Постанова
від 10.06.2014 по справі 810/3206/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2014 року 810/3206/14

Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Щавінського В.Р. розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Васильківського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно одержаної допомоги по безробіттю, -

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1, в якому просить стягнути з відповідача незаконно одержаної допомоги по безробіттю в сумі 519,43 грн.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач перебуваючи на обліку у Васильківському міськрайонному центрі зайнятості та будучи зайнятою особою ОСОБА_1 отримала допомогу по безробіттю за період з 13.06.2013 р. по 11.07.2013 р. в сумі 519,43 грн. Відповідач у добровільному порядку заборгованість не сплатив, тому позивач звернувся до суду .

В судове засідання представник позивача не з'явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність та просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підставі.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі ст. 43 Закону України "Про зайнятість населення" та Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою КМУ від 20.03.! З р. № 198. ОСОБА_1 на підставі її заяви 06.06.13 р. було надано статус безробітної.

Згідно ст. 9 Закону України "Про зайнятість населення", ст. 22 та ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 20.11.2000 р. № 307, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 р. за № 915/5136 безробітній ОСОБА_1 на підставі поданих нею відомостей та документів з 13.06.2013 р. призначено виплату допомоги по безробіттю.

На обліку у Васильківському МРЦЗ відповідач перебувала з 06.06.2013 р. по 27.08.2013 р.

Судом встановлено, що під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, яке здійснювалося відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" було встановлено, що в період перебування на обліку в центрі зайнятості відповідач була зареєстрована як фізична особа-підприємець (дата реєстрації 03.02.2004 р.). Тобто, на момент отримання статусу безробітного відповідач згідно діючого законодавства України відносилась до зайнятого населення.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" відповідач не мала права перебувати на обліку, як безробітна та отримувати допомогу по безробіттю.

Згідно п.3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п.6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, в тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

За період з 13.06.2013 р. по 11.07.2013 р. (дата останнього нарахування ДБ) безробітній ОСОБА_1 було нараховано та виплачено допомогу по безробіттю в сумі 519,43 грн.

На підставі вищевикладеного, відповідач повинен був повернути кошти виплачені йому як допомога по безробіттю в зазначеному розмірі.

Як вбачається з матеріалів справи, 03.04.2014 р. Васильківським МРЦЗ відповідачу було направлено претензію № 414/06 від 03.04.2014 р. з вимогою сплатити суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю, претензія отримана останнім 07.04.2014 р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України 13.02.2009 р. № 60/62 - безробітний протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення про повернення коштів повинен їх повернути. У разі неповернення коштів у встановлений строк їх стягнення здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Дані кошти підлягають поверненню до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, так як згідно ч.2 ст.16 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» допомога по безробіттю виплачується за рахунок коштів вказаного Фонду.

Васильківський міськрайонний центр зайнятості є місцевим органом Державної служби зайнятості, підпорядкований Державному центру зайнятості, що входить до системи Міністерства соціальної політики України.

Відповідно до п.11 ст.22 Закону України "Про зайнятість населення" - основними завданнями центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальних органів є здійснення контролю за використанням роботодавцями та безробітними коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Судом встановлено, що відповідач у добровільному порядку заборгованість не сплатив.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 69,70,71,94,112,113,128,136,158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Васильківського міськрайонного центру зайнятості (р/р №37173001002215 в Васильківському УДКУ України Київської області, МФО 821018, код ЄДРПОУ 22208617) незаконно одержану допомогу по безробіттю в сумі 519 (п'ятсот дев'ятнадцять) грн. 43 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Щавінський В.Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено02.07.2014
Номер документу39456845
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3206/14

Постанова від 10.06.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні