Постанова
від 11.06.2014 по справі 805/5408/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 червня 2014 р. Справа № 805/5408/14

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Кошкош О.О., суддів Галатіної О.О., Давиденко Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Восток Агро" до Державної інспекції України з контролю за цінами про визнання протиправним та скасування рішення та припису,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Державної інспекції України з контролю за цінами про визнання протиправним та скасування рішення та припису. В обґрунтування зазначив, що протягом 2013 року реалізація яйця здійснювалась за оптово-відпускними цінами, що були нижчими ніж 8,65 грн./дес. з ПДВ, при цьому підприємство не повинно декларувати оптово-відпускні ціни на продовольчі товари, зокрема, яйце куряче, оскільки ціни протягом місяця більш, як на 1 відсоток не збільшувало. Просили визнати протиправним та скасувати рішення Державної інспекції з контролю за цінами від 07.04.2013 року за №56; визнати протиправним та скасувати припис Державної інспекції з контролю за цінами від 07.04.2013 року за №44.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, через службу діловодства надав клопотання про розгляд справи без його участі. Просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Через відділ діловодства та документообігу Донецького оружного адміністративного суду надав заперечення в якому зазначив, що позивач за період з 17.09.2013 року по 24.12.2013 року реалізував яйця курячі С1 за оптово-відпускними цінами, що перевищують задекларовані понад 1 відсоток, в результаті чого необґрунтовано отримав виручку в сумі 196 768,74 грн., чим порушив вимоги п.1 розпорядження Голови Донецької обласної державної адміністрації від 30.05.2011 року №301 «Про декларування зміни оптово-відпускних» цін на продовольчі товари», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Київській області 25.04.2008 року за №8/655, та пункту 2 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 року №1222. Просили відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів встановла наступне.

Товариство з додатковою відповідальністю «Восток Агро» (код ЄДРПОУ 37966985, 83144, м.Донецьк, вул.Щорса, б.104) зареєстровано в якості юридичної особи 29.11.2011 року.

Державною інспекцією України з контролю за цінами у період з 17.03.2014 року по 31.03.2014 року здійснена планова перевірка дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, за результатами якої 31 березня 2014 року складено акт №87, під час якої виявлені порушення п.2 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 року №1222 та пункту 1 розпорядження голови Донецької облдержадміністрації від 30.05.2011 року №301 «Про декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари», зареєстроване в Головному управлінні юстиції у Донецькій області 09.06.2011 року за №46/1855, а саме в період з 17.09.2013 року по 24.12.2013 року ТОВ «Восток Агро» реалізовано яйце куряче С1 за оптово-відпускними цінами, які збільшувались протягом місяця більш ніж на 1 відсоток без здійснення процедури декларування їх змін, внаслідок чого, товариством отримана необґрунтована виручка в сумі 196 768,74 грн.

7 квітня 2014 року на підставі акту перевірки №087 від 31.03.2014 року за вказані порушення Державною інспекцією з контролю за цінами в Донецькій області прийнято рішення № 56 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким вирішив вилучити у ТОВ «Восток Агро» в доход державного бюджету суму необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 196 768,74 грн. та штрафу в сумі 196 768,74 грн.

Також, 7 квітня 2014 року відповідачем винесено припис №44, яким він вимагав у місячний термін сплатити в доход державного бюджету суму необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 196 768,74 грн. та штрафу в сумі 196 768,74 грн.

Законом України від 21.06.2012 року №5007-VI «Про ціни і ціноутворення» визначені основні засади цінової політики і врегульовано відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.

Частиною 1 статті 7 цього Закону встановлено, що реалізація державної цінової політики, проведення економічного аналізу рівня та динаміки цін, розроблення та внесення пропозицій щодо формування та реалізації державної цінової політики здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну цінову політику.

У відповідності до пункту 1 Положення «Про Державну інспекцію України з контролю за цінами», затвердженого Указом Президента України від 30.03.2012 року № 236/212, таким центральним органом виконавчої влади є Державна інспекція України з контролю за цінами.

Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України «Про ціни і ціноутворення» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами є органом державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.

Порядок декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 р. № 1222.

Відповідно до п.1 Постанови цей Порядок визначає механізм декларування суб'єктами господарювання зміни оптово-відпускних цін на борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичину, свинину, м'ясо птиці (тушка), ковбасні вироби варені, крім вищого сорту, молоко коров'яче питне з вмістом жиру до 2,5 відсотка, сир кисломолочний з вмістом жиру до 9 відсотків, сметану з вмістом жиру до 20 відсотків, масло вершкове з вмістом жиру до 72,5 відсотка, яйця курячі, цукор-пісок, олію соняшникову.

Згідно з п.2 зазначеної Постанови декларуванню підлягають зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зазначені у пункті 1 цього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшуються протягом місяця більш як на 1 відсоток.

Пунктом 1 розпорядження голови Донецької облдержадміністрації від 30.05.2011 року №301 «Про декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Донецькій області 09.06.2011 року за №46/1855 встановлено для всіх суб'єктів господарювання незалежно від форм власності декларування Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації зміни оптово-відпускних цін на борошно п.юшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, крупи гречані, яловичину, свинину, м'ясо птиці (тушка), ковбасні вироби варені, крім вищого сорту, молоко коров'яче питне (пастерізоване, фасоване у плівку), сир кисломолочний з вмістом жиру до 9 відсотків, сметану з вмістом жиру до 20 відсотків, масло вершкове з вмістом жиру до 72,5 відсотка, яйця курячі, цукор-пісок, олію соняшникову у разі, коли такі ціни збільшуються протягом місяця більш, як на 1 відсоток.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку формування цін на продовольчі товари, щодо яких запроваджено державне регулювання» № 373 від 17.04.2008 року встановлює, що оптово-відпускна ціна - фактична ціна, що застосовується у розрахунках за товари, які поставляються (реалізуються) суб'єктами господарювання з метою їх використання у підприємницькій діяльності, з урахуванням податку на додану вартість і транспортних витрат (пункт 1).

З матеріалів справи вбачається, що згідно наказу директора ТОВ «Восток Агро» №01/05/12 від 01.05.2012 року вперше умовно задекларована ціна на яйце столове С1 складає 0,721 грн./шт. (без ПДВ).

Водночас, у період з травня 2012 року по грудень 2012 року директором ТОВ «Восток Агро» видані накази щодо збільшення ціни на 1 %, зокрема, 1 грудня 2012 року видано наказ №01/12/12, яким затверджено оптово-відпускну ціну на яйце столове С1 у розмірі 0,773 грн./шт. (без ПДВ), при цьому перша реалізація здійснена у грудні 2012 року за ціною також 0,773 грн./шт. (без ПДВ).

При реалізації продукту протягом грудня 2012 року - серпня 2013 року фактична відпускна ціна на яйце куряче не збільшувалась, тобто не перевищувала 0,773 грн./шт., що підтверджується видатковими накладними.

У вересні 2013 року підприємством вперше здійснено фактичне підвищення ціни на яйце столове у порівнянні з останньою встановленою ціною у розмірі 0,773 грн./шт.

Разом з тим, згідно даних про реалізацію продовольчих товарів, копії яких наявні в матеріалах справи, позивач, починаючи з вересня 2013 року по грудень 2013 року, на порушення вимог пункту 1 розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації від 30.05.2011 року №301 «Про декларування змін оптово-відпускних цін на продовольчі товари» та пункту 2 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 №1222, змінював оптово-відпускні ціни на яйце куряче столове С1 понад 1 відсоток, при цьому не здійснював декларування її.

Отже, зайво отриманий дохід з реалізації яйця С1 за рахунок порушення Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари щодо яких запроваджено декларування зміни цін складає 196 768,74 грн., що підтверджується видатковими накладними та розрахунком.

Таким чином, враховуючи те, що позивачем підвищення оптово-відпускних цін на протязі перевіряємого періоду проводилось без дотримання вимог чинного законодавства України, висновки Державної інспекції України з контролю за цінами про отримання позивачем у вказаний період необґрунтованої виручки, знайшли своє підтвердження обставинами справи та дослідженими по справі доказами.

Уповноважений орган у відповідності до пункту 6 частини 1 статті 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» має право приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Пунктом 1 частини 1 ст. 20 статті 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» визначено, що за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Таким чином, рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін та припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін винесені Державною інспекцією України з контролю за цінами правомірно, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Крім цього, відповідно до частини третьої статті 4 Закону України "Про судовий збір" під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору встановлена у розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати (частина друга статті 4 Закону України "Про судовий збір").

З матеріалів справи вбачається, що розмір майнових вимог, заявлених позивачем, становить 393 537,48 грн., та, відповідно, 2 відсотки від них дорівнюють сумі у розмірі 7 870,75 грн. А відтак, в даному випадку розмір судового збору, що підлягає сплаті позивачем, обмежується 4 розмірами мінімальної заробітної плати.

Враховуючи наведене та ту обставину, що відповідно до платіжного доручення №1313 від 24.04.2014 року позивачем сплачено частину судового збору у розмірі 73,08 грн., колегія суддів дійшла висновку, що решта суми судового збору у розмірі 4 798,92 грн. підлягає стягненню з ТОВ «Восток Агро».

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Агро» до Державної інспекції України з контролю за цінами про визнання протиправним та скасування рішення та припису - відмовити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Агро» (код ЄДРПОУ 37966985) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4 798 (чотири тисячі сімсот дев'яносто вісім) грн. 92 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Кошкош О.О.

Судді Давиденко Т.В. Галатіна О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено26.06.2014
Номер документу39398858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5408/14

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 16.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Постанова від 16.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 24.04.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Постанова від 11.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні