Постанова
від 19.06.2014 по справі 809/956/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" червня 2014 р. Справа № 809/956/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,

розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області

до комунальної організації «Станція діагностування автотранспортних засобів фонду «Безпека руху»

про стягнення заборгованості в сумі 423,10 грн., -

ВСТАНОВИВ:

31.03.2014 року управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області (надалі - позивач) звернулося з адміністративним позовом до комунальної організації «Станція діагностування автотранспортних засобів фонду «Безпека руху» (надалі - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 423,10 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем всупереч вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» своєчасно не сплачені страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 423,10 грн. Вказаний борг відповідачем не відшкодований, а тому позивач просить стягнути його в судовому порядку.

Представник позивача подав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.

Направлена на адресу відповідача поштова кореспонденція повернулася до суду з відміткою «підприємство відсутнє». Відповідно до частини 11 статті 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, суд вважає, що відповідач був належно повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.

Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України в разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, відповідно до норм частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу в письмовому провадженні.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом установлено, що комунальна організація «Станція діагностування автотранспортних засобів фонду «Безпека руху» (ідентифікаційний код в ЄДР - 22199781) 01.10.1996 року зареєстрована як юридична особа за адресою: вул. Січинського, буд. 5 «а», м. Івано-Франківськ, 76018, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців від 02.04.2014 року за №18453790 (а.с. 17-19).

Відповідно до статей 14 та 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

У зв'язку з неналежною сплатою відповідачем страхових внесків, станом на момент розгляду даної адміністративної справи за відповідачем облікована заборгованість в сумі 423,10 грн., яка підтверджується дослідженими судом картками особового рахунку платника (а.с. 7-9).

Крім того, борг відповідача перед пенсійним органом підтверджується дослідженою судом вимогою від 05.06.2006 року за №Ю-539/1 (а.с. 10)

На момент розгляду справи судом спірні правовідносини врегульовані нормами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 08.07.2010 року №2464-VI (надалі - Закон №2464-VI).

Згідно абзаців 5, 6 частини 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2464-VI стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Таким чином, відповідно до норм Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-IV (надалі - Закон №1058-IV), що діяли на момент спірних правовідносин, страховими внесками - є кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше, а також кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону. Частиною 2 статті 5 Закону №1058-ІV передбачено, що виключно цим Законом визначається порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.

Частина 2 статті 17 Закону №1058-ІV встановлює обов'язки страхувальників, пункт 6 якої передбачає, що страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Таким чином, на відповідача покладено обов'язок нараховувати та сплачувати страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області.

Згідно частини 3 статті 18 Закону №1058-ІV страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

В частині 3 статті 20 Закону №1058-ІV зазначено, що обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Відповідно до частини 6 статті 20 Закону №1058-ІV страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески (частина 2 статті 20 зазначеного Закону).

Згідно з частиною 12 статті 20 Закону №1058-ІV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Нормами частини 2 статті 106 Закону №1058-ІV установлено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю зі сплати страхових внесків (надалі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Пунктом 5 частини 9 статті 106 Закону №1058-ІV передбачено, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності передбаченої законодавством до територіальних органів Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Приписами частини 13 статті 106 зазначеного Закону №1058-ІV встановлено, що при нарахуванні пені та накладенні штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Пунктом 2.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 року за №26-1, що діяв на момент спірних правовідносин (надалі - Порядок №26-1), установлено, що страхувальники щомісяця формують та подають до органів Пенсійного фонду звіт, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків.

Судом установлено, що відповідачем своєчасно не сплачено страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 423,10 грн.

Таким чином, на момент розгляду справи заборгованість комунальної організації «Станція діагностування автотранспортних засобів фонду «Безпека руху» перед управлінням Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області становить 423,10 грн. та підлягає стягненню в судовому порядку.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги правомірними та обґрунтованими, тому позов слід задовольнити в повному обсязі.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 122, 128, 158- 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунальної організації «Станція діагностування автотранспортних засобів фонду «Безпека руху» (ідентифікаційний код в ЄДР - 22199781) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області заборгованість в сумі 423 (чотириста двадцять три) грн. 10 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, установлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: /підпис/ Ю.О. Бобров

Постанова складена в повному обсязі о 10:10 год. 19.06.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2014
Оприлюднено27.06.2014
Номер документу39434446
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/956/14

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 19.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні