Ухвала
від 19.06.2014 по справі 826/1785/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/1785/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кротюк О.В. Суддя-доповідач: Карпушова О.В.

У Х В А Л А

Іменем України

19 червня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Бистрик Г.М., Оксененка О.М., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 березня 2014 року в адміністративній справі за позовом Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Тріада-Трейд», про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

В С Т А Н О В И В :

Західна об'єднана державна податкова інспекція м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - ЗОДПІ м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області) звернулася до суду з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Тріада-Трейд» від 24.12.2013р. щодо юридичної адреси підприємства.

Позов обґрунтовано тим, що ТОВ «Тріада-Трейд» подало державному реєстратору недостовірні дані щодо зміни своєї юридичної адреси, оскільки не здійснювало та не мало наміру здійснювати за відповідною адресою діяльність чи керівництво діяльністю підприємства.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.03.2014 р. у задоволені позовних вимог відмовлено.

Суд першої інстанції виходив з того, що факт відсутності ТОВ «Тріада-Трейд» за зареєстрованим місцезнаходженням може бути підставою для внесення запису до Єдиного державного реєстру про таку відсутність та постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, а не скасування державної реєстрації внесення змін до установчих документів.

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.03.2014 р. як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального права, та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.

Доводи апеляційної скарги аналогічні доводам позовної заяви.

Сторони, які належним чином були повідомлені про дату, час і місце апеляційного розгляду справи, до суду не прибули, що, відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, не є перешкодою для судового розгляду. Відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України справу розглянуто у порядку письмового провадження.

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що ТОВ «Тріада-Трейд» (код ЄДРПОУ 36871730) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДР) за місцезнаходженням: м.Харків, провулок Сімферопольський, будинок 6.

09.01.2014 начальником підрозділу податкової міліції Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області складено довідку №13/20-30-07-11 про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків - ТОВ «Тріада-Трейд» та направлено повідомлення від 09.01.2014 №25-9-20-33-18-02-31 за формою №18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Вищенаведені обставини, встановлені судом першої інстанції, перевірені, знайшли своє підтвердження при апеляційному розгляді справи, і не є спірними.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (надалі Закон № 755) регулює відносини, які виникають у сфері державної

реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.

Згідно ч.1 ст. 1 вказаного Закону визначено, що місцезнаходженням юридичної особи вважається адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Пунктом 1 ст. 4 Закону № 755 встановлено, що державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 ст. 4 Закону № 755 передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ст. 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Згідно ч. 2 цієї статті, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи. У разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. (ст. 19 Закону № 755).

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою-третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи (ч.13).

Частиною 1 ст.27 Закону № 755 визначений перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи.

Статтею 29 Закону № 755 встановлений перелік документів, необхідних для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначений. Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті (ч. 7 ст.29).

Статтею 30 Закону № 755 встановлено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

З матеріалів справи вбачається, що на підставі поданих документів державний реєстратор вчинила реєстраційні дії: «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», а саме зазначена інша адреса юридичної особи.

З огляду на вказані норми закону та встановлені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що державний реєстратор під час реєстраційних дій - зміни місцезнаходження юридичної особи не мав права перевіряти подані відомості та вимагати від третьої особи інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством. Отже, відповідач дів в межах повноважень та у спосіб, передбачених законодавством. Відсутність юридичної особи ТОВ «Тріада-Трейд» за місцезнаходженням м.Харків провулок Сімферопольський, будинок 6, не тягнуть за собою скасування чи визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи, це є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доводи апелянта не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування постанови.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 березня 2014 року, залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 березня 2014 року в адміністративній справі за позовом Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Тріада-Трейд» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

Г.М. Бистрик

О.М. Оксененко

.

Головуючий суддя Карпушова О.В.

Судді: Бистрик Г.М.

Оксененко О.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2014
Оприлюднено25.06.2014
Номер документу39400067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1785/14

Ухвала від 26.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 26.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні