної справи на зберігання до іншого органу, що здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 30 вересня 2013 року № б/н, Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського МУЮ 30 вересня 2013 року передано, а державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції 18 жовтня 2013 року прийнято реєстраційну справу Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" на підставі зміни місцезнаходження юридичної особи (а.с. 87).
Відповідно до повідомлення про зміну місцезнаходження реєстраційної справи від 18 жовтня 2013 року (вих. № 04.7-31-214), місцезнаходження реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" змінено на Реєстраційну служу Макіївського міського управління юстиції Донецької області (а.с. 89).
Як вбачається з листа ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська від 30 січня 2014 року, 20 січня 2014 року (вих. № 58/7/05-93-18-13-23) Реєстраційною службою Макіївського міського управління юстиції реєстраційна справа Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" була направлена до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська (а.с. 21).
30 січня 2014 року Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області листом № 2744/10-04-62-18-02-25 повернула облікову справу ТОВ "АРАТТА" до Кіровського відділення Макіївської ОДПІ у зв'язку із безпідставністю її направлення, а саме - у зв'язку із відсутністю скасування реєстраційної дії про зміну місцезнаходження в Єдиному державному реєстрі. Цей лист отримано Макіївською ОДПІ 21 лютого 2014 року (а.с. 21-22).
25 лютого 2014 року ТОВ "АРАТТА" взято на облік до Макіївської ОДПІ (а.с. 20).
5 березня 2014 року посадовими особами Кіровського відділення Макіївської ОДПІ проведена перевірка знаходження ТОВ "АРАТТА" за юридичною адресою: 86136, АДРЕСА_1, за результатами якої складено Акт № 488/05-93-15/2/32746211 (а.с. 27), де зазначено, що ТОВ "АРАТТА" за місцем реєстрації не знаходиться; за зазначеною адресою знаходиться багатоповерхова будівля гуртожитку, яка знаходиться на утриманні Комунального підприємства "Житловик-3"; згідно відповіді Комунального підприємства "Житловик-3" договір оренди з ТОВ "АРАТТА" комунальним підприємством не укладався (а.с. 31); ОСОБА_4 було зареєстровано за цією адресою з 12 липня 2013 року по 17 вересня 2013 року (а.с. 28).
7 березня 2014 року Макіївською ОДПІ складено довідку № 814/7/05-18-07-04-13 про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, відповідно до якої місцезнаходження платника податків ТОВ "АРАТТА" не встановлено (а.с. 26)
24 березня начальник Макіївської ОДПІ повідомив заступника начальника Кіровського відділення Макіївської ОДПІ про здійснення виїзду за адресою реєстрації ТОВ "АРАТТА" з метою встановлення місцезнаходження керівника товариства - ОСОБА_4
В ході проведених заходів місцезнаходження ОСОБА_4 встановити не виявилось можливим, за адресою 86136, АДРЕСА_1 ТОВ "АРАТТА" не знаходиться. В ході опитування дружини ОСОБА_4 ОСОБА_7 (а.с. 30) встановлено, що ОСОБА_4 за даною адресою не проживає (а.с. 29).
26 березня 2014 року Кіровським відділенням Макіївської ОДПІ прийнято рішення № 269 про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення (за формою № 18-ОПП) про відсутність ТОВ "АРАТТА" за зазначеним місцезнаходженням. В обґрунтування доцільності такого повідомлення зазначено, що платник відсутній за зареєстрованим місцезнаходженням; направлено запит до Макіївської ОДПІ щодо встановлення місцезнаходження № 237/7/05-93/15-13-4-1 від 7 березня 2014 року та отримано відповідь № 814/7/05-18-07-04-13 від 7 березня 2014 року про відсутність місцезнаходження товариства за адресою (а.с. 33).
28 березня 2014 року Макіївська ОДПІ повідомила державного реєстратора про відсутність ТОВ "АРАТТА" за адресою: 86136, АДРЕСА_1 (а.с. 36, 91).
31 березня 2014 року державний реєстратор Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції Донецької області Юшко К.О. повідомив ОСОБА_4 (вих. № 09.8-11-283) щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 92). Це повідомлення направлено ОСОБА_4 2 квітня 2014 року (а.с. 93) (повернуто поштовим відділенням до Реєстра-ційної служби 5 травня 2014 року у зв'язку із закінченням терміну зберігання, а.с. 94).
25 квітня 2013 року посадовими особами Кіровського відділенням Макіївської ОДПІ складено Акт № 524/05-93-15/32746211 про ненадання податкової звітності ТОВ "АРАТТА" з 8 жовтня 2013 року (а.с. 23). Згідно облікової картки ТОВ "АРАТТА" податкова заборгованість товариства станом на 28 лютого 2014 року складає 20366,00 грн (а.с. 24).
30 квітня 2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції Донецької області Ісаєвою Л.Л. в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - ТОВ "АРАТТА" (а.с. 47).
У зв'язку із тим, що станом на дату звернення позивача до суду в Реєстрі міститься запис про місцезнаходження ТОВ "АРАТТА" за адресою: 86136, АДРЕСА_1, за якою цього підприємства фактично не має, зазначене робить неможливим (за твердженням позивача) здійснення інспекцією контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати відповідачем податків, зборів, платежів. Враховуючи наведене вище, позивач звернувся до суду із даним позовом.
При прийнятті рішення по справі суд керується наступним.
Ст. 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону № 755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 755-IV Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.
Згідно ч. 1 ст. 17 цього Закону відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до абз.абз. 7, 14 ч. 2 ст. 17 Закону № 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться: відомості щодо місцезнаходження юридичної особи; дата та номер запису про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про внесення змін до нього.
У відповідності до ч. 1 ст. 29 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Згідно до ч. 7 цієї статті державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до ч. 11 ст. 29 державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені ч.ч. 1, 2, 4, 5, 7 ст. 8, ч. 5 ст. 10 цього Закону;
- документи подані не у повному обсязі;
- документи подано особою, яка не має на це повноважень;
- до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
Відповідно до ст. 30 Закону № 755-IV державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених ч. 1 ст. 27 цього Закону (невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів).
Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Згідно ч. 13 ст. 29 Закону № 755-IV проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами 1-5 ст. 25 та частинами 2-3 ст. 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Враховуючи, що Товариством з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" у вересні 2013 року були надані до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровського міського управління юстиції всі документи, зазначені ч. 1 ст. 29 Закону № 755-IV, беручи до уваги відсутність підстав для залишення без розгляду документів, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів (ч. 11 ст. 29 Закону № 755-IV), а також підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів (ст. 30 Закону № 755-IV), суд дійшов висновку про правомірність дій Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровського міського управління юстиції щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформації стосовно зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" з адреси: 49000, АДРЕСА_4 на адресу: АДРЕСА_1.
З цих підстав суд вважає правомірними записи № 12241050006027675 та № 12241070007027675 від 23 вересня 2013 року, зроблені державним реєстратором ОСОБА_6 в Єдиному державному реєстрі стосовно внесення зміни щодо місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА", відповідно до якого місцезна-ходження Товариства зазначено за адресою: АДРЕСА_1.
Відповідно, позовні вимоги позивача про визнання повністю недійсними змін, внесених до установчих документів щодо місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА" (ЄДРПОУ 32746211) за адресою: 86136, АДРЕСА_1 - задоволенню не підлягають.
Крім цього, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до абз. 2 ч. 12 ст. 19 Закону № 755-IV у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Як встановлено судом, 28 березня 2014 року Макіївська ОДПІ повідомила державного реєстратора про відсутність ТОВ "АРАТТА" за адресою: 86136, АДРЕСА_1 (а.с. 36, 91).
31 березня 2014 року державний реєстратор Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції Донецької області Юшко К.О. повідомив ОСОБА_4 (вих. № 09.8-11-283) щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 92-94).
Згідно з абз. 1 ч. 14 ст. 19 Закону № 755-IV у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
На виконання зазначеної норми 30 квітня 2014 року державним реєстратором Реєстра-ційної служби Макіївського міського управління юстиції Донецької області Ісаєвою Л.Л. в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - ТОВ "АРАТТА" (а.с. 47).
Таким чином, державний реєстратор Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції Донецької області Ісаєва Л.Л. цілком правомірно 30 квітня 2014 року внесла запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - ТОВ "АРАТТА".
Разом із цим, суд зазначає наступне.
Відповідно до приписів Закону № 755-IV відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування, визнання неправомірним чи недійсним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи (на чому наполягає позивач), але може бути підставою для внесення відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру та у подальшому постановлення судового рішення про припинення цієї юридичної особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону № 755-IV однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням (запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу не є такою підставою).
Таким чином, для реалізації права позивача звернутись до суду із позовом про припинення юридичної особи - ТОВ "АРАТТА" з підстави відсутності цієї юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність товариства за місцезнаходженням є обов'язковою.
Як вбачається з матеріалів справи, 5 травня 2014 року повідомлення державного реєстратора, направлене на адресу відповідача про необхідність надання підтвердження відомостей про місцезнаходження товариства повернулось позивачу 5 травня 2014 у зв'язку із «закінченням терміну зберігання» (а.с. 93-94).
Згідно з абз. 2 ч. 14 ст. 19 Закону № 755-IV якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 47) станом на 27 травня 2014 року запис про відсутність відповідача за адресою: 86136, АДРЕСА_1 - відсутній.
Суд вважає за необхідне зауважити, що предметом розгляду в даній справі є визнання недійсними змін, внесених відповідачем до установчих документів щодо його місцезна-ходження за адресою: 86136, АДРЕСА_1.
Позовних вимог до Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції Донецької області Ісаєвою Л.Л. або державного реєстратора Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції Донецької області щодо визнання їх бездіяльності з невнесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність відповідача за зареєстрованим місцезнаходженням - в межах даної справи не заявлено.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять. Кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Таким правом користуються й особи, в інтересах яких подано адміністративний позов, за винятком тих, які не мають адміністративної процесуальної дієздатності.
Враховуючи наведені приписи, суд розглядає адміністративний позов в межах заявлених Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області позовних вимог.
На підставі викладеного вище, враховуючи встановлені судом обставини та приписи ст. 71 КАС України, суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні адміністративного позову Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області.
Керуючись ст. 2, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 158-163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволені позову Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРАТТА", треті особи - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Макіївського міського управління юстиції, Комунальне підприємство "Житловик - 3" про визнання недійсними змін до установчих документах щодо місцезнаходження товариства за адресою: 86136, АДРЕСА_1 - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Волгіна Н.П.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 26.06.2014 |
Номер документу | 39393079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Волгіна Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні