ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" червня 2014 р. Справа № 809/1331/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мигалюка Ю.В.
секретаря Григорука Д.С.,
за участю сторін:
представника позивача: Саранчук І.В.,
представника відповідача: Полагея М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Івано-Франківську в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції до Івано-Франківського обласного благодійного фонду «Жива вода» про стягнення податкового боргу в сумі 306 630,33 грн. -
ВСТАНОВИВ:
Коломийська об'єднана державна податкова інспекція звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківського обласного благодійного фонду «Жива вода» про стягнення заборгованості по сплаті штрафних (фінансових) санкцій в сумі 306 630,33грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, суду пояснила, що за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за порушення законодавства про патентування, норм обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яка в добровільному порядку не сплачена. Просила позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав. Суду пояснив, що податковим органом протиправно застосовано штрафні санкції, не вказано та пояснено змісту позовних вимог, податкові повідомлення-рішення неналежно вручено, а дані в акті перевірки суперечать даним акту перевірки від 10.04.2014 року при проведенні перевірки податкового законодавства. Просив у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи із наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що відповідач - Івано-Франківський обласний благодійний фонд «Жива вода» зареєстрований 02.01.2007 року виконавчим комітетом Коломийської міської ради як юридична особа, перебуває на податковому обліку в Коломийській об'єднаній державній податковій інспекції з 10.01.2007 року, є неприбутковою організацією відповідно до Реєстру неприбуткових організацій, основною метою діяльності якого є благодійна допомога соціально-незахищеним прошаркам населення, іншим фізичним та юридичним особам, які потребують благодійної допомоги, безкорислива добродійність (а.с.19-21).
Судом встановлено, що Коломийською об'єднаною державною фінансовою інспекцією з 13.11.2013 року по 04.12.2013 року, на виконання ухвали Коломийського міськрайонного суду про надання дозволу на проведення ревізії від 07.11.2013 року, постанови слідчого СВ Коломийського МВ УМВС України в Івано-Франківській області від 11.11.2013 року проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Івано-Франківського обласного благодійного фонду «Жива вода» за період з 22.12.2006 по 07.11.2013 року, за результатами якої складено акт перевірки (а.с. 5-13).
Листом від 13.12.2013 року Коломийською об'єднаною державною фінансовою інспекцією, на виконання п.4 Порядку взаємного інформування органів державної контрольно-ревізійної служби України та органів державної податкової служби України повідомлено Коломийську ОДПІ про виявлення ряду фінансових порушень, вчинених відповідачем, з метою належного реагування.
Проведеною ревізією встановлено порушення фінансової дисципліни, а саме: Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, зокрема не визначення матеріально-відповідальних осіб за ведення касових операцій та не/ укладення договорів про повну матеріальну відповідальність; протягом 2006 - 2011 років у Фонді не ведення касової книги; протягом 2013 року по касовій книзі не оприбуткування грошової готівки в сумі 61 120 грн., хоча касові документи про використання коштів пред'явлені; касові ордери не зареєстровані в журналі реєстрації прибуткових та видаткових касових документів; на окремих прибуткових касових ордерах не вказана дата отримання коштів; в касовій книзі зовсім не відображені операції по використанню грошової готівки з каси; не підтвердження документами використання грошової готівки в сумі 4 121,32 грн.
Податковим повідомленням-рішенням №0000022201 від 16.01.2014 року до відповідача, за порушення п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року № 637 (не оприбуткування грошової готівки) застосовано штрафну санкцію в розмірі 305 600 грн. та податковим повідомленням-рішенням № 0000012201 від 16.01.2014 року, за порушення п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року № 637 (перевищення встановлених строків використання виданих під звіт готівкових коштів) застосовано штрафну санкцію в розмірі 1 030,33 грн.
Штрафні санкції застосовано на підставі п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України та абз.4 ст.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 року № 436/95.
Податкові повідомлення - рішення відповідачем не оскаржено та суми штрафу не сплачено.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 54.3.3 Податкового кодексу України визначено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим Постановою Національного банку України №637 від 15.12.2004 року.
Розділ 2 даного Положення встановлює вимоги до організації готівкових розрахунків.
Так, згідно п.2.1 Положення підприємства (підприємці), які відкрили поточні рахунки в банках і зберігають на цих рахунках свої кошти, здійснюють розрахунки за своїми грошовими зобов'язаннями, що виникають у господарських відносинах, пріоритетно в безготівковій формі, а також у готівковій формі (з дотриманням чинних обмежень) у порядку, установленому законодавством України. Підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів. Підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.
Згідно із п. 2.6 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Підприємствам, яким Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку. Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Відповідно до вимог п. 2.11 Положення видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України. Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини, крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт. Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка як на відрядження, так і для вирішення в цьому відрядженні виробничих (господарських) питань (у тому числі для закупівлі сільськогосподарської продукції у населення та заготівлі вторинної сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці завдання, може бути продовжено до завершення терміну відрядження. Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми. Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.
Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» N 436/95 від 12.06.1995року встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми; за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів - у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум;
Як встановлено в судовому засіданні відповідачем грошова готівка в сумі 61 120 грн. не оприбуткована та не підтверджено документами використання грошової готівки в сумі 4 121,32 грн. Будь-яких доказів відповідачем суду не представлено на спростування даних фактів.
Посилання представника відповідача на акт перевірки від 10.04.2014 року та суперечливих даних і з актом ревізії суд не приймає оскільки актом від 04.12.2013 року здійснювалась перевірка окремих питань фінансово-господарської діяльності відповідача, що не є тотожним перевірці дотримання вимог податкового законодавства. Окрім цього, дані в актах перевірок не можуть співпадати з огляду на різницю в періодах перевірки.
Суд також не бере до уваги посилання представника відповідача на неналежне отримання податкових повідомлень-рішень з огляду на те, що в матеріалах справи наявний дублікат поштового відправлення (рекомендованого з повідомленням листа №7820315022790), згідно якого вказано отримання 30.01.2014 року відповідачем податкової вимоги на суму штрафної санкції (а.с.16). Тому, посилання представника відповідача на неналежне отримання не має юридичного підґрунтя та не може бути підставою для відмови у задоволенні позову.
Таким чином суд приходить до висновку про правомірність застосування до відповідача штрафних санкцій на суму 305 600 грн. (61 120х5) та 1 030.33 грн. (4 121.32х25%).
За таких обставин позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі наведеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків та за рахунок готівки Івано-Франківського обласного благодійного фонду «Жива вода» (код ЄДРПОУ 34851047, вул.Ірчана,14А, с. П'ядики, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78254) в дохід бюджету податковий борг в сумі 306 630,33 грн. (триста шість тисяч шістсот тридцять гривень 33 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 КАС України.
Постанова складена в повному обсязі 27.06.2014 року.
Суддя (підпис) Мигалюк Ю.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2014 |
Оприлюднено | 02.07.2014 |
Номер документу | 39487423 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Мигалюк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні