Ухвала
від 29.05.2014 по справі 826/17726/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 травня 2014 року м. Київ К/800/15597/14

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючої: суддів: Блажівської Н.Є., Сіроша М.В., Усенко Є.А., розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року

у справі № 826/17726/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія

«Будінвестпроект»

до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного

управління Міністерства доходів і зборів

про вигнання дій протиправними,-

В С Т А Н О В И В

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Будінвестпроект» (далі по тексту - позивач, ТОВ «БК «Будінвестпроект») звернулось суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві (далі по тексту - відповідач, ДПІ), в якому просить: 1) визнати протиправними дії відповідача, що виразились у проведенні зустрічної звірки ТОВ «БК «Будінвестпроект», результати якої оформлені актом від 15 жовтня 2013 року №1322/26-59-22-01-18/35211198 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БК «Будінвестпроект» (код за ЄДРПОУ 35211198) з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 1 березня 2013 року по 31 серпня 2013 року; 2) зобов'язати відповідача вилучити з АС «Податковий блок» інформацію про результати зустрічної звірки ТОВ «БК «Будінвестпроект», які оформлені актом від 15 жовтня 2013 року №1322/26-59-22-01-18/35211198 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БК «Будінвестпроект» (код за ЄДРПОУ 35211198) з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 1 березня 2013 року по 31 серпняч 2013 року» 3) зобов'язати відповідача відновити в АІС «Податковий блок» дані податкової звітності ТОВ «БК «Будінвестпроект», шляхом внесення до них даних визначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість ТОВ «БК «Будінвестпроект» за період з 1 березня 2013 року по 31 серпня 2013 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2013 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія «Будінвестпроект» задоволено частково. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві по проведенню документальної невиїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Будінвестпроект», за результатами якої складено акт від 15 жовтня 2013 року №1322/26-59-22-01-18/35211198 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БК «Будінвестпроект» (код за ЄДРПОУ 35211198) з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 1 березня 2013 року по 31 серпня 2013 року». Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта від 15 жовтня 2013 року №1322/26-59-22-01-18/35211198 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БК "Будінвестпроект» (код за ЄДРПОУ 35211198) з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 1 березня 2013 року по 31 серпня 2013 року». Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві відновити в інформаційній системі «Податковий блок» дані податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Будінвестпроект», шляхом відображення в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» задекларованих показників податкових декларацій з податку на додану вартість за період з 1 березня 2013 року по 31 серпня 2013 року.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві залишено без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 11 грудня 2013 року - без змін.

Відповідач в касаційній скарзі, вказуючи на допущені судами першої та апеляційної інстанцій порушення вимог матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення спору, просить скасувати оскаржувані судові рішення.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги та перевіривши за матеріалами справи правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, які не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, ДПІ здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «БК «Будінвестпроект» з питань взаємовідносин з контрагентами, за результатами яких складено акт від 15 жовтня 2013 року №1322/26-59-22-01-18/35211198 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БК «Будінвестпроект» з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 01.03.2013р. по 31.08.2013р.».

Відповідно до підпункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (надалі також - Порядок № 1232) визначено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку).

У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 1232 за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

З огляду на наведені вище правові норми, проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка.

Відповідно до пункту 4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджених Наказом Державної податкової адміністрації від 22 квітня 2011 року № 236 визначено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

В зразку «Акт про неможливість проведення зустрічної звірки», який є додатком 3 до Методичних рекомендацій, не передбачено зазначення інформації про реальність господарських операцій та чинність укладених правочинів суб'єкта господарювання, щодо якого виявилось неможливим провести зустрічну звірку.

Разом з тим, в Акті про неможливість проведення зустрічної звірки зазначено про те, що правочини ТОВ «БК «Будінвестпроект», укладені з контрагентами, є фіктивними та вчинені без наміру створення правових наслідків, посилаючись на норми статті 234 Цивільного кодексу України .

Так як складений Акт відповідача, який відповідно до законодавства не повинен містити аналізу господарської діяльності підприємства, під час проведення заходів з метою проведення зустрічної звірки, містить висновки щодо нікчемності правочинів позивача та подальше їх використання, має певні наслідки для позивача, то суди попередніх інстанцій дійшли юридично правильного висновку, що такі дії були вчиненні не у спосіб, що передбачений Податковим кодексом України та Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

При цьому, як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, Інформацію Акта про неможливість проведення зустрічної звірки відповідач вніс до інформаційної системи «Податковий блок» зокрема інформацію в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «БК «Будінвестпроект» за період з 1 березня 2013 року по 31 серпня 2013 року, а саме зменшив суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість до 0,0 грн.

Так, у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України . Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження.

Таким чином, суди попередніх інстанцій дійшли юридично правильного висновку, що відповідач змінив дані, задекларовані ТОВ «БК «Будінвестпроект» у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 1 березня 2013 року по 31 серпня 2013 року, що суперечить загальним засадам оподаткування та нормам Податкового кодексу України .

Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права. Таким чином, ухвалені по справі рішення є законними і обґрунтованими, а зазначена в касаційній скарзі позиція не знаходить свого підтвердження за матеріалами справи та не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

За таких обставин, суд, перевіривши у межах касаційної скарги правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, приходить до висновку, що касаційну скаргу необхідно відхилити, а рішення судів першої та апеляційної інстанцій слід залишити без змін.

Керуючись статтями 220 1 , 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 грудня 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, що беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236 - 238 , 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України .

Головуюча: Н. Є. Блажівська

Судді: М.В. Сірош

Є.А. Усенко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення29.05.2014
Оприлюднено27.06.2014
Номер документу39471905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17726/13-а

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 11.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні