Постанова
від 26.01.2009 по справі 2-а-144/08
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №  2-а-144/08/0370 

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

"26" січня 2009 р.                                                                              

м. Луцьк

 

Волинський окружний 

адміністративний суд:                                                                                                                                                                                        

в складі головуючого-судді Денисюка Р.С., 

при секретарі судового засідання Грушецькій В.В., 

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку

письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління

Пенсійного Фонду  України в

Камінь-Каширському районі Волинської області про зобов'язання провести

нарахування щомісячної соціальної допомоги 

дитині війни,

 

ВСТАНОВИВ:

 

ОСОБА_1 звернулася з адміністративним позовом до

управління Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі Волинської

області про зобов'язання провести нарахування щомісячної державної соціальної

допомоги дитині війни. Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що вона наділена

правовим статусом дитини війни, а тому відповідно до ст. 6 Закону України «Про

соціальний захист дітей війни» користується правом на одержання щомісячної державної

соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Протягом 2006-2008 років позивачеві така допомога не нараховувалася та не

виплачувалася. Просить зобов'язати відповідача провести нарахування державної

соціальної допомоги дитині війни у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за

віком за 2006-2007 роки та за дев'ять місяців 2008 року в розмірі 3600 гривень.

В судове засідання позивач не з'явилася, хоча про час і

місце розгляду справи була належним чином повідомлена, подала заяву, в якій

вказує, що заявлений позов підтримує повністю, просить справу розглядати без її

участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явилася,

хоча про час і місце розгляду справи належним чином була повідомлена, подала

заперечення та клопотання, в яких вказує, що управління Пенсійного фонду

України в Камінь-Каширському районі Волинської області не визнає позов ОСОБА_1

заперечує проти його задоволення, просить відмовити в задоволенні позову та

розглядати справу без участі представника відповідача.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку,

що адміністративний позов слід задовольнити частково.

Судом встановлено, що позивач наділена правовим статусом

дитини війни, знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в

Камінь-Каширському районі Волинської області, протягом 2007-2008 років

позивачеві нараховувалася та виплачувалася надбавка до пенсії як дитині війни у

розмірі 5 та 10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили

працездатність, що підтверджується пенсійним посвідченням НОМЕР_1 від

ІНФОРМАЦІЯ_1 та довідкою відповідача № 4630 від 19.12.2008 року.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний

захист дітей війни» від 18.11.2004 року, який набрав чинності з 01.01.2006

року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна

соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30

відсотків мінімальної пенсії за віком.

Згідно із п. 17 ст. 77 Закону України «Про Державний

бюджет України на 2006 рік» від 20.12.2005 року дію статті 6 Закону України

«Про соціальний захист дітей війни» було зупинено на 2006 рік. Законом України

«Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік»

від 19.01.2006 року виключено п. 17 ст. 77, а ст. 110 Закону викладена у новій

редакції, відповідно до якої пільги дітям війни, передбачені ст. 6 Закону

України «Про соціальний захист дітей війни», запроваджуються у 2006 році

поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку

визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної

Ради України з питань бюджету. Оскільки чинним законодавством України не було

визначено порядку нарахування та виплати у 2006 році щомісячної державної

соціальної допомоги відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист

дітей війни», а Конституційний Суд України не приймав рішень щодо

неконституційності Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік»

від 20.12.2005 року (з наступними змінами і доповненнями) повністю чи в його

окремих частинах, то суд приходить до висновку про відсутність правових підстав

для задоволення позовних вимог позивача про зобов'язання відповідача провести

нарахування позивачеві державної соціальної допомоги як дитині війни за 2006

рік.

Згідно із п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний

бюджет України на 2007 рік» від 19.12.2006 року дію статті 6 Закону України

«Про соціальний захист дітей війни» було зупинено на 2007 рік, з урахуванням

ст. 111 цього Закону, відповідно до якої у 2007 році підвищення до пенсії або

щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка

виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України «Про

соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами (крім тих,

на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх

соціального захисту»), у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки,

встановленої для учасників війни. Проте рішенням Конституційного Суду України

№6-рп/2007 від 9.07.2007 року у справі № 1-29/2007 було визнано таким, що не

відповідає Конституції України (є неконституційним) положення пункту 12 статті

71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на

2007 рік дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», з урахуванням

статті 111 цього Закону. Положення пункту 12 статті 71 Закону України «Про

Державний бюджет України на 2007 рік», які визнані неконституційними, втратили

чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України вказаного рішення, у

якому, крім того, було вказано на його преюдиціальність при розгляді судами

загальної юрисдикції позовів у зв'язку з правовідносинами, що виникли внаслідок

дії неконституційного акта. Оскільки дія статті 6 Закону України «Про

соціальний захист дітей війни» була відновлена з 09.07.2007 року, а позивачеві

у 2007 році виплачувалося підвищення до пенсії в розмірі 5 відсотків

прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то суд приходить

до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення в частині зобов'язання

відповідача провести нарахування позивачеві державної соціальної допомоги як

дитині війни у розмірі, визначеному ст. 6 Закону України «Про соціальний захист

дітей війни», за період з 9 липня до 31 грудня 2007 року.

Відповідно до п. 41 розділу ІІ «Внесення змін до деяких

законодавчих актів України» Закону України «Про Державний бюджет України на

2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від

28.12.2007 року, який набрав чинності 01.01.2008 року, текст статті 6 Закону

України «Про соціальний захист дітей війни» було викладено у новій редакції,

відповідно до якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону

України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до

пенсії або щомісячного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що

виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки,

встановленої для учасників війни. Проте рішенням Конституційного Суду України

№10-рп/2008 від 22.05.2008 року у справі №1-28/2008 було визнано таким, що не

відповідає Конституції України (є неконституційним) положення пункту 41 розділу

ІІ «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про

Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких

законодавчих актів України». Положення пункту 41 розділу ІІ «Внесення змін до

деяких законодавчих актів України» Закону України «Про Державний бюджет України

на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», які

визнані неконституційними, втратили чинність з дня ухвалення Конституційним

Судом України вказаного рішення, у якому, крім того, було вказано на його

преюдиціальність при розгляді судами загальної юрисдикції позовів у зв'язку з

правовідносинами, що виникли внаслідок дії неконституційного акта. Оскільки дія

статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в редакції, яка

передбачає виплату дітям війни підвищення у розмірі 30 відсотків мінімальної

пенсії за віком, була відновлена з 22.05.2008 року, а позивачеві у 2008 році

підвищення до пенсії виплачувалося у розмірі 10 відсотків прожиткового мінімуму

для осіб, які втратили працездатність, то суд приходить до висновку про

часткове задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача провести

нарахування позивачеві державної соціальної допомоги як дитині війни у розмірі,

визначеному ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», за період

з 22 травня до 31 грудня 2008 року.

Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про

управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах,

затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 30.04.2002 року №

80-2, у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25.02.2008

року №5-5 (зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.03.2008 року)

управління Пенсійного фонду України в місті (районі) відповідно до покладених

на нього завдань призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії, допомогу

на поховання та інші виплати відповідно до чинного законодавства. Судом

встановлено, що позивачеві частково нараховувалося та виплачувалося підвищення

до пенсії як дитині війни за 2007-2008 роки управлінням Пенсійного фонду

України в Камінь-Каширському районі Волинської області, де позивач перебуває на

обліку.

Таким чином суд приходить до висновку, що саме відповідач

зобов'язаний провести нарахування позивачеві державної соціальної допомоги як

дитині війни у розмірі, визначеному ст. 6 Закону України «Про соціальний захист

дітей війни», за період з 9 липня до 31 грудня 2007 року та з 22 травня до 31

грудня 2008 року.

Відповідно до ч. 2, ч. 3 ст. 99 Кодексу

адміністративного судочинства  України

для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів

особи встановлюється річний строк, проте цим Кодексом та іншими законами можуть

встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду. Згідно із

ч. 2 ст. 87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року (з

наступними змінами і доповненнями) суми пенсій, не одержані своєчасно з вини

органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без

обмеження будь-яким строком. Відповідно до ст. 9 ч. 7 КАС України у разі

відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон,

що регулює подібні правовідносини (аналогія закону). З урахуванням наведеного,

суд через аналогію закону приходить до висновку, що позивачем не пропущено

строку звернення до адміністративного суду.

Керуючись ст. 160 ч. 3, ст. 163 КАС України, та на

підставі ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», суд

ПОСТАНОВИВ:

 

Адміністративний позов задовольнити частково.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в

Камінь-Каширському районі Волинської області провести нарахування з 09 липня

2007 року до 31 грудня 2007 року включно та з 22 травня 2008 року до 31 грудня

2008 року  включно ОСОБА_1підвищення

пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком на підставі положень ст. 6

Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України,

якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186

КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У

разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку

повністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та

апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через

Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження

постанови  подається протягом десяти днів

з дня її складення в повному обсязі, тобто з 02 лютого 2009 року. Апеляційна

скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної

скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного

адміністративного суду. 

 

Головуючий              

                                                                 Р.С.Денисюк

 

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2009
Оприлюднено01.07.2009
Номер документу3947087
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-144/08

Ухвала від 03.06.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

Ухвала від 04.11.2008

Адміністративне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Кіяшко В. О.

Постанова від 30.09.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Флоренко О.Ю.

Ухвала від 30.09.2008

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко В.В.

Постанова від 03.12.2008

Адміністративне

Новомиколаївський районний суд Запорізької області

Шиш А.Б.

Постанова від 25.12.2008

Адміністративне

Лебединський районний суд Сумської області

Бакланов Р.В.

Ухвала від 26.11.2008

Адміністративне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Шпак Г.Ф.

Постанова від 10.10.2008

Адміністративне

Московський районний суд м.Харкова

Погасій О.Ф.

Постанова від 26.01.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Р.С.

Ухвала від 24.11.2008

Адміністративне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Гут Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні