ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2014 р. Справа № 407/11
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Ніколіна В.В.,
суддів Гінди О.М., Старунського Д.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Експорт» на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 18.11.2010 року у справі за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Експорт» про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИЛА :
Луцька об'єднана державна податкова інспекція 14.10.2010 р звернулась в суд із позовом до ТзОВ «Агро-Експорт» про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що товариство згідно відомостей ЄДРПОУ відсутнє за своїм місцезнаходженням, а тому просить припинити підприємницьку діяльність відповідача.
Оскаржуваною постановою Волинського окружного адміністративного суду від 18.11.2010 року позов Луцької об'єднаної державної податкової інспекції до ТзОВ «Агро-Експорт» про припинення юридичної особи - задоволено.
У поданій апеляційній скарзі відповідач просить зазначену постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Вимоги за апеляційною скаргою обґрунтовує тим, що на момент внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підприємства за його місцезнаходженням - 02.08.2010 р., стаття 19 діяла в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії протиправному поглинанню та захопленню підприємств" від 17.11.2009 р. N 1720-УІ, який набрав чинності 16.12.2009 р. Правовідносини щодо внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням на той момент регулювались вже ч. 11-14 вказаної статті, відповідно до яких юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Сторони по справі належним чином судом були повідомлені, однак з невідомих для суду причин не з'явилися в зал судового засідання, а тому відповідно до ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Задовольняючи позов Луцької ОДПІ суд першої інстанції виходив з того, що оскільки в Єдиному державному реєстрі знаходиться запис про відсутність юридичної особи - ТзОВ «Агро-Експорт» за вказаним місцезнаходженням (43026, м. Луцьк, пров. Дорожній. 4, Волинська область), тому суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Луцької ОДПІ.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №755-ІУ суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів, відповідають нормам матеріального права.
Судом першої інстанції встановлено, що ТзОВ «Агро-Експорт» зареєстроване, як суб'єкт підприємницької діяльності-юридична особа виконавчим комітетом Луцької міської ради 23.01.1997 року, що підтверджується довідкою Головного управління статистики у Волинській області №165-07/03 від 21.09.2010 року, витягом з електронного реєстру суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб), зареєстрованих Луцьким міськвиконкомом. Відповідач взятий на облік, як платник податків Луцькою ОДПІ 28.01.1997 року за №00742, що стверджується довідкою позивача № 860 від 22.09.2010 року.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року №755-ІУ у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Згідно ч.8 ст.19 Закону №75 5-IV, якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
З листа Головного управління статистики у Волинській області №165-07/03 від 21.09.2010 року вбачається, що станом на 20.09.2010 року в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України ТзОВ «Агро-Експорт» значиться за адресою: 43026, м. Луцьк, пров. Дорожній, 4, Волинська область. Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за записом 3 від 02.08.2010 року державним реєстратором внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи ТзОВ «Агро-Експорт» за вказаною адресою (м. Луцьк, пров. Дорожній,4). Отже, ТзОВ «Агро-Експорт» змінило місцезнаходження і не повідомило про це органи державної реєстрації. Згідно довідки позивача № 690 від 09.09.2009 року у ТзОВ «Агро-Експорт» заборгованість по платежах до бюджету відсутня.
Відповідно до ст.247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до ст.59 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 59 ГК України визначено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Згідно з п.1 ст.33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року №755-ІУ юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Пунктом 2 статті 38 Закону №755-ІУ передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Оскільки в Єдиному державному реєстрі знаходиться запис про відсутність юридичної особи - ТзОВ «Агро-Експорт» за вказаним місцезнаходженням (43026, м. Луцьк, пров. Дорожній. 4, Волинська область), тому суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Луцької ОДПІ.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №755-ІУ суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
За таких обставин суд приходить до висновку про зобов'язання державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області здійснити заходи, спрямовані на припинення юридичної особи ТзОВ «Агро-Експорт».
А тому висновки суду першої інстанції відповідають нормам матеріального та процесуального права.
На підставі наведеного колегія судів прийшла до висновку, що судом першої інстанції, при винесені оскаржуваної постанови вірно дано правову оцінку обставинам справі та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що згідно ст. 200 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Експорт»- залишити без задоволення.
Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 18.11.2010 року у справі № 2а-2744/10/0370 - залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду у порядку адміністративного судочинства протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий В.В. Ніколін
Судді О.М. Гінда
Д.М. Старунський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 01.07.2014 |
Номер документу | 39459549 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін В.В.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні