ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Ухвала
про відмову у
відкритті провадження в адміністративній справі
24.06.09
Справа №2а-1021/09/2770
Суддя Окружного адміністративного
суду міста Севастополя Гавура О.В., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1,
ОСОБА_2, ОСОБА_3
до
Відділу державної реєстрації Гагарінської РДА м. Севастополя про скасування рішення, скасування
державної реєстрації,
встановив:
ОСОБА_1. та інші 23.06.2009
звернулися з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації
Гагарінської РДА м. Севастополя про скасування рішення про реорганізацію ЖБК
№78 в ОСББ "ТАККА", в якому зазначають, що рішенням загальних зборів
ЖБК від 01.11.2007 року порушенні права власників квартир у будинку, яки є членами
ЖБК, відповідно до Закону України "Про кооперацію".
З цих підстав просять: скасувати
рішення Відділу державної реєстрації Гагарінської РДА м. Севастополя про
реорганізацію ЖБК №78 в ОСББ "ТАККА" та скасувати державну реєстрацію
об"єднення співвласників богатокватирного
будинку АДРЕСА_1 "ТАККА" (ЕДРПОУ 23191445), зареєстрованого у
відділу державної реєстрації Гагаринської РДА м Севастополя 05.05.2008 р.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 Кодексу
адміністративного судочинства України
компетенція адміністративних судів поширюється на спори юридичних чи
фізичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень
(нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дії чи
бездіяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 2
Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного
судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів
юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових
осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на
основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
За визначенням термінів, що
наводяться у статті 3 цього Кодексу:
справа адміністративної юрисдикції
(адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду
публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої
влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або
інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі
законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 1 ч. 1);
адміністративний позов - звернення
до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів у
публічно-правових відносинах (п. 6 ч. 1 );
суб'єкт владних повноважень - орган
державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова
особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на
основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7
ч. 1).
Виходячи з цих норм, спір є
публічно-правовим і підлягає розгляду в порядку адміністративної юрисдикції в
тому разі, якщо він виник із публічно-правових відносин за участю суб'єкта
владних повноважень, який саме у цих відносинах здійснює надані йому чинним
законодавством владні управлінські функції.
Дана справа не відповідає
наведеному вище нормативному визначенню адміністративної справи. Предметом
даного адміністративного позову є вимоги позивачів щодо відносин, які відповідно
до закону, статуту об"єднання громадян віднесені до його внутрішньої
діяльності. З позовної заяви та
матеріалів, доданих до неї, не вбачаються безпосередні правовідносини позивачів
з державним реєстратором Гагарінської РДА м.Севастополя.
При таких обставинах суд вважає, що
вимоги позивача не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства,
оскільки в даному випадку відсутній публічно-правовий спір між позивачами та
державним реєстратором, а йдеться про можливе порушення прав фізичних осіб, які
передбачені Статутом Житлово-будівельного кооперативу з боку голови кооперативу
при здійсненні ними своїх функціональних обов"язків.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.17 КАС
України компетенція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові
справи щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення)
об"єднання громадян віднесені до його внутрішньої діяльності або виключної
компетенції.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 109 Кодексу
адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в
адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку
адміністративного судочинства.
На підставі наведеного, керуючись
п.4 ч.2 ст.17, п. 1 ч. 1 ст. 109, ст.
160, ст. 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ухвалив:
Відмовити ОСОБА_1,
ОСОБА_2, ОСОБА_3 у відкритті провадження в справі за їх
позовом до Відділу державної реєстрації
Гагарінської РДА м. Севастополя про
скасування рішення, скасування державної реєстрації.
Направити позивачам копії зазначеної
ухвали разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала може бути оскаржена в
апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду
через суд першої інстанції шляхом подачі в п'ятиденний строк з дня винесення
ухвали заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом десяти
днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в
порядку частини п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства
України.
Суддя О.В. Гавура
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2009 |
Оприлюднено | 01.07.2009 |
Номер документу | 3947323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Гавура О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні