ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
15.06.09 Справа №2а-3411/09/1/0170
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при секретарі Єлжовій Н.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Євпаторі ї АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельн а компанія "Строй-тек-ЛТД"
про припинення юрид ичної особи,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим звернулась з позовом Державної податков ої інспекції в м. Євпаторії АР Крим про припинення юридичн ої особи Товариства з обмеже ною відповідальністю "Будіве льна компанія "Строй-тек-ЛТД" ( далі ТОВ "Будівельна компан ія "Строй-тек-ЛТД" ) , зареєстро ваного виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради 29.11.2007 року, ідентифікаційний ко д 35558226.
У судове засідання п редставник позивача не з`яви вся, повідомлений належним ч ином про час і місце судового засідання, надіслав клопота ння про розгляд справи за йог о відсутності та підтримання позову у повному обсязі.
У судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, про місце, дату та час розгл яду справи повідомлений нале жним чином через засоби масо вої інформації, клопотання п ро розгляд справи за його від сутності, заперечень на позо в, будь - яких доказів до суду не надав.
Приймаючи до уваги, що у мат еріалах справи достатньо док азів для з`ясування обставин по справі , суд вважає можливи м на підставі ст. 124 КАС Україн и розглядати справу за відсу тності сторін.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. С таттею 58 ГК України передбаче но, що суб' єкт господарюван ня підлягає державній реєстр ації як юридична особа у поря дку, визначеному законом. Згі дно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК Ук раїни юридичні особи, створе ні відповідно до Цивільного кодексу України, підприємств а, створені відповідно до Гос подарського кодексу України та зареєстровані в установл ено законом порядку визнають ся суб' єктами господарюван ня.
Порядок та підстави реєстр ації, припинення реєстрації визначаються Законом Україн и від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців".
Відповідно до частини 1 стат ті 4 даного Закону державна ре єстрація юридичних осіб - це з асвідчення факту створення а бо припинення юридичної особ и, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.
Судом встановлено, що ТОВ "Б удівельна компанія "Строй-те к-ЛТД" виконавчим комітетом Є впаторійської міської ради 2 9.11.2007 року включено до ЄДР юриди чних осіб, місцезнаходження фірми: 97412, м. Євпаторія, вул.Крап откіна, 16, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в Серія АГ № 237005.
Таким чином, судом встановл ено, що відповідач є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, зобов' язаний викон увати обов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господарсько ї діяльності та на нього розп овсюджується дія Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003, № 75 5-IV, у тому числі в частині перер еєстрації та припинення реєс трації.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Здійснюючі господарську діяльність юридичні особи - платники податків відповідн о до пунктів 2, 3 частини1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”№ 1251-ХІІ від 25.06.1 991 року зобов' язані подавати до державних податкових орг анів та інших державних орга нів відповідно до законів де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов'язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов'язкових платежів); спла чувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальними податковими закона ми. Так, згідно з пунктами а, в п ункту 19.1 статті 19 Закону Україн и "Про податок з доходів фізич них осіб" від 22.05.2003 № 889-IV платники податку зобов'язані вести об лік доходів і витрат у обсяга х, достатніх для визначення с уми загального річного опода тковуваного доходу, у разі ко ли такий платник податку зоб ов'язаний цим Законом подава ти декларацію; подавати декл арацію за встановленою формо ю у визначені строки у випадк ах, коли згідно з нормами цьог о Закону таке подання є обов'я зковим.
Відповідно до пп. а,б,в п. 4.1.4. с татті 4 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" від 21.12.2000, № 2181-II податк ові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календар ному місяцю - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного місяця; календарному кв арталу або календарному півр іччю - протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного к варталу (півріччя), та інше.
Таким чином, відповідач, яв ляючись суб' єктом господар ювання, зареєстрованим в уст ановленому законом порядку у якості платника податків, зо бов' язаний подавати деклар ації з податків щомісячно, що квартально та щорічно.
Судом встановлено, що ТОВ "Б удівельна компанія "Строй-те к-ЛТД" з 30.11.2007 року не здійснює п ідприємницьку діяльність та не надає до податкових орган ів декларації про доходи. Цей факт підтверджується наступ ними доказами, дослідженими у судовому засіданні.
Відповідно до довідки ДПІ у м. Євпаторії АР Крим № 1353/10/15-1 ві д 13.02.09 року ТОВ "Будівельна комп анія "Строй-тек-ЛТД" не надова ло з моменту реєстрації пода ткову звітність до органів д ержавної податкової інспекц ії.
Відповідно до довідки ДПІ у м. Євпаторії АР Крим ТОВ "Буд івельна компанія "Строй-тек-Л ТД" станом на 12.02.2009 року не має з аборгованості перед бюджето м, та не має відкритих рахунк ів в установах банків, що під тверджується довідкою ДПІ у м.Євпаторія 1353/10/15-1 від 13.02.09 року.
Таким чином, судом уст ановлено, що відповідач під ч ас здійснення господарської діяльності не виконав вимог ст. 67 Конституції України, пун ктів 2, 3 частини 1 статті 9 Закон у України “Про систему опода ткування № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року; п. 16.4 статті 16 Закону України “П ро оподаткування прибутку пі дприємств ” від 22.05.1997 року № 283/97; п ункту г, п. 4.1.4. статті 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" від 21.12.2000, № 2181-II.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (далі - Закон) п ідставою для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону.
Приймаючи до уваги, що ТОВ "Б удівельна компанія "Строй-те к-ЛТД" з моменту реєстрації де кларацій, документів фінансо вої звітності до органів дер жавної податкової служби не надає, у суду є підстави для пр ипинення юридичної особи та в цій частині позов підлягає задоволенню.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" органи державн ої податкової служби в устан овленому законом порядку маю ть право звертатись до суду з заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 року № 80 та зар еєстрованої в Міністерстві ю стиції України 16.03.98 року за № 172/26 12, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том, та в разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців” від 15.05.2003 року № 755-IV.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”від 04.12.1990 року № 509-ХІІ, відповід но до якого до функцій податк ових органів належить контр олювання своєчасності подан ня платниками податків бухга лтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розр ахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевіряють достовірність ц их документів щодо правильно сті визначення об'єктів опод аткування і обчислення подат ків, інших платежів. Застосув ання наслідків, передбачених Законом України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в”від 15.05.2003 року № 755-IV за неподанн я декларацій та фінансової з вітності можливо лише на під ставі рішення суду.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 1 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.
Відповідно до статті 104 Циві льного кодексу України прип инення юридичної особи можли во у випадку її ліквідації. П унктом 2 частини 1 статті 110 ЦК У країни юридична особа лікві дується за рішенням суду про визнання судом недійсною де ржавної реєстрації юридично ї особи через допущені при їх створені порушення, які не мо жна усунути, а також в інших ви падках, встановлених законом . Як вже зазначалося, підстави постановлення судового ріше ння про припинення юридичної особи визначені частиною 2 ст атті 38 Закону України “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб підприє мців”від 15.05.2003 року № 755-IV - до яки х відноситься неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Підстави припинення підпр иємницької діяльності визна чені у статті 51 Господарськог о кодексу України, відповідн о до якої до таких підстав не н алежать неподання звітності неподання звітності.
Таким чином, суд вважає, що в судовому засіданні знайшли підтвердження всі підстави д ля припинення юридичної особ и ТОВ "Будівельна компанія "С трой-тек-ЛТД" .
Частиною 2 статті 33 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців”від 15.05.2003 р оку № 755-IV встановлено, що юриди чна особа є такою, що припинил ася з дати внесення до Єдиног о державного реєстру запису про державну реєстрацію прип инення юридичної особи.
Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV учасники ю ридичної особи, суд або орган , що прийняв рішення про припи нення юридичної особи, зобов 'язані негайно письмово пові домити про це орган, що здійсн ює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державно го реєстру відомості про те, щ о юридична особа перебуває у процесі припинення.
Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців”від 15.05.2003 року № 755-IV суд, який постановив рішення про припи нення юридичної особи в день набрання таким рішенням зак онної сили направляє його ко пію державному реєстратору за місцем реєстрації юридичн ої особи для внесення до Єдин ого державного реєстру запис у про судове рішення щодо при пинення юридичної особи.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,
П ОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задов ольнити у повному обсязі.
2. Припинити юридичну о собу ТОВ "Будівельна компані я "Строй-тек-ЛТД", зареєстрован е виконавчим комітетом Євпат орійської міської ради 29.11.2007 ро ку, за адресою: 97400, м. Євпаторія, вул. Крапоткіна, 16, ідентифіка ційний код 35558226.
3. Копію постанови в де нь набрання нею законної сил и направити державному реєст ратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про судове рішенн я щодо припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її пр оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 3944087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні