ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1046/14-a
24 червня 2014 року
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі
головуючого судді Мартиць О.І.
секретарі судового засідання Мельник Н.М.
за участю прокурора Свачій М.І., довіреність від 23.05.2014 року № 05/2/1-81 вих.14
представника позивача Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ОСОБА_2, доручення від 17.04.2014 року № 04/2-5/635
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за позовом заступника прокурора міста Тернополя в інтересах держави в особі Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства "Євро-Мар" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора міста Тернополя в інтересах держави в особі Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Євро-Мар" про стягнення 8279,17 грн. адміністративно-господарських санкцій та 71,95 грн. пені, посилаючись на те, що відповідач в порушення вимог ст.ст.19,20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не забезпечив в 2013 році 1 робочого місця для працевлаштування інваліда і відповідно до 15.04.2014 року самостійно не сплатив адміністративні санкції у вказаному розмірі, у зв'язку з чим нараховано пеню за 29 днів прострочення, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки на весь її строк.
В судовому засіданні прокурор і представник позивача Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів позовні вимоги підтримали повністю, з мотивів викладених у позовній заяві та просять позов задовольнити.
Представник відповідача - приватного підприємства "Євро-Мар" повторно в судове засідання не з'явився, заперечень на адміністративний позов не подав, хоча про день, час та місце судового засідання повідомлявся своєчасно і належним чином у відповідності до вимог ст.ст.33,35 КАС України, що засвідчується поштовим рекомендованим відправленням та не перешкоджає розгляду справи по суті у його відсутності за наявності достатніх документів про права і обов'язки сторін у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, прокурора встановив наступні обставини.
Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік (форма № 10 - ПІ) поданого 25 лютого 2014 року до Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб) за 2013 рік склала 12 осіб і відповідно норматив робочих місць для інвалідів становить 1, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність 0 осіб, середньорічна заробітна плата штатного працівника становить 16558,33 грн.
Згідно вимог статті 20 вказаного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно - господарських санкцій, за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, що використовує найману працю.
Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідач до 15.04.2014 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 8279,17 грн., як зазначено в звіті приватного підприємства "Євро-Мар" про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік (форма № 10 - ПІ) від 25 лютого 2014 року.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості х сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до ч.1 ст.218 Господарського кодексу України підставою господарсько - правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Частиною 2 ст.218 Господарського кодексу України передбачено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Згідно довідки Тернопільського міськрайонного центру зайнятості від 05.05.2014 року № 04/65/2536 приватне підприємство "Євро-Мар" у 2013 році не інформувало міськрайонний центр зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів (форма №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу"), тому особи з обмеженими фізичними можливостями на дане підприємство не направлялись.
Таким чином, виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно застосовано адміністративно - господарські санкції в розмірі 8279,17 грн. та нараховано пеню за 29 днів прострочення в сумі 71,92 грн.
Згідно ст.121 Конституції України, ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян і держави у суді у випадках передбачених законом.
За таких встановлених обставин, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст.2,6,7,11,86,122,160-163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства "Євро-Мар"(46008, м. Тернопіль, вул. Шпитальна, 27, код ЄДРПОУ 14056576) в користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 8279 (вісім тисяч двісті сімдесят дев'ять) грн. 17 коп. адміністративно - господарських санкцій та пеню у розмірі 71 (сімдесят одну) грн. 95 коп. на р/р 31211230700002 в ГУ ДКСУ у Тернопільській області, МФО 838012, код 379777726, код платежу 50070000, одержувач Державний бюджет м. Тернопіль.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Мартиць О.І.
копія вірна:
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2014 |
Оприлюднено | 01.07.2014 |
Номер документу | 39457172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні