Постанова
від 21.04.2014 по справі 275/257/14-а
БРУСИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 275/257/14

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 квітня 2014 року смт.Брусилів

Суддя Брусилівського районного суду Житомирської області Коваленко В. К., розглянувши у скороченому провадженні в смт.Брусилів справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Брусилівському районі про визнання бездіяльності протиправною, стягнення заборгованості по основній та додатковій пенсії, зобов'язання нараховувати та виплачувати пенсію відповідно до статтей 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",

ВСТАНОВИВ:

04 квітня 2014 року позивачка звернулася до суду з вказаним позовом і просить визнати бездіяльність відповідача щодо відмови у здійсненні перерахунку і виплаті заборгованості по основній державній пенсії як інваліду третьої групи по захворюваннях, пов'язаних з Чорнобильською катастрофою, у розмірах, встановлених судовими рішеннями та ст.ст.50,54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", стягнути з відповідача на її користь заборгованість по основній та додатковій пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, за період з 01.01.2014 року по 31.03.2014 року в сумі 20669,22грн., зобов'язати УПФУ в Брусилівському районі здійснити перерахунок і виплачувати основну державну пенсію за ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" як інваліду ІІ групи в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком (7592 грн.) та щомісячну додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, як інваліду ІІ групи, згідно ст.50 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком (411 грн. 75 коп.) всього 8303 грн. 75 коп. з 01 квітня 2014 року без обмеження строку.

Відповідач подав до суду заперечення, з вимогами не погоджується, зазначив, що Постановою КМУ від 23.11.2011 року № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», затверджено Порядок обчислення пенсій для вказаної категорії осіб. Згідно вказаної постанови, яка набрала чинності з 1 січня 2012 року та не містить вказівки на час припинення дії, здійснюється визначення порядку та розмірів соціальних виплат для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Орган Пенсійного фонду при нарахуванні та виплаті коштів, передбачених ст.ст.50, 54 Закону України" Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи ", здійснював дані виплати у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на відповідний рік.

Перевіривши докази, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Згідно копій посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, вкладки до вказаного посвідчення, довідки МСЕК позивачка є постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи, має другу групу інвалідності, що пов'язана з Чорнобильською катастрофою.

Довідкою УПФУ в Брусилівському районі, відповіддю відповідача на звернення позивача, змістом наданих відповідачем заперечень підтверджується, що загальний розмір пенсійних виплат позивачці станом на 01.03.2014 року становить 1 414,01 грн., де: - 1186,25 грн. - мінімальний розмір пенсії (949,00 грн. х 125%); - 227,76 грн. - додаткова пенсія інваліду ІІ групи внаслідок аварії на ЧАЕС (949,00 грн. х 24%). Нарахування пенсійних виплат проведено відповідно до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі - Закон) передбачені слідуючі виплати:

- ст.50 Закону - інвалідам 2 групи, додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком;

- ст.54 Закону - обчислення і призначення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок Чорнобильської катастрофи із заробітку за межами зони відчуження провадиться на загальних підставах відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення».

В усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

по ІІ групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком.

Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України.

Рішенням Конституційного Суду України від 26 грудня 2011 року №20-рп/2011 закріплено, що в одних законах безпосередньо встановлено розміри соціальних виплат, а в інших їх визначення віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України. Відповідно до положень законів України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" визначення порядку та розмірів соціальних виплат віднесено до відання Кабінету Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" затверджено «Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Вказаним Порядком визначено: мінімальний розмір пенсії становить для інших інвалідів, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою групи інвалідності - 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2012 р. і 125 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 липня 2012 р.; щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" виплачується у таких розмірах до прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність особам, що належать до категорії 1, для інших інвалідів, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою: з 1 липня 2012р. інвалідам II групи - 24 відсотків.

На даний час постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" є чинною, не визнана неконституційною та не скасовувалась.

Конституційний Суд України у справі №1-11/2012 ( рішення № 3-рп/2012 від 25 січня 2012 року) за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв'язку з окремими положеннями Конституції України вирішив:

1. В аспекті конституційного подання положення статті 1, частин першої, третьої статті 95 Конституції України у системному зв'язку з положеннями статті 3, частини першої статті 17, частини третьої статті 22, статей 46, 48 Основного Закону України треба розуміти так, що однією з ознак України як соціальної держави є забезпечення загальносуспільних потреб у сфері соціального захисту за рахунок коштів Державного бюджету України виходячи з фінансових можливостей держави, яка зобов'язана справедливо і неупереджено розподіляти суспільне багатство між громадянами і територіальними громадами та прагнути до збалансованості бюджету України. При цьому рівень державних гарантій права на соціальний захист має відповідати Конституції України, а мета і засоби зміни механізму нарахування соціальних виплат та допомоги - принципам пропорційності і справедливості.

2. В аспекті конституційного подання положення частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116 Конституції України треба розуміти так, що повноваження Кабінету Міністрів України щодо розробки проекту закону про Державний бюджет України та забезпечення виконання відповідного закону пов'язані з його функціями, в тому числі щодо реалізації політики у сфері соціального захисту та в інших сферах. Кабінет Міністрів України регулює порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до Конституції та законів України.

3. В аспекті конституційного подання положення частини другої статті 95, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України та пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв'язку з положеннями статті 6, частини другої статті 19, частини першої статті 117 Конституції України треба розуміти так, що суди під час вирішення справ про соціальний захист громадян керуються, зокрема, принципом законності. Цей принцип передбачає застосування судами законів України, а також нормативно-правових актів відповідних органів державної влади, виданих на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в тому числі нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, виданих у межах його компетенції‚ на основі і на виконання Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законів України.

4. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

Враховуючи вказане рішення Конституційного Суду України, суд дійшов висновку, що дії відповідача щодо нарахування та виплати позивачеві основної та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, передбачених ст.ст.50,54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», за період 01.01.2014 року по 31.03.2014 року, є правомірними, оскільки проведені з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", для покладення зобов'язання на відповідача нараховувати та виплачувати пенсію позивачеві на майбутнє без обмеження строку відсутні правові підстави, а тому в задоволенні позову слід відмовити повністю.

Судові витрати по справі слід прийняти на рахунок держави.

Керуючись ст.ст. 8-11, 17,18, 21, 71, 122, 159-163, 183-2, 267 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Брусилівському районі про визнання бездіяльності протиправною, стягнення заборгованості по основній та додатковій пенсії, зобов'язання нараховувати та виплачувати пенсію відповідно до статтей 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", відмовити повністю.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Брусилівський районний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Коваленко В. К.

СудБрусилівський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення21.04.2014
Оприлюднено02.07.2014
Номер документу39478034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —275/257/14-а

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Данилюк О. С.

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Данилюк О. С.

Постанова від 21.04.2014

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Коваленко В. К.

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Коваленко В. К.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні