ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
19.06.14р. Справа № 904/2275/14 За позовом Колективного підприємства фірми "ДІОНІС", м. Дніпропетровськ
до Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ
про зобов'язання розглянути на сесії Дніпропетровської міської ради питання щодо надання дозволу на розробку технічної документації.
Суддя ЗАГИНАЙКО Т.В.
Представники:
від позивача: Ковальчук Д.Ю. - представник, договір від 15.07.2013р. про надання правової допомоги;
від відповідача: Абрамов Д.В. -представник, дов. від 16.12.2013р. №4/10-629;
Герасимчук С.С.- представник, дов. від 28.02.2014р. №4/10-104 (був у судових засіданнях 14.05.2014р., 20.05.2014р).
СУТЬ СПОРУ:
Позивач просить зобов'язати відповідача розглянути на найближчій сесії Дніпропетровської міської ради питання щодо надання Колективному підприємству фірмі "ДІОНІС" дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,0764 га, розташованої за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Дарвіна, 20 (кадастровий номер 1210100000:02:354:0029).
Відповідач відзиву на позов та інших витребуваних господарським судом документів не надав, у судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував..
Оригінали документів, оглянуті у судових засіданнях, відповідають копіям, залученим до матеріалів справи.
Клопотання про технічну фіксацію судового процесу за допомогою технічних засобів представниками сторін заявлено не було.
У судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
31.01.2004р. між відповідачем - Дніпропетровською міською радою, як орендодавцем, та позивачем - Колективним підприємством фірмою "ДІОНІС", як орендарем, було укладено Договір оренди земельної ділянки (надалі - Договір оренди земельної ділянки), відповідно до умов якого відповідачем було передано, а позивачем прийнято у строкове платне володіння і користування на умовах оренди земельну ділянку площею 0,0764 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Дарвіна, 20 і зареєстрована в Державному земельному кадастрі за кадастровим номером 1210100000:02:354:0029 згідно з планом земельної ділянки, що додано до Договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до пункту 2.1 Договору оренди земельної ділянки земельна ділянка передається до 08.10.2013 року. Після закінчення терміну договору оренди дія договору припиняється (пункт 2.2 договору оренди земельної ділянки).
Як вбачається з матеріалів справи в подальшому позивачем було спрямовано відповідачу клопотання від 16.07.2013р., у якому у зв'язку з поновленням договору оренди просив дати вказівку відповідним службам міста виконати необхідні роботи для отримання дозволу міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0764 га за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Дарвіна, 20 для фактичного розміщення виробничих будівель. Про отримання відповідачем зазначеного клопотання свідчить відмітка про одержання за вхідним №13/6696 від 17.07.2013р. (а.с.19).
Як вбачається з матеріалів справи 20.09.2013р. комісією у складі представника департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради В.О. Федоренка, представника Комунального підприємства „Центр містобудування, архітектури, землеустрою та кадастру" Дніпропетровської міської ради С.І. Єрмака, представника замовника О.В. Ковальчук було проведено обстеження земельної ділянки площею 0,0746 га, розташованої за адресою: Бабушкінський район, вул. Дарвіна, 20 (кадастровий номер 1210100000:354:0029), про що складено акт обстеження земельної ділянки №8/22-0813 (надалі - Акт) (а.с. 20). У вказаному Акті обстеження земельної ділянки зазначено, що у наданих замовником матеріалах відсутні документи, що підтверджують право власності на убиральню та навіс, які позначені в технічному паспорті КП ДМБТІ, як літ. К та літ. З відповідно.
Позивачем було складено заперечення від 18.10.2013р. на проект акту обстеження земельної ділянки, відповідно до якого просив відповідача виключити з акту обстеження земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Дарвіна, 20 відомості щодо відсутності у відповідача правовстановлюючих документів на приміщення убиральня-літ. К та навіс - З згідно плану земельної ділянки, що міститься в технічному паспорті, оскільки відповідно до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001р. №127 (надалі - Інструкція).
Комунальне підприємство „Центр містобудування, архітектури, землеустрою та кадастру" Дніпропетровської міської ради у листі від 19.11.2013р. №07/18-42КП „Про заперечення на акт обстеження" повідомило позивача, що правові підстави для внесення змін до акту обстеження земельної ділянки відсутні.
Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Частиною першою статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до частини 1 статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування; рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: - надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; - формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання). Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); у такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Згідно з частинами 2, 3 статті 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки; у клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення; до клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки); Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Відповідно до пункту 2.1.1 Порядку оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки у м. Дніпропетровську (нова редакція), затвердженого рішенням Дніпропетровської міської ради від 30.01.2013р. №34/31 „Про внесення змін до рішення міської ради від 25.01.2012 №116/20 „Про внесення змін до рішення міської ради від 15.06.2011 №47/12 „Про протест прокурора м. Дніпропетровська від 17.05.2011 №1487 вих 11 на рішення міської ради від 02.02.2011 №210/8 „Про затвердження Порядку оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки у м. Дніпропетровську" (надалі - Порядку) особа, зацікавлена в наданні земельної ділянки в користування на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки, звертається до Дніпропетровської міської ради з клопотанням щодо надання дозволу на розроблення документації із землеустрою через приймальню Дніпропетровської міської ради з земельних питань. У клопотанні зазначаються: - об'єкт, що перебуває на земельній ділянці; - місце розташування земельної ділянки; - площа земельної ділянки згідно з документацією із землеустрою; - цільове призначення земельної ділянки.
Пунктом 2.1.2 Порядку передбачено, що до клопотання додаються: засвідчені у встановленому порядку копії установчих документів та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера; письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки); засвідчені у встановленому порядку копії правовстановлюючих документів на будівлі та споруди; засвідчена у встановленому порядку копія технічного паспорта на нерухоме майно; - попередні правовстановлюючі документи на земельну ділянку та рішення органів місцевого самоврядування щодо відведення земельної ділянки (у разі їх наявності); план земельної ділянки (картографічний документ) виконаний в масштабі, що забезпечує чітке відображення всіх елементів та написів, що містить графічне зображення земельної ділянки із зазначенням місця розташування її меж, контурів об'єктів нерухомого майна, розташованих на земельній ділянці, із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки; ситуаційний ортофотоплан ділянки (у разі його наявності); витяг з фіскального кадастру (у разі його наявності); довіреність, на підставі якої інтереси заявника представляє його уповноважена особа, або її копія, засвідчена у встановленому порядку (якщо клопотання подається представником).
Згідно з частиною 3 пункту 2.1.4 Порядку за результатами опрацювання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та доданих до нього документів департамент корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради готує проект рішення міської ради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або відмову у наданні такого дозволу із зазначенням підстав.
Згідно з пунктом 2.1.5 Порядку копія рішення міської ради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або відмову в наданні такого дозволу видається зацікавленій особі або її уповноваженому представнику відповідальними органами міської ради.
Матеріали справи не містять доказів прийняття відповідачем рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або відмову в наданні такого дозволу.
Позивач вважає, що відповідачем безпідставно не було розглянуто питання про надання позивачу дозволу на розробку технічної документації із землеустрою; відповідач проти цього заперечує, що і є причиною виникнення спору.
Враховуючи викладене суд доходить висновку про обґрунтованість вимог позивача, виходячи з наступного.
Відповідно до технічного паспорту на будівлі та споруди по вул. Дарвіна №20, складеного Комунальним підприємством „Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" станом на 14.06.2001р., тобто до укладання Договору оренди земельної ділянки, під літ. К значиться убиральня, під літ. З - навіс; дані про самовільне будівництво будь-яких споруд відсутні.
Відповідно до плану земельної ділянки за матеріалами земельно-кадастрової інвентаризації (а.с. 13), який було додано до Договору оренди земельної ділянки, на ньому було позначено убиральню, як КН, та навіс, як МН.
Крім того, відповідно до частини 7 пункту 4 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 р. №868, не підлягають державній реєстрації речові права та їх обтяження на копалини, рослини, а також на малі архітектурні форми, тимчасові, некапітальні споруди, що розташовані на земельній ділянці, переміщення яких можливе без їх знецінення та зміни призначення.
Згідно з пунктом 3.2 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 травня 2001 року №127, будівлі тимчасового характеру (навіси, палатки, кіоски, накриття, літні душі, теплиці, покриті поліетиленовою плівкою, тощо) обміряються та включаються до матеріалів інвентаризації. Це будівлі - збірно-розбірні, без фундаменту, з недовговічного матеріалу, сезонного використання (без утеплення основних огороджувальних конструкцій); не належать до самочинного будівництва: зведення на земельній ділянці тимчасових будівель та споруд, навісів, альтанок, наметів, накриття, сходів, естакад, літніх душових, теплиць, свердловин, криниць, люфт-клозетів, вбиралень, вигрібних ям, замощень, парканів, відкритих басейнів та басейнів із накриттям полегшеної конструкції, погребів, входів в погреби, підпірних стін, воріт, хвірток, приямків, терас, ганків.
Отже, навіс літ. З є тимчасовою спорудою, право власності на яке не підлягає державній реєстрації, а вбиральня - літ .К є допоміжним приміщенням, яке не є об'єктом самочинного будівництва.
Відповідно до пункту 2.14 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17 травня 2011 року N6 „Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" за наслідками розгляду справ за позовами до органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування щодо оскарження (визнання незаконними) прийнятих ними актів з питань, пов'язаних з наданням земельних ділянок у власність чи в користування суб'єктам господарської діяльності (про відмову у передачі земельної ділянки у власність чи в користування, у продажу земельної ділянки, у наданні дозволу і вимог на розроблення проекту відведення земельної ділянки тощо) господарський суд залежно від характеру спору може зобов'язати названі органи виконати певні дії, як цього вимагають приписи чинного законодавства, зокрема розглянути в установленому для даного органу порядку питання, яке стосується предмета спору.
З урахуванням викладеного позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Зобов'язати Дніпропетровську міську раду (49000, м. Дніпропетровськ, пр. К. Маркса, 75; ідентифікаційний код 26510514) розглянути на найближчій сесії Дніпропетровської міської ради питання щодо надання дозволу Колективному підприємству "ДІОНІС" (49029, м. Дніпропетровськ, вул. Дарвіна, 20; ідентифікаційний код 19099857) на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,0764 га, розташованої за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Дарвіна, 20 (кадастровий номер 1210100000:02:354:0029).
Стягнути з Дніпропетровської міської ради (49000, м. Дніпропетровськ, пр. К. Маркса, 75; ідентифікаційний код 26510514) на користь Колективного підприємства "ДІОНІС" (49029, м. Дніпропетровськ, вул. Дарвіна, 20; ідентифікаційний код 19099857) 1 218 грн. 00 коп. -витрат по сплаті судового збору.
Видати накази.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
СУДДЯ Т.В. ЗАГИНАЙКО
Дата підписання рішення,
оформленого відповідно до статті 84 ГПК України,
„ 24" червня 2014р .
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2014 |
Оприлюднено | 02.07.2014 |
Номер документу | 39494500 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Дармін Михайло Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Дармін Михайло Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні