Постанова
від 11.06.2014 по справі 355/445/14-а
БАРИШІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 355/445/14

Провадження № 2-а/355/17/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2014 року Баришівський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді Лисюк О.Д.

при секретарі Ющенко Л.А.

представників : позивача ОСОБА_1

відповідача Хасуєва Р.Т.

3-ї особи Галіциної Н.М.

розглянувши в відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Веселинівської сільської ради Баришівського району Київської області, 3-я особа управління Держземагенства у Баришівському районі Київської області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов'язання вчинити дію ,

в с т а н о в и в :

позивач ОСОБА_4 звернувся до суду з названим адміністративним позовом стверджуючи, що в приватній власності він має земельну ділянку розміром 0.44 га., яка розташована в АДРЕСА_1

З метою реєстрації права власності на будинок, він звернувся до відповідних органів щодо присвоєння земельній ділянці кадастрового номеру, право власності на яку він отримав в 1999 році, однак йому було відмовлено з посиланням на ту обставину, що його земельна ділянка знаходиться за межами с. Веселинівка і не відображена в існуючому плані села.

Неодноразові звернення до органу місцевого самоврядування, державних органів щодо приведення у відповідність закону його земельної ділянки не дало ніякого результату в зв'язку з чим, просить суд визнати неправомірною бездіяльність Веселинівської сільської ради Баришівського району в частині здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель села, підготовки проекту землеустрою з проведенням обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації, внесення змін до затвердженого Генерального плану с. Веселинівка Баришівського району Київської області.

Зобов'язати виконавчий комітет Веселинівської сільської ради здійснити землеустрій щодо встановлення меж та правового статусу земельних ділянок ОСОБА_4 шляхом проведення інвентаризації земель, внести на розгляд чергової сесії сільської ради пропозиції щодо прийняття рішення про внесення змін до Генерального плану с. Веселинівка та його затвердження з урахуванням інтересів ОСОБА_4 та пропозиції щодо прийняття рішення про внесення змін до індексно-кадастрової карти с. Веселинівка та технічної документації із землеустрою до неї стосовно включення до меж села Веселинівка земельних ділянок ОСОБА_4

В судовому засіданні позивач ОСОБА_4 заявлені ним позовні вимоги підтримав повністю та пояснив, що рішенням виконкому Веселинівської сільської ради Баришівського району Київської області від 24 січня 1992 року йому було надано в АДРЕСА_1 земельну ділянку розміром 0,2 га. та дозволено будівництво на ній житлового будинку.

04.08.1993 року з урахуванням викопіювання з опорного плану с. Веселинівка, архітектором Баришівського району був складений та затверджений генеральний план забудови зазначеної індивідуальної земельної ділянки та були встановлені межі земельної ділянки шляхом підписання акту виносу меж земельної ділянки в натуру.

20.11.1997 року він звернувся до Веселинівської сільської ради із заявою про безкоштовну передачу йому у приватну власність земельної ділянки площею 0,44 га, яка розташована в с. Веселинівка і 20.12.1997 року рішенням виконкому сільської ради № 39 «Про передачу земельних ділянок у приватну власність і постійного користування», йому було передано у приватну власність земельну ділянку, яка розташована в АДРЕСА_1, загальною площею 0,44 га, з яких 0,25 га передано для будівництва та обслуговування житлового будинку і 0,19 га - для розвитку особистого підсобного господарства.

10.09.1999 року представником госпрозрахункового виробничого бюро "Райземпроект" у присутності представника виконкому сільради, землевпорядника сільради та суміжних землевласників (4 особи ) було складено акт про встановлення на місцевості та погодження зовнішньої межі земельної ділянки ОСОБА_4 розміром 0,44 га. та 11.12.1999 року, на підставі вищевказаних документів йому був виданий державний акт серії II -КВ № 047346 на право приватної власності на землю площею 0,44 га, з якого чітко вбачається, що зазначена ділянка розташована на території АДРЕСА_1 ( акт зареєстрований у Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 00000598 )

В 2004 році ОСОБА_4. звернувся до Веселинівської сільської ради з проханням про надання дозволу на оформлення свідоцтва про право власності на житловий будинок в АДРЕСА_1 в зв'язку з чим, рішенням виконкому № 49 від 23 листопада 2004 року доручено Баришівському БТІ формувати текст свідоцтва про право власності на житловий будинок з господарськими будівлями і спорудами в АДРЕСА_1 на ім'я ОСОБА_4 та дозволено Баришівському БТІ зареєструвати свідоцтво про право власності в установленому порядку.

Проте, в зв'язку з об'єктивними обставинами того часу ( важким онкологічним захворюванням старшого сина з 2004 року ) подальше оформлення свідоцтва про право власності на житловий будинок в с. Веселинівка ним було призупинено на невизначений термін.

28.07.2009 року йому була видана довідка № 418 про те, що в зв'язку з упорядкуванням нумерації будинків та вулиць в АДРЕСА_1

З метою реалізації своїх законних прав по відношенню до своєї землі, а також з метою реєстрації права власності на збудований житловий будинок, він звернувся до відповідних установ за роз'ясненнями щодо порядку присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, право власності на яку вже було підтверджено у 1999 році Державним актом на право приватної власності на землю.

З відповіді Управління Держкомзему у Баришівському районі від 24 квітня 2012 року № 667 йому стало відомо, що для внесення відомостей до бази даних АС ДЗК по Перехідній системі реєстрації, йому необхідно звернутися до них з технічною документацією із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості ), обмінних файлів у форматах, заяви про реєстрацію земельної ділянки та оплати даних послуг, після чого управлінням буде визначено кадастровий номер земельній ділянці.

21.05.2012 року за участю ТОВ «Геоземінформ», що має ліцензію на виконання землевпорядних робіт, на земельній ділянці були проведені топографо-геодезичні роботи з прив'язкою меж ділянки до єдиної державної геодезичної мережі, підготовлено обмінний файл, а самі кадастрові плани земельних ділянок були підписані керівником ТОВ «Геоземінформ».

23.05.2012 року мід ОСОБА_4 та Державним підприємством « Центр державного земельного кадастру» були укладені договори щодо складання обмінних файлів для подальшого введення інформації в АСУ ДЗК і того ж дня, співробітники Центру в присутності замовника зробили попередню перевірку відповідності даних кадастрових планів земельних ділянок первинній землевпорядній документації. За результатами цієї перевірки підприємство призупинило виконання своєї частини робіт за договорами, оскільки з'ясувалося, що дана земельна ділянка знаходиться поза межами села Веселинівка та повідомили про те, що кадастровий номер земельній ділянці буде визначено та присвоєно і дані до АС ДЗК будуть передані після введення ділянки в межі населеного пункту село Веселинівка.

У зв'язку з цим заяву про державну реєстрацію земельної ділянки в Управлінні Держкомзему у Баришівському районі від нього не прийняли, Веселинівська сільська рада посилаючись на відсутність коштів, змін до Генерального плану села не вносить в зв'язку з чим, ОСОБА_4 не може реалізувати своє право.

Представник позивача ОСОБА_1 адміністративний позов свого довірителя підтримав повністю.

Частково заперечуючи проти позовних вимог, сільський голова Хасуєв Руслан Татаєвич пояснив, що земельна ділянка ОСОБА_4 не є віддаленою від села, вона впритул примикає до земель його сусідів, мешканців села. Так з півдня, примикає земельна ділянка гр. ОСОБА_5 (державний акт на право власності на земельну ділянку 0,043 га для ведення особистого селянського господарства, серія ЯА № 386979, виданий на підставі рішення виконкому Веселинівської сільради від 12 січня 2000 року № 1, зареєстрований в Книзі записів реєстрації актів на право власності на землю 1 квітня 2005 року за № 010532100012, ділянка розташована за адресою АДРЕСА_2 має кадастровий номер 3220280801:03:006:0007). На плані меж земельної ділянки гр. ОСОБА_5 межа землекористування ОСОБА_4 означена по лінії Б-В.

З заходу до земельної ділянки примикає земельна ділянка гр.гр. ОСОБА_6, ОСОБА_7 (державний акт на право приватної власності на землю 0,35 га для ведення особистого селянського господарства, 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд, серія КВ, виданий на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом від 23 жовтня 2002 року за № 2-3631, зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на і землю 20 травня 2003 року за № 000013, ділянка розташована за адресою АДРЕСА_3, кадастровий номер не присвоєний). На плані меж земельної ділянки гр.гр. ОСОБА_6, ОСОБА_7 межа землекористування ОСОБА_4 означена по лінії В-Г .

Як так сталося, що ОСОБА_4 була надана земельна ділянка, яка знаходиться за межами села пояснити не може, оскільки на момент її передачі в приватну власність ОСОБА_4 він не був сільським головою.

Генеральний план с. Веселинівка в період з 1999 по 2014 роки не змінювався , коштів на внесення змін до Генерального плану с. Веселинівка в бюджеті не передбачалося.

Представник управління Держземагенства у Баришівському районі Київської області, головний спеціаліст юридичного сектору галіцина Наталія Миколаївна суду пояснила, що згідно проекту формування території і встановлення меж Веселинівської сільської ради та с. Веселинівка, індексно - кадастрової карти с. Веселинівка, земельні ділянки площею 0,25 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд, та площею 0,19 га для ведення особистого підсобного господарства по АДРЕСА_1 що передані у власність на підставі рішення виконавчого комітету Веселинівської сільської ради від 20 грудня 1997 №39, право власності на які посвідчено державним актом на право приватної власності на землю серії II-КВ №047346 реєстраційний номер 0000598 від 11 грудня 1999 року, знаходяться за межами населеного пункту.

Визначення кадастрового номера вищевказаним земельним ділянкам можливе за умови виконання вимог статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності », згідно якої, документація із землеустрою повинна розроблятися з урахуванням плану зонування та/або детального плану території.

Статтею 25 цього закону прописано, що режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.

Згідно статті 39 Земельного Кодексу України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Таким чином необхідно розробити проект землеустрою щодо корегування межі населеного пункту с.Веселинівка Баришівського району Київської області і після затвердження даного проекту, відповідно до статті 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр», відомості про земельну ділянку будуть внесені до Державного земельного кадастру.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи суд вважає,що даний адміністративний позов підлягає до задоволення виходячи з наступних міркувань.

Відповідно до статті 13 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють від імені Українського народу права власника в межах, визначених Конституцією .

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ст. 152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.

Статтею 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України , цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до п. п. 41 та 42 ч. 1 ст. 26 Закону прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами, та затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою, принципи регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування визначено Законом України «Про землеустрій».

Згідно до ст. 181 ЗК України землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональної організації території адміністративно-територіальних утворень, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація і здійснення землеустрою; б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

За нормою статті 22 Закону , землеустрій здійснюється на підставі: а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень.

Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі ( ст.26 Закону )

Статтею 46 Закону визначено, що для встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж відповідних адміністративно-територіальних утворень. Проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації.

Статтею 53 Закону передбачає, що проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів складаються на основі затверджених у встановленому законодавством порядку генеральних планів населених пунктів або можуть розроблятись окремою їх частиною. Проекти землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів складаються з метою обґрунтування, розробки і подальшої реалізації необхідного обсягу організаційних та інженерно-технічних заходів з освоєння, поліпшення якості земель, їх раціонального використання та охорони, захисту від руйнівних процесів. Проекти землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів розробляються на певний період та поетапно згідно з генеральними планами населених пунктів і визначають: а) цільове призначення земель; б) землі, що знаходяться у власності, користуванні, в тому числі орендовані; в) організаційні, правові, фінансові та інші заходи щодо вдосконалення структури територій, освоєння земель, поліпшення їх якості, рекультивації, консервації; г) необхідність і обсяги економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; ґ) заходи для забезпечення режиму використання земель охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання, а також відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам внаслідок встановлення цих зон; д) напрями природоохоронної діяльності. Проекти землеустрою можуть передбачати також формування земельних ділянок державної та комунальної власності за рахунок земель, не наданих у користування. Проекти землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів підлягають погодженню комісіями з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, та затверджуються сільськими, селищними, міськими радами.

Відповідно до ст. 59 Закону врахування громадських інтересів при здійсненні землеустрою на місцевому рівні полягає в прогнозуванні та забезпеченні комплексного розвитку соціальної та інженерної інфраструктури території. Врахування приватних інтересів при здійсненні землеустрою на місцевому рівні полягає у забезпеченні фізичним та юридичним особам рівних можливостей набуття у власність або користування, у тому числі на умовах оренди, земельних ділянок і в захисті їхніх прав на землю.

Землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі :

- розробки документації із землеустрою щодо організації раціонального використання та охорони земель;

- встановлення та зміни меж об'єктів землеустрою, у тому числі визначення та встановлення в натурі (на місцевості) державного кордону України;

- надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок ;

- встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених (обтяжених) правами інших осіб (земельні сервітути);

- організації нових і впорядкування існуючих об'єктів землеустрою .

З метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування при здійсненні землеустрою проводиться інвентаризація земель. У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.

Згідно з абз. 9, 10 ч.І Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» обов'язковій державній експертизі підлягають: проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань.

Відповідно до положень абз.4 ч.І ст.20 Закону до повноважень сільських рад у сфері державної експертизи належить ініціювання проведення державної експертизи.

Таким чином, приймаючи рішення «Про затвердження індексної кадастрової карти та внесення змін до документації із землеустрою» № 281-19-У від 12.09.2009 року Веселинівська сільрада повинна була ініціювати проведення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації, за висновками якої можна було б уникнути тих проблем, що існують зараз.

Згідно з ч.2 ст.16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація на місцевому рівні може бути оновлена за рішенням місцевих рад.

Статтею 17 даного Закону визначено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією. Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими, районними, обласними радами та їх виконавчими органами, місцевими державними адміністраціями міст Києва та Севастополя в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Частиною 7 ст. 21 даного Закону передбачено, що пропозиції до проектів містобудівної документації на місцевому рівні мають право надавати: 1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 2) юридичні особи, об'єкти нерухомого майна яких розташовані на території, для якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею; 4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; 5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

Судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Веселинівської сільської ради Баришівського району Київської області від 24 січня 1992 року ОСОБА_4 було надано земельну ділянку під забудову жилого будинку в АДРЕСА_1 розміром 0,20 га. та дозволено будівництво на ній житлового будинку. Відповідно до п.3 даного рішення, ОСОБА_4. був попереджений про те, що розпочинати будь-які роботи по будівництву житлового будинку до одержання технічної документації в районному відділі архітектури, забороняється ( а.с. 19 ).

04.08.1993 року з урахуванням викопіювання з опорного плану с. Веселинівка, архітектором Баришівського району був складений та затверджений генеральний план забудови зазначеної індивідуальної земельної ділянки та були встановлені межі земельної ділянки шляхом підписання акту виносу меж земельної ділянки в натуру ( а.с. 20,21).

20.11.1997 року ОСОБА_4 звернувся із заявою до Веселинівської сільської ради про безкоштовну передачу йому у приватну власність земельної ділянки площею 0,44 га, яка розташована в с. Веселинівка і 20.12.1997 року рішенням виконавчого комітету Веселинівської сільської ради № 39 «Про передачу земельних ділянок у приватну власність і постійного користування», відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року № 15-92 йому було передано у приватну власність земельну ділянку, яка розташована в АДРЕСА_1, загальною площею 0,44 га, з яких 0,25 га. - для будівництва та обслуговування житлового будинку і 0,19 га - для розвитку особистого підсобного господарства ( а.с. 22,23).

10.09.1999 року представником госпрозрахункового виробничого бюро «Райземпроект» в присутності землекористувача ОСОБА_4, представника виконавчого комітету сільської ради Куделі В.Г.( він же голова Веселинівської сільської ради ), землевпорядника ОСОБА_10 та суміжних землевласників ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 та ОСОБА_5 було складено акт про встановлення на місцевості та погодження зовнішньої межі земельної ділянки ОСОБА_4 розміром 0,44 га. та 11.12.1999 року, на підставі рішення Веселинівської сільської ради від 20.12.1997 року № 39 йому був виданий державний акт серії II - КВ № 047346 на право приватної власності на землю площею 0,44 га, з якого чітко вбачається, що зазначена ділянка розташована на території АДРЕСА_1 ( акт зареєстрований у Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 00000598 ) ( а.с. 25,26 )

23.11.2004 року рішенням Веселинівської сільської ради № 49 « Про дозвіл на оформлення свідоцтва про право власності» було доручено Баришівському БТІ формувати текст свідоцтва про право власності на житловий будинок з господарськими будівлями і спорудами в АДРЕСА_1 на ім'я ОСОБА_4 та дозволено Баришівському БТІ зареєструвати свідоцтво про право власності в установленому порядку ( а.с. 27 ).

Відповідно до довідки Веселинівської сільської ради № 418 від 28.07.2009 року, в зв'язку з упорядкуванням нумерації будинків та вулиць в с. Веселинівка нумерація будинку АДРЕСА_1

В подальшому, після проведених топографо-геодезичних робіт було виявлено, що згідно індексно-кадастрової карти , земельна ділянка ОСОБА_4 на яку він має Державний акт на право власності на землю та на якій побудований житловий будинок, знаходиться поза межами села Веселинівка і до введення земельної ділянки в межі населеного пункту, їй не може бути визначений кадастровий номер та передані дані до АС ДЗК ( а.с.42 )

Отримавши таку відповідь, 27.09.2012 року ОСОБА_4 звернувся із заявою до голови Державного агенства земельних ресурсів України щодо сприяння в координації дій територіального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів і органу місцевого самоврядування щодо здійснення землеустрою земельної ділянки ( а.с. 66,67)

Як вбачається із відповіді заступника голови Державного агенства земельних ресурів України Є.С.Бердікова № 17620/РЗ126-12 від 26.10.12 року, Веселинівською сільською радою були порушені вимоги земельного законодавства та рекомендовано розробити проект землеустрою щодо корегування меж населеного пункту с. Веселинівка Баришівського району.

Оскільки Веселинівською сільською радою не здійснювалося жодних дій щодо виконання рекомендацій ДАЗР, 26.11.2013 року ОСОБА_4 звернувся до Веселинівської сільської ради із заявою про вирішення питання внесення його земельної ділянки в межі населеного пункту та внесення змін до документації із землеустрою на підставі кадастрових планів земельних ділянок ОСОБА_4 На вказану заяву, 23.12.2013 року ОСОБА_4 отримав відповідь із якої вбачається, що питання внесення змін до землевпорядної документації населеного пункту та змін меж адміністративно-територіальної одиниці не є компетенцією виконкому Веселинівської сільської ради.

Відповідно до ст. 17 Закону України « Про регулювання містобудівної діяльності» вiд 17.02.2011 № 3038-VI, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Невід'ємною частиною генерального плану населеного пункту є план земельно-господарського устрою цього населеного пункту.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.

Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк:

1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації;

2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування;

3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим , Кабінету Міністрів України щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту;

4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;

5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня;

6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.

8. Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.

9. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років.

10. Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Таким чином в ході судового розгляду справи було встановлено, що Веселинівською сільською радою Баришівського району не вчинялося жодних дій щодо корегування меж населеного пункту з урахуванням приватних інтересів, в тому числі і позивача ОСОБА_4 як це передбачено ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ст. 59 Закону України «Про землеустрій» , а тому, така бездіяльність є неправомірною.

При цьому суд вважає, що посилання Веселинівської сільської ради на відсутність фінансування на проведення робіт по складанню технічної документації із землеустрою щодо внесення змін до індексно - кадастрової карти в межах населеного пункту с. Веселинівка та внесення змін у Генеральний план с. Веселинівка не виправдовує бездіяльності виконавчого комітету Веселинівської сільради з цього приводу і не є підставою для звільнення від виконання ним, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування», повноважень.

Суд також вважає, що бездіяльність органів місцевого самоврядування с. Веселинівка порушує низку Конституційних прав позивача, а саме право володіти, користуватись та розпоряджатися своєю власністю, а тому, позовні вимоги підлягають до повного задоволення. . Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.ст.13,19 Конституції України, ст.ст. 11 , 14 , 70 , 71 , 72 , 86 , 159-163 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України , ч.2 ст.16, статей 17,59 Закону України « Про регулювання містобудівної діяльності» вiд 17.02.2011 № 3038-VI, ст.ст.19,22,46,53,59 Закону України « Про землеустрій» від 22.05.2003року № 858-ІУ, ст.24, п.п.41,42 ч.1 ст.26 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР, суд -

П о с т а н о в и в :

Позов ОСОБА_4 до Веселинівської сільської ради Баришівського району Київської області, третя особа: Управління Держземагенства України в Баришівському районі Київської області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов'язання вчинити, задовольнити в повному об'ємі.

1. Визнати бездіяльність Веселинівської сільської Ради Баришівського району Київської області та її виконавчого комітету щодо виконання вимог Закону України «Про землеустрій» в частині здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель села, підготовки проекту землеустрою з проведенням обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації, внесення змін до затвердженого Генерального плану с. Веселинівка неправомірною.

2. Зобов'язати виконавчий комітет Веселинівської сільської Ради Баришівського району Київської області в особі його голови Хасуєва Р.Т. здійснити землеустрій щодо встановлення меж та правового статусу земельних ділянок ОСОБА_4, належних йому на підставі Державного акту на право приватної власності на землю серії II -КВ № 047346 від 11.12.1999 року, реєстраційний номер 00000598 та дійсних меж території с. Веселинівка, шляхом проведення інвентаризації її земель в порядку передбаченому Постановою Кабінету Міністрів України № 513 від 23.05.2012 року.

3. Зобов'язати виконавчий комітет Веселинівської сільської Ради Баришівського району Київської області в особі його голови Хасуєва Р.Т. внести на розгляд чергової сесії сільської ради пропозиції щодо прийняття рішення про внесення змін до Генерального плану с. Веселинівка та його затвердження урахуванням приватних інтересів землевласника ОСОБА_4.

4. Зобов'язати виконавчий комітет Веселинівської сільської Ради Баришівського району Київської області в особі його голови Хасуєва Р.Т. внести на розгляд чергової сесії сільської ради пропозиції щодо прийняття рішення про внесення змін до індексно-кадастрової карти села Веселинівка та технічної документації із землеустрою до неї стосовно включення до меж с. Веселинівка Баришівського району Київської області земельних ділянок ОСОБА_4 розміром 0,25 га та 0,19 га, належних йому на підставі Державного акту на право приватної власності на землю серії ІІ-КВ № 047346 від 11.12.1999 року, реєстраційний номер 00000598, якими зазначені ділянки не були включені до меж села Веселинівка при прийнятті Веселинівською сільською Радою рішення № 281-19-У від 12.09.2009 року «Про затвердження індексної кадастрової карти та внесення змін до документації із землеустрою».

5. Стягнути із Веселинівської сільської ради Баришівського району Київської області на користь ОСОБА_4 судовий збір в розмірі 73 (сімдесят три) гривні 08 копійок, які були останнім сплачені при подачі позовної заяви до суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Баришівський районний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О. Д. Лисюк

СудБаришівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено03.07.2014
Номер документу39474312
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —355/445/14-а

Постанова від 11.06.2014

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

Постанова від 11.06.2014

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні