Постанова
від 16.06.2009 по справі 2а-4566/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.06.09 Справа №2а-4566/09/1/0170

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при секретарі Єлжовій Н.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Сімферо полі АРК

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Юридична ко мпанія "Лекс-Україна"

про припинення юридичної о соби,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим звернулася з позовом Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим про припинення юридичн ої особи Товариства з обмеже ною відповідальністю "Юридич на компанія "Лекс-Україна" ( далі - ТОВ "Юридична компані я "Лекс-Україна" ) , зареєстров аного виконавчим комітетом С імферопольської міської рад и АР Крим 31.08.2007 року, ідентифіка ційний код 35338599.

У судове засідання п редставник позивача не з`яви вся, повідомлений належним ч ином про час і місце судового засідання, надіслав клопота ння про розгляд справи за йог о відсутності та підтримання позову у повному обсязі.

У судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, про місце, дату та час розгл яду справи повідомлений нале жним чином через засоби масо вої інформації, клопотання п ро розгляд справи за його від сутності, заперечень на позо в, будь - яких доказів до суду не надав.

Приймаючи до уваги, що у мат еріалах справи достатньо док азів для з`ясування обставин по справі , суд вважає можливи м на підставі ст. 124 КАС Україн и розглядати справу за відсу тності сторін.

Відповідно до част ини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господарювання визнаються у часники господарських відно син, які здійснюють господар ську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (су купність господарських прав та обов' язків), мають відокр емлене майно і несуть відпов ідальність за своїми зобов' язаннями в межах цього майна , крім випадків встановлених законом. Статтею 58 ГК України передбачено, що суб' єкт гос подарювання підлягає держав ній реєстрації як юридична о соба у порядку, визначеному з аконом. Згідно з п. 1 частини 2 ст атті 55 ГК України юридичні осо би, створені відповідно до Ци вільного кодексу України, пі дприємства, створені відпові дно до Господарського кодекс у України та зареєстровані в установлено законом порядку визнаються суб' єктами госп одарювання.

Порядок та підстави реєстр ації, припинення реєстрації визначаються Законом Україн и від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців".

Відповідно до частини 1 стат ті 4 даного Закону державна ре єстрація юридичних осіб - це з асвідчення факту створення а бо припинення юридичної особ и, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.

Судом встановлено, що ТОВ "Ю ридична компанія "Лекс-Украї на" виконавчим комітетом Сім феропольської міської ради А Р Крим 31.08.2007 року включено до ЄД Р юридичних осіб, місцезнахо дження фірми: 95006, м. Сімферопол ь, вул. Гоголя, 49, що підтверджує ться довідкою Державного ком ітету статистики № 05.3-5/3983 від 28.11. 2 008 року.

Відповідно до довідки Держ авного комітету статистики № 05.3-5/3983 від 28.11. 2008 року ТОВ "Юридичн а компанія "Лекс-Україна" є юр идичною особою, включено до Є ДРПОУ 31.08.2007 року, ідентифікаці йний код 35338599.

Таким чином, судом встановл ено, що відповідач є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, зобов' язаний викон увати обов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господарсько ї діяльності та на нього розп овсюджується дія Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003, № 75 5-IV, у тому числі в частині перер еєстрації та припинення реєс трації.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Здійснюючі господарську діяльність юридичні особи - платники податків відповідн о до пунктів 2, 3 частини1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”№ 1251-ХІІ від 25.06.1 991 року зобов' язані подавати до державних податкових орг анів та інших державних орга нів відповідно до законів де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов'язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов'язкових платежів); спла чувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.

Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальними податковими закона ми. Так, згідно з пунктами а, в п ункту 19.1 статті 19 Закону Україн и "Про податок з доходів фізич них осіб" від 22.05.2003 № 889-IV платники податку зобов'язані вести об лік доходів і витрат у обсяга х, достатніх для визначення с уми загального річного опода тковуваного доходу, у разі ко ли такий платник податку зоб ов'язаний цим Законом подава ти декларацію; подавати декл арацію за встановленою формо ю у визначені строки у випадк ах, коли згідно з нормами цьог о Закону таке подання є обов'я зковим.

Відповідно до пп. а,б,в п. 4.1.4. с татті 4 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" від 21.12.2000, № 2181-II податк ові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календар ному місяцю - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного місяця; календарному кв арталу або календарному півр іччю - протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного к варталу (півріччя), та інше.

Таким чином, відповідач, яв ляючись суб' єктом господар ювання, зареєстрованим в уст ановленому законом порядку у якості платника податків, зо бов' язаний подавати деклар ації з податків щомісячно, що квартально та щорічно.

Судом встановлено, що ТОВ "Ю ридична компанія "Лекс-Украї на" з моменту реєстрації не з дійснює підприємницьку діял ьність та не надає до податко вих органів декларації про д оходи. Цей факт підтверджуєт ься наступними доказами, дос лідженими у судовому засіда нні.

Відповідно до довідки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим № 2861/9/15-1 ТОВ "Юридична компанія "Лекс-У країна" не надавало з момен ту реєстрації податкову звіт ність до органів державної п одаткової інспекції .

Відповідно до довідки ДПІ у м. Сімферополі станом на 26.11.20 08 року ТОВ "Юридична компанія "Лекс-Україна" не має заборг ованості перед бюджетом. Ста ном на 10.12.2008 року згідно довідк и ДПІ у м. Сімферополі ТОВ "Юри дична компанія "Лекс-Україна " має відкриті рахунки в ГУ НБУ в АРК р/р 1040161400807/980; КРФ АКБ «УС Б»:

- р/р 2531771123001 /840 МФО 324010;

- р/р 2570471123001 /980 МФО 324010;

- р/р 25714440011230 /980 МФО 324010.

Таким чином, судом ус тановлено, що відповідач під час здійснення господарсько ї діяльності не виконав вимо г ст. 67 Конституції України, пу нктів 2, 3 частини 1 статті 9 Зако ну України “Про систему опод аткування № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року ; п. 16.4 статті 16 Закону України “ Про оподаткування прибутку п ідприємств ” від 22.05.1997 року № 283/97; пункту г, п. 4.1.4. статті 4 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" ві д 21.12.2000, № 2181-II.

Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (далі - Закон) п ідставою для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону.

Приймаючи до уваги, що ТОВ "Ю ридична компанія "Лекс-Украї на" з моменту реєстрації дек ларацій, документів фінансов ої звітності до органів держ авної податкової служби не н адає, у суду є підстави для при пинення юридичної особи та в цій частині позов підлягає з адоволенню.

Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" органи державн ої податкової служби в устан овленому законом порядку маю ть право звертатись до суду з заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 року № 80 та зар еєстрованої в Міністерстві ю стиції України 16.03.98 року за № 172/26 12, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том, та в разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців” від 15.05.2003 року № 755-IV.

Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”від 04.12.1990 року № 509-ХІІ, відповід но до якого до функцій податк ових органів належить контр олювання своєчасності подан ня платниками податків бухга лтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розр ахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевіряють достовірність ц их документів щодо правильно сті визначення об'єктів опод аткування і обчислення подат ків, інших платежів. Застосув ання наслідків, передбачених Законом України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємці в”від 15.05.2003 року № 755-IV за неподанн я декларацій та фінансової з вітності можливо лише на під ставі рішення суду.

Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 1 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.

Відповідно до статті 104 Циві льного кодексу України прип инення юридичної особи можли во у випадку її ліквідації. П унктом 2 частини 1 статті 110 ЦК У країни юридична особа лікві дується за рішенням суду про визнання судом недійсною де ржавної реєстрації юридично ї особи через допущені при їх створені порушення, які не мо жна усунути, а також в інших ви падках, встановлених законом . Як вже зазначалося, підстави постановлення судового ріше ння про припинення юридичної особи визначені частиною 2 ст атті 38 Закону України “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб підприє мців”від 15.05.2003 року № 755-IV - до яки х відноситься неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.

Підстави припинення підпр иємницької діяльності визна чені у статті 51 Господарськог о кодексу України, відповідн о до якої до таких підстав не н алежать неподання звітності .

Таким чином, суд вважає, що в судовому засіданні знайшли підтвердження всі підстави д ля припинення юридичної особ и ТОВ "Юридична компанія "Лекс -Україна".

Частиною 2 статті 33 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців”від 15.05.2003 р оку № 755-IV встановлено, що юриди чна особа є такою, що припинил ася з дати внесення до Єдиног о державного реєстру запису про державну реєстрацію прип инення юридичної особи.

Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV учасники ю ридичної особи, суд або орган , що прийняв рішення про припи нення юридичної особи, зобов 'язані негайно письмово пові домити про це орган, що здійсн ює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державно го реєстру відомості про те, щ о юридична особа перебуває у процесі припинення.

Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців”від 15.05.2003 року № 755-IV суд, який постановив рішення про припи нення юридичної особи в день набрання таким рішенням зак онної сили направляє його ко пію державному реєстратору за місцем реєстрації юридичн ої особи для внесення до Єдин ого державного реєстру запис у про судове рішення щодо при пинення юридичної особи.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити у повному обсязі.

2. Припинити юридичну о собу ТОВ "Юридична компанія "Л екс-Україна", зареєстровану 31. 08.2007 року виконавчим комітетом Сімферопольської міської ра ди АР Крим, за адресою: 95000, м. Сім ферополь, вул. Гоголя, 49, ідент ифікаційний код 35338599.

3. Копію постанови в де нь набрання нею законної сил и направити державному реєст ратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про судове рішенн я щодо припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її пр оголошення, у разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.06.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3944105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4566/09/1/0170

Постанова від 16.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні