5.6.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 червня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3649/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Островська О.П., розглянувши в м.Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного Підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Червонопартизанської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68) про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Червонопартизанської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68) про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне, що 25 липня 2013 року відповідачу було видано припис №02/27-01-028, яким зобов'язано відповідача здійснити заходи щодо підготовки персоналу, стану технічного обслуговування, ремонту та модернізації електрообладнання, а також стану технічної документації у кількості 41-го пункту. 24 грудня 2013 року позивачем у присутності представників відповідача було проведено перевірку виконань вимог виданого припису. Актом перевірки від 24.12.2013 №02/27-01-0003 встановлено повне не виконання вимог припису від 25.06.2013 №02/27-01-028. За результатами перевірки та на підставі акта, Інспекцією винесено постанову від 26 грудня 2013 року №02/27-01-0003 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100,00 грн., яку відповідач, згідно поштового повідомлення, отримав 30 грудня 2013 року. Дотепер штраф відповідачем не сплачений. Припис та постанова про накладення штрафу відповідачем до теперішнього часу у встановленому законом порядку не оскаржувались.
На підставі викладеного позивач просить суду стягнути з відповідача до Державного бюджету України штраф у сумі 5100,00 грн.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 02 червня 2014 року розгляд адміністративної справи призначено в порядку письмового провадження.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень.
16 червня 2014 року відповідачем отримано копію ухвали про відкриття скороченого провадження, що підтверджується відміткою про отримання у повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с.28). У строк, встановлений ч. 3 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, заперечень проти позову та необхідних документів або заяву про визнання позову до суду не подав.
Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.
Розглянувши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Статтею 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» регламентовано, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) (пункт 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року № 929).
Згідно із пунктом 11 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії Держенергонагляд, серед іншого, має право застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; вимагати від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.
Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду відповідно до пункту 15 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганській області, метою та завданнями інспекції Держенергонагляду у Луганській області є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії Луганської області вимог нормативно - правових і нормативно - технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії (а.с.20-24).
Пунктом 8 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» регламентовано, що припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Відповідно до частини 9 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.
Державний нагляд у сфері теплопостачання відповідно до статті 14 Закону України від 02 червня 2005 року № 2633-IV «Про теплопостачання» здійснюють державні інспекції та інші органи у порядку, встановленому законом.
Державні інспектори мають право:
- безперешкодно у будь-який час відвідувати об'єкти теплопостачання для перевірки додержання нормативно-правових актів у сфері теплопостачання з питань, що належать до їх компетенції, отримувати від посадових осіб інформацію щодо виконання цих актів;
- надавати в межах своїх повноважень приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;
- отримувати інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань;
- надсилати приписи керівникам теплогенеруючих або теплопостачальних організацій про приведення засобів контролю, обліку та регулювання теплової енергії і теплоносія на об'єктах теплопостачання у відповідність із нормами та стандартами у сфері теплопостачання;
- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації об'єктів у сфері теплопостачання, якщо це створює загрозу життю та здоров'ю обслуговуючого персоналу та здоров'ю населення;
- застосовувати в установленому законом порядку санкції до суб'єктів відносин у сфері теплопостачання за порушення нормативно-правових актів з питань, що належать до їх компетенції.
Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії, регулює Закон України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенергетику».
Згідно із статтею 9 Закону України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенергетику» державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до частини 5 статті 9 Закону України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенергетику» мають право:
- безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики;
- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці;
- надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів;
- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;
- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення;
- застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Відповідно до частини 3 статті 27 Закону України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці:
- за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.
Санкції, передбачені частиною 3 статті 27 Закону України від 16 жовтня 1997 року №575/97-ВР «Про електроенергетику», застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України від 02 червня 2005 року №2633-IV «Про теплопостачання» уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання - юридичних осіб штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергозбереження або Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, або Національної комісії регулювання електроенергетики України - у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Справи про накладання штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються органами державного нагляду (інспекціями) та Національною комісією регулювання електроенергетики України в межах їх компетенції.
Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадовими особами уповноважених органів, що виявили правопорушення, складається протокол, який разом із поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, передаються посадовим особам, уповноваженим розглядати такі справи.
Керівник чи заступник керівника уповноваженого органу розглядає справу протягом 15 днів з дня отримання відповідних документів. Рішення керівника чи заступника керівника уповноваженого органу про накладання штрафу оформляється постановою. Суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначає Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312.
Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.
Суб'єкт господарювання згідно з пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
25 липня 2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області було винесено припис №02/27-01-028 яким зобов'язано відповідача здійснити заходи щодо підготовки персоналу, стану технічного обслуговування, ремонту та модернізації електрообладнання, а також стану технічної документації у кількості 41-го пункту. (а.с.11-14).
24 грудня 2013 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Краснодонського відділення інспекції Держенергонагляду у Луганській області на енергетичному об'єкті Червонопартизанська виправна колонія Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68) була проведена перевірка виконання вимог припису від 25.07.2013 №02/27-01-028, за результатами якої складено акт перевірки №02/27-01-0003, яким встановлено повне не виконання відповідачем припису від 25.07.2013 №02/27-01-028 (а.с.10).
26 грудня 2013 року на підставі акта перевірки від 24.12.2013 №02/27-01-0003 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області винесено постанову за №02/27-01-0003 про накладення на Червонопартизанську виправну колонію Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68) штрафу у розмірі 5100,00 грн. за порушення законодавства про електроенергетику (а.с.8), яку відповідач отримав 30 грудня 2013 року, що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.9 - зворотній бік).
Враховуючи вищевикладене суд прийшов до висновку, що оскільки Червонопартизанська виправна колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68) постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області від 26.12.2013 №02/27-01-0003 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у встановленому законом порядку не оскаржило, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, і суму штрафу у добровільному порядку не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Оскільки позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень - Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні», а відповідачем - юридична особа - Червонопартизанська виправна колонія Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68), судові витрати в сумі 182,70 грн., здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного Підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Червонопартизанської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68) про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн. задовольнити.
Стягнути з Червонопартизанської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (№68) (ідентифікаційний код 08562861) до Державного бюджету України (п/р №31116106700072 до УДКС у м.Свердловську Луганської області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 804013, іден. код 37871265) штраф у сумі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною і підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, рішення суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя О.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2014 |
Оприлюднено | 03.07.2014 |
Номер документу | 39483009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні