Ухвала
від 10.06.2014 по справі 826/4995/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4995/14 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П. Суддя-доповідач: Василенко Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

10 червня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І.,

при секретарі Зубрицькому Д.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.04.2014 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Віратрейдінг» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «Віратрейдінг» звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило: визнати протиправним та скасувати рішення № 90/26-55-15-07 від 04.04.2014 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.04.2014 позов задоволено.

Не погоджуючись з зазначеним вище судовим рішенням відповідач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржувану постанову, як таку, що постановлена із порушенням норм матеріального і процесуального права, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи ТОВ «Віратрейдінг» зареєстроване як юридична особа 01.08.2012, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 10701020000 047063, код в ЄДРПОУ 38345843.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 808761 місцезнаходженням юридичної особи є м. Київ, бул. Дружби Народів, 18/7.

З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві 01.12.2012 видано позивачу свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість серії НБ № 498664, яким присвоєно індивідуальний податковий номер 383458426559.

Відповідачем на підставі п.п. «г» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України прийнято рішення № 90/26-55-15-07 від 04.04.2014 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Віратрейдінг».

Підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість стало те, що за результатами перевірки даних декларацій з ПДВ за період з березня 2013 року по лютий 2014 року встановлено відсутність постачання/придбання товарів протягом 12 послідовних податкових місяців.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що передбачені підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України правові підстави для анулювання ТОВ «Віратрейдінг» реєстрації платника податку на додану вартість у відповідача відсутні, а тому оскаржуване рішення підлягає скасуванню.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийняте податковим органом відповідно до положень чинного законодавства, а тому є правомірним та не підлягає скасуванню.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно з п. 5.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.01.2014 № 26 (далі - Положення № 26) анулювання реєстрації за ініціативою відповідного контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 статті 184 розділу V Податкового кодексу (підпункти «б» - «з» пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

З матеріалів справи вбачається, що оскаржуване рішення податкового органу від 04.04.2014 про анулювання ТОВ «Віратрейдінг» реєстрації платника податку на додану вартість прийнято на підставі довідки податкового органу від 04.04.2014 № 90/28-55-15-07.

Відповідно до п. 5.6 Положення № 26 за наявності зазначених підтверджуючих документів (відомостей) податковий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежне від здійснення податковим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

За наявності зазначених підстав орган ДПС приймає відповідне рішення в порядку передбаченому Положенням № 26.

Відповідно до п. 5.7 Положення № 26 протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи, вказаним у Свідоцтві, або за наявності відомостей про комісію з припинення (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику ГІДВ, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податку чи представнику платника.

Як свідчать матеріали справи позивач подавав податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з березня 2013 року по лютий 2014 року, а саме:

- декларація з податку на додану вартість за березень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9017168698, дата прийняття 01.04.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за квітень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9025727008, дата прийняття 03.05.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за травень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9032387669, дата прийняття 04.06.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за червень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9038662892, дата прийняття 01.07.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за липень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9046755788, дата прийняття 01.08.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за серпень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9057095332, дата прийняття 13.09.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за вересень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9064752797, дата прийняття 15.10.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 37500 грн., сума податку на додану вартість складає 7500 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за жовтень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9074586416, дата прийняття 19.11.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 387214 грн., сума податку на додану вартість складає 77443 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за листопад 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9082022033, дата прийняття 19.12.2013, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 783265 грн., сума податку на додану вартість складає 156653 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за грудень 2013 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9088029137, дата прийняття 18.01.2014, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 5290 грн., сума податку на додану вартість складає 1058 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за січень 2014 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9008070597, дата прийняття 19.02.2014, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 16457 грн., сума податку на додану вартість складає 3291 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за лютий 2014 року, реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9014198440, дата прийняття 18.03.2014, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 78853 грн., сума податку на додану вартість складає 15771 грн.;

Зі змісту вказаних декларацій з податку на додану вартість вбачається, що у період з вересня 2013 року по лютий 2014 року позивачем задекларовано обсяг постачання (без податку на додану вартість) на загальну суму 1 308 579 грн. та суму податку на додану вартість в розмірі 261 716 грн., а відсутність постачання/придбання товарів, згідно вказаних декларацій, були у позивача виключно у період з квітня 2013 року по серпень 2013 року.

Всі декларації прийняті податковим органом без зазначення будь-яких порушень та з додержанням вимог ст. 49 Податкового кодексу України.

Посилання апелянта на акт про неможливість проведення зустрічної перевірки позивача є безпідставними, оскільки п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України містить вичерпний перелік підстав анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку, серед яких відсутня така підстава, як наявність акта про неможливість проведення зустрічної перевірки позивача.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що висновок Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України стосовно подання позивачем протягом періоду з березня 2013 року по лютий 2014 року декларацій, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи кредиту є помилковим та не підтверджується деклараціями ТОВ «Віратрейдінг» за вказаний період, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що вірно встановлено судом першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.04.2014 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Кузьменко В.В.

Шурко О.І.

Повний текст ухвали виготовлений 13.06.2014.

.

Головуючий суддя Василенко Я.М.

Судді: Кузьменко В. В.

Шурко О.І.

Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено25.06.2014

Судовий реєстр по справі —826/4995/14

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Постанова від 29.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні