Постанова
від 17.06.2014 по справі 911/75/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" червня 2014 р. Справа№ 911/75/14

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Сотнікова С.В.

суддів: Копитової О.С.

Разіної Т.І.

за участю секретаря Карпюк О.С.,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (Інспекція)

на постанову Господарського суду Київської області від 03.02.2014

у справі № 911/75/14 (суддя Скутельник П.Ф.)

за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників"

про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Боржник звернувся до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у зв'язку з тим, що в процесі ліквідації ліквідаційна комісія виявила недостатність активів боржника для погашення заявлених вимог кредиторів в загальній сумі 78000,00 грн.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 10 січня 2014 року прийнято заяву голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників" про порушення справи про банкрутство до розгляду; призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 27.01.2014 порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників", визнано заборгованість боржника перед Приватним підприємством "Аліант" в сумі 78 000,00 грн., введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою Господарського суду Київської області від 03.02.2014 у справі № 911/75/14 визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників", відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників" Коробенко Інну Анатоліївну, інше.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, Інспекція звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Господарського суду Київської області від 03.02.2014, а провадження у справі № 911/75/14 припинити.

Представники учасників провадження в судове засідання не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, про час та місце засідання суду були повідомлені належним чином.

Колегія суддів, розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників провадження, вважає, що скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Провадження у справах про банкрутство регулюється Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 р. № 2343-XII (далі - Закон про банкрутство), ГПК України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обгрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Як вбачається з матеріалів справи, 10.01.2014 Товариство з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників" звернулось до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про його банкрутство в порядку, передбаченому ст. 95 Закону про банкрутство.

Відповідно до частини 1 статті 95 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

За частинами 1-3 статті 105 Цивільного кодексу України (ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Відповідно до ч. 5 ст. 105 ЦК України строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Згідно з частиною 1 статті 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (частина 3 статті 110 ЦК України).

Частиною 7 статті 111 ЦК України передбачено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Згідно ч. 8 ст. 111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Зі змісту частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом доходів і зборів, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону про банкрутство є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.

З матеріалів справи вбачається, 18.10.2013 загальні збори учасників ТОВ "Спілка товаровиробників" було прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації у добровільному порядку, призначено головою ліквідаційної комісії Коробенко І.А., визначено адресою ліквідаційної комісії: 08304, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Тельмана, 37, встановлено тримісячний строк для проведення ліквідаційної процедури товариства, тобто до 18.01.2014.

Згідно витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, боржник з 18.10.2013 перебуває в стані припинення за рішенням засновників. При цьому, вказаний витяг не містить дату внесення відповідного запису до ЄДР.

10.01.2014 ліквідатор боржника звернувся до господарського суду із заявою про банкрутство за правилами ст. 95 Закону про банкрутство на підставі протоколу № 25/1/13 загальних зборів учасників ТОВ "Спілка товаровиробників" від 25.12.2013 та протоколу № 25/13 від 25.12.2013, яким було затверджений проміжний ліквідаційний баланс підприємства станом на 25.12.2013.

Разом з тим, оголошення про прийняття рішення щодо ліквідації боржника було опубліковано у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації "Бюлетень державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 267 (32).

У оголошенні про ліквідацію встановлений строк для заявлення кредиторами своїх вимог до боржника - 31.12.2013 (т. 1 а.с. 12), тобто менший ніж було встановлено при прийнятті рішення про ліквідацію боржника.

Втім, як було встановлено вище, ліквідатор надав власнику майна боржника на затвердження проміжний ліквідаційний баланс станом на 25.12.2013, тобто складений до закінчення установленого тримісячного строку та з порушенням мінімального двомісячного строку вказаного у оголошенні, передбаченого частиною 5 статті 105 ЦК України.

Крім того, у заяві про порушення справи про банкрутство відсутні відомості про те, чи повідомлявся орган доходів і зборів та інші державні контролюючі органи про ліквідацію ТОВ "Спілка товаровиробників" у встановленому законом порядку.

Додана до заяви копія реєстру поштового відправлення повідомлення про початок ліквідаційної процедури ТОВ "Фінанс-Інвест", що підписаний головою ліквідаційної комісії Коробенко А.І. та скріплений печаткою ТОВ "Спілка товаровиробників" (т.1 а.с. 15) з відтиском поштового штемпеля від 24.10.2013 не може бути прийнятий колегією суддів до уваги в якості належного та беззаперечного доказу повідомлення контролюючих органів про початок ліквідації боржника, оскільки факт надання послуг поштового зв'язку може бути підтверджений фіскальним чеком поштового відділення про надання відповідних послуг.

Слід також зазначити, що матеріалами справи підтверджується зміна місцезнаходження товариства в процесі ліквідаційної процедури, що може свідчити про уникнення перевірки контролюючими органами.

Так, згідно статуту ТОВ "Спілка товаровиробників", затверджений загальними зборами учасників 14.12.2010, протокол № 3, зареєстрований 14.12.2010 за № 10691050009006656, місцезнаходженням товариства визначено: м. Київ, проспект 40-річчя Жовтня, 100/2.

Згідно статуту, який був доданий до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, затверджений загальними зборами учасників ТОВ "Спілка товаровиробників" 18.12.2013, протокол № 18/12/2013, зареєстрований 25.12.2010 за № 10681050018009586, місцезнаходженням товариства визначено: Київська область, місто Бориспіль, вул. Тельмана, 49.

При цьому, у повідомленні від 22.10.2013 про повідомлення контролюючих органів щодо початку ліквідації товариства, на яке є посилання у заяві про порушення провадження справи про банкрутство, місцезнаходження боржника вказано: Київська область, місто Бориспіль, вул. Тельмана, 49.

Отже, матеріалами справи спростовується достовірність поданих ліквідатором боржника доказів на підтвердження повідомлення контролюючих доказів про прийняття рішення щодо ліквідації ТОВ "Спілка товаровиробників".

Таким чином, до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство за правилами ст. 95 Закону про банкрутство не додані документи, які повинні бути подані на момент звернення із такою заявою та які не можуть бути витребувані судом після порушення справи про банкрутство.

Згідно ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Враховуючи зазначене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції без достатніх правових підстав порушено справу про банкрутство боржника за процедурою, передбаченою ст. 95 Закону про банкрутство, та, відповідно, безпідставно визнано боржника банкрутом.

З врахуванням викладеного вище, колегія суддів дійшла висновку, що провадження у даній справі відкрито з порушеннями норм ст. 105, 111 Цивільного кодексу України та ст. 95 Закону про банкрутство, що визнається підставою для скасування оскаржуваної постанови Господарського суду Київської області від 03.02.2014 та припинення провадження у справі № 911/75/14 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників" на підставі п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України.

Керуючись статтями 80, 99, 101, 103 - 105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві задовольнити.

2. Постанову Господарського суду Київської області від 03.02.2014 у справі № 911/75/14 скасувати.

3. Провадження у справі № 911/75/14 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Спілка товаровиробників" припинити.

Головуючий суддя С.В. Сотніков

Судді О.С. Копитова

Т.І. Разіна

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.06.2014
Оприлюднено25.06.2014
Номер документу39399897
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/75/14

Постанова від 15.10.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Ухвала від 23.09.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Ухвала від 12.08.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Ухвала від 28.07.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Постанова від 17.06.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Ухвала від 28.05.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Ухвала від 12.05.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 14.04.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 22.04.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 27.02.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні