Постанова
від 24.06.2014 по справі 823/1320/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2014 року м. Черкаси справа № 823/1320/14

11 годин 41 хвилина

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Роя О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №823/1320/14

за позовом центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) [представник позивача Шепель К.Л. - за довіреністю]

до закритого акціонерного товариства «Скіф-97» (надалі - ЗАТ «Скіф-97») [представник відповідача - не з'явився]

про стягнення штрафу, прийняв постанову.

Позивач, звернувшись до суду з адміністративним позовом до ЗАТ «Скіф-97», просить стягнути з відповідача штраф у сумі 1 700 грн.

У обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у зв'язку з порушенням відповідачем ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», постановою від 09.10.2013 № 2473-ЦД-4-Е до відповідача застосовано штрафні санкції за нерозміщення регулярної річної інформації за 2012 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних у сумі 1 700 грн. Зазначену постанову направлено відповідачеві 11.10.2013. На момент звернення до суду постанова про накладення штрафу не оскаржено, суму штрафу відповідачем не сплачено, у зв'язку з чим позивач просить стягнути штраф у судовому порядку.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив адміністративний позов задовольнити повністю.

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, письмових заперечень проти адміністративного позову не надав, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином (а.с.26-27, а.с.34-36).

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги належить задовольнити з огляду на таке.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 №3480-IV (надалі за текстом - Закон №3480). Згідно ст.2 Закону №3480 емітент - юридична особа, рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери.

Відповідно ст.40 Закону №3480 регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, у тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється: для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів (крім акцій) - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно. Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку у порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цінних паперів та подання її до НКЦПФР у період проведення перевірки та ухвалення постанови від 25.09.2013 №2337-ЦД-4-Е регулювались Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженим рішенням від 19.12.2006 №1591 (надалі за текстом - Положення №1591). Відповідно до глави 7 Положення №1591 порядок розкриття регулярної річної інформації на фондовому ринку має здійснюватись шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Згідно акту від 25.09.2013 №2530-ЦД-4-Е встановлено порушення ЗАТ «Скіф-97» вимог ст.40 Закону №3480, п.1 глави 7 Положення №1591, а саме: не розміщення ЗАТ «Скіф-97» регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР. Термін опублікування регулярної річної інформації у офіційному друкованому виданні - до 30.04.2013 (а.с. 10).

Законом, що визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96-ВР (надалі за текстом - Закон №448/96). У ст.8 Закону №448/96 закріплено повноваження НКЦПФР. Зокрема, відповідно до п.14 ст.8 Закону №448/96 НКЦПФР має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.6 ст.11 Закону № 448/96-ВР за неопублікування, опублікування не у повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, за нерозміщення, розміщення не у повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, за неподання, подання не в повному обсязі інформації або подання недостовірної інформації Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З урахуванням вимог Закону №448/96 постановою уповноваженої особи НКЦПФР від 09.10.2013 №2473-ЦД-4-Е до відповідача застосовано штраф у сумі 1 700 грн. із зазначенням рахунку, на який необхідно перерахувати штраф: балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106 та зазначено, що копію платіжного документу необхідно направити до центрального департаменту НКЦПФР (а.с.7-8). Розділом XVIIІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470 передбачено, що штраф має бути сплачено юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. У разі несплати штрафу юридичною особою у визначений строк, штраф стягується у судовому порядку.

Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив та не оскаржив постанову про накладення штрафу в установленому порядку, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що належить задовольнити у повному обсязі.

Вирішуючи заяву позивача від 27.05.2014 про звільнення від сплати судового збору суд зазначає наступне. Згідно до ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги. Ухвалою від 30.05.2014 позивачу відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

Частиною 1 ст.88 КАС України передбачено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Згідно ч.2 зазначеної статті визначено, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 86, 94, 159, 160, 162, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з закритого акціонерного товариства «Скіф-97» (18008, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Вернигори, 12/99, кв. 46, ідентифікаційний код 22796034) у дохід бюджету через центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код 38039715) штраф у сумі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 26 червня 2014 року.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено02.07.2014
Номер документу39473765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1320/14

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні